Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä kotieläin sinulla on? Kerro eläimestäsi/ eläimistäsi muillekin.  (Luettu 92782 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dala
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #180 : 24.06.2007 20:41:23 »

Minulla on pieni volpino italiano rotuinen koira Essi.  smitten  Hän on ihan omani, kultarakkaani. Tärkein kumppanini ja kämppäkaverini. Ihana ystävä.

Essi on hiukan päälle 2 vuotias, se on syntynyt maaliskuun alussa.

(http://i85.photobucket.com/albums/k57/carindala/essiploah.jpg)

Sitten minulla on valloittava viljakäärme poika Emppu, vajaa 3 vuotias, synttärit heinäkuun puolessa välissä.  Grin Hän on mystinen ja rauhallinen kaveri, uteliaskin, tulee aina katselemaan jos jotakin tapahtuu terraarion lähellä. Pituutta löytyy pojulta jo vajaat 150cm, tarkkaa pituutta en tiedä. Normaalin värinen.

(http://www.geocities.com/carindala/uudet/emppukuikuilee.JPG)

Sitten meillä on vanhempien luona paperiton pystykorvaherra Jymy.  smitten Hänellä on ikää 10 vuotta, elokuussa tosin täyttää 11. Kuulo on heikentynyt tässä lyhyen ajan sisällä, mutta muuten herra voi oikein hyvin. On saanut charmikasta harmaansävyäkin jo kuonon ympärille. :Smiley  Jymy on meillä syntynyt ja meidät omakseen se otti jo aivan pentuna, sillä sillä oli "syntymämerkkinään" valkoinen tassunpää. Muilla pennuilla ei ollut.  smitten  Jymy on ollut minulle vähän niin kuin veli. Se myös on minulle eränlainen "ikuisuuden symboli", en tiedä tarkalleen mistä se johtuu, jotenkin Jymy on vain niin ajaton olento. Ihan kuin se olisi aina ollut meillä. :Smiley Onko ollut aikaa ennen Jymyä? Grin Joskus huomaamme puhuvamme tyyliin "..jos Jymy joskus kuolee...". angel

Mutta tässä vanha mutta vuodenaikaan sopiva kuva:
(http://i85.photobucket.com/albums/k57/carindala/oihelletta.jpg)
tallennettu

Ovat veljiäni sade sekä tuuli,
ja ystäväni luodut metsien.
On kaikki täällä yhteydessä kaikkeen,
jotka tietä elämän käy kulkien.

aurinko oinas kuu kaksoset askendentti neitsyt
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #181 : 25.06.2007 13:03:39 »

Minulla on pieni volpino italiano rotuinen koira Essi. ... Essi on hiukan päälle 2 vuotias ... minulla on valloittava viljakäärme poika Emppu, vajaa 3 vuotias ... Pituutta löytyy pojulta jo vajaat 150cm, tarkkaa pituutta en tiedä. Normaalin värinen.
... vanhempien luona paperiton pystykorvaherra Jymy. Hänellä on ikää 10 vuotta ...

Hei "Dala"

Ihania kotieläimiä

Pitkä käärme  Shocked 
- itse on halua käärmettä kotiini

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Dala
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #182 : 25.06.2007 15:18:12 »

Hei Elämänilo ja kiitos! Smiley  Etkä ole ainoa, joka ei käärmeistä pidä tai halua omaksi. Minä pidän noista. smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #183 : 26.06.2007 08:43:18 »

2funny
tallennettu
Marion
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #184 : 02.07.2007 17:50:02 »

Heippa taas!

Viime lauantaina tapahtui taas meillä iloinen perhe tapahtuna, kun meidän aprikoosi kääpiövillakoira synnytti enimmäiset pentunsa. Olin vahtinut koiraa kaksi yötä, koska koira oikein alkaa synnyttämään. Sitten kun viimein torkahdin melkein syvään uneen. Rupesi koira vinkumaan ja huutamaan apua klo 6.15. Koira oli tosi peloissaan. Se yritti ryömiä mattojen alle ja hyppi ja pomppi sekä kamala vinkiminen. Yrittelin roihitella koiraa. Olin tehnyt sopivan paikan missä voi synnyttää. Viimein koira rupeaa ponnistamaan pentua. Ensimmäinen tyttöpentu syntyy klo 7.30 ja toinen tyttöpentu syntyy klo 8.00. Rupesin ihmettelee kun koira rauhottuu ja vatsassa tuntuu olevan vielä joku. Odottelin n. 2 tuntia, jos supistukset tulisi uudelleen voimakkaiksi ja synnytys voisi jatkua. Mitään ei tapahtunut? Rupesin jo hätääntymään, että tässä on lähdettävä lääkäriin. Soitin vanhimmalle pojalleni voisiko hän lähteä minulle kuskiksi, kun pitäisi päästä lääkäriin. Laitoin syntyneet pennut ja koiran kantokoppaan ja menoksi.

Lääkärissä koiralta otettiin verikoe ja ultratiin ja sieltä löytyi vielä kaksi pentua ja ovat elossa. Koiralle annettiin piikki, joka lisäsi supistuksia. Siinä tutkimuspöydällä odotellessä pentujen tuloa, koira saa kalkkia suoraan suoneen. Siinä samalla koira alkaa taas supistella ja ponnistella. Hoitaja sanoi, että nyt näköjää pikku-äitiliiniltä taisi tulla pissa pöydälle. Minä siinä rupean katsomaan lammikkoa, samassa "syntyy" syöksähtää yksi pentu ulos, niin nopeasti, että putoaa lattialle. Onneksi ei käynyt mitenkään. Kolmas tyttöpentu syntyi klo 10.40 ja neljäs poikapentu syntyi klo 10.55. Taas koira rauhoittui synnytyksen jälkeen. Lääkäri päättää pitää koira vielä kuvata ettei sielä ole enään mitään. Kuvauksen jälkeen meille sanottiin että voi lähteä kotiin kun sielä ei ole mitään ylimääräistä.

Onnellinen koira-emo ei oikein tiedä mitä tehdä neljälle pennulle. Kaikki on opeteltava imettäninen ja pentujen hoivaaminen. koira-emo on välillä ihmeissään mitä tekee kun ne vinkivat. Siinä sanotaa, että mene vauvojen luo. Sitten koira-emo astettuu koppaansa pentujen viereen kerälle ja katselee alakulosena, MITÄ NYT TEE? Minä asetan pennut nisille ja hyvin menee. Voi sitä kun ulos pitää mennä asialle. Siinä on kiire ja vinkutaa kokoajan. Kun lähdemme ulos, kyllä sitä juostaa ja kovaa ja voivotellaa kun pennut jäi kotiin. Takaisin tullaan taas juoksu jalkaa ja huudetaan kokoajan.
Toivottavasti 3 tyttö ja 1 poika pennuille löytyy kodit.

Kyllä, mustan kääpiövillakoira oli niin oma-aloitteinen ja helppo, vaikka pennut olivat villejä. Kaikille löytyi kuin löytyikin ihanat rakastavat kodit.

smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Dala
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #185 : 02.07.2007 18:17:39 »

Onnea paljon Odessa!  Cheesy Ja onnea myös tuoreelle äitikoiralle! Wink

Meilläkin on kerran pentuja ollut, on sekin kyllä yhtä touhotusta niiden pikkuisten kanssa. Mutta niin palkitsevaa kuitenkin. smitten smitten smitten

Ehkä meidänkin Essi (volpino) jonain päivänä tekisi pentuja, kun on niin hyvä rakenteinen ja luonnekin on valloittavan kiltti. Näyttelytaustaa ei tosin ole, sillä en oikein pidä siitä touhusta...mokomat missikisat... Luulen kuitenkin, että oman elämäntilanteeni takia en Essiä tule koskaan pennuttamaan, sillä ainakaan seuraavaan kolmeen vuoteen se ei tule kysymykseenkään ja sen jälkeen alkaa koiralla olla jo liikaa ikää ensisynnyttäjäksi. Cry

Mutta jos mahdollista niin laitahan tänne kuvia pentusista! Wink
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #186 : 02.07.2007 20:15:43 »

Heippa,

meidän kääpiövillakoira on viimein synnyttänyt kolme pentua, kaksi poikaa ja yhden tytön. Kaikki ovat mustia. Synnytys tapahtui viime viikon perjantain 5.1.07. Olin juuri tullut töistä kotiin, kun koira päätti alkaa synnyttää. Pennut syntyivät klo 17.30-21.40 välisenä aikana. Ensin syntyi poika ja toisena syntyi tyttö ja oli päättänyt tulla takaperin ja kolmantena syntyi poika. Kaikki sujui yllättävän hyvin ja nopeasti. Eikä emännällä mennyt sormi suuhun.
Pennut kasvavat aivan silmissä. On ihanaa kuunnella kun pennut uikuttavat ja inisevät ja tuhisvat, sekä ainainen nälkä heillä on. Emo makaa selällään ja imettää pentujaan. Se on todella hassun näköistä. Aivan ihania kääpiövillakoiran pentuja.
Heippa taas!

Viime lauantaina tapahtui taas meillä iloinen perhe tapahtuna, kun meidän aprikoosi kääpiövillakoira synnytti enimmäiset pentunsa. Olin vahtinut koiraa kaksi yötä, koska koira oikein alkaa synnyttämään. Sitten kun viimein torkahdin melkein syvään uneen. Rupesi koira vinkumaan ja huutamaan apua klo 6.15. Koira oli tosi peloissaan. Se yritti ryömiä mattojen alle ja hyppi ja pomppi sekä kamala vinkiminen. Yrittelin roihitella koiraa. Olin tehnyt sopivan paikan missä voi synnyttää. Viimein koira rupeaa ponnistamaan pentua. Ensimmäinen tyttöpentu syntyy klo 7.30 ja toinen tyttöpentu syntyy klo 8.00. Rupesin ihmettelee kun koira rauhottuu ja vatsassa tuntuu olevan vielä joku. Odottelin n. 2 tuntia, jos supistukset tulisi uudelleen voimakkaiksi ja synnytys voisi jatkua. Mitään ei tapahtunut? Rupesin jo hätääntymään, että tässä on lähdettävä lääkäriin. Soitin vanhimmalle pojalleni voisiko hän lähteä minulle kuskiksi, kun pitäisi päästä lääkäriin. Laitoin syntyneet pennut ja koiran kantokoppaan ja menoksi.

Lääkärissä koiralta otettiin verikoe ja ultratiin ja sieltä löytyi vielä kaksi pentua ja ovat elossa. Koiralle annettiin piikki, joka lisäsi supistuksia. Siinä tutkimuspöydällä odotellessä pentujen tuloa, koira saa kalkkia suoraan suoneen. Siinä samalla koira alkaa taas supistella ja ponnistella. Hoitaja sanoi, että nyt näköjää pikku-äitiliiniltä taisi tulla pissa pöydälle. Minä siinä rupean katsomaan lammikkoa, samassa "syntyy" syöksähtää yksi pentu ulos, niin nopeasti, että putoaa lattialle. Onneksi ei käynyt mitenkään. Kolmas tyttöpentu syntyi klo 10.40 ja neljäs poikapentu syntyi klo 10.55. Taas koira rauhoittui synnytyksen jälkeen. Lääkäri päättää pitää koira vielä kuvata ettei sielä ole enään mitään. Kuvauksen jälkeen meille sanottiin että voi lähteä kotiin kun sielä ei ole mitään ylimääräistä.

Hei "Odessa"

Onnittelut perheenlisäyksestä
- onneksi kaikki sujui hyvin
- teillä on varmasti siellä vilskettä ja vilinää

smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #187 : 05.07.2007 13:43:41 »

Tämä tuli tänään emailina, PAKKO kierrättää  Cry

Lainaus
Kampanjoidaan kaikki kesäkissoja vastaan. Lähetä niin monelle kuin
vain pystyt - kiitos.

Alla Liisa Aaltosen kirjoittama runo:

Mökille jätetty

Tuijotti ovea pieni kissa, oli aivan hädissään.
Minä se täällä, avatkaa ovi, onhan jo pimeää.
On nälkä ja jano, unikin jo, minua paleltaa.
Tuo metsäkin huokuu pelottavasti, on jo kuurassa maa.

Ovi aukeni silloin,
kun mansikat tuoksui, säteili taivas ja maa.
Ilo kaikui kallion kupeelta, sirkat soitteli viuluaan.
Aurinko hitsasi ahjossaan, lintujen kuoro soi.
Kelli kissa nurmella selällään ja onnen maljasta joi.

Nyt pysyy ovi suljettuna, nukkuu portailla vainaja.
Sillä jäätynyt pisara poskellaan ja silmät suljettuna.
Se pisara hyljätyn kyynel on, se itkunsa itkenyt on.
Vain yksi ovi armahti hyljätyn, pääsi lämpöön ja valohon.

Nyt kissojen taivaassa hyljätty, siellä kyynel on pyyhitty pois.
Saa nukkua helmassa armahtajan, mikä parempi olla vois.
Via dolorosa oli viimeinen polku kesäisen lemmikin.
Muistele lähditkö mökiltä Sinä puhtain sydämin.
Cry Cry angel
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Dala
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #188 : 05.07.2007 15:26:34 »

Ippuska! Miten sydäntäsärkevä runo!  Cry Cry Cry Tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin tuon. Yksikin kesäkissa on LIIKAA!
« Viimeksi muokattu: 05.07.2007 20:31:09 kirjoittanut Dala » tallennettu

Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #189 : 05.07.2007 17:44:53 »

Niin ON - minäkin itkin  Cry
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Marion
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #190 : 07.07.2007 03:55:22 »

Kiitoksia.

smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #191 : 14.11.2008 19:18:05 »

Hei Ystäväin

Minulla musta ihana Timmy-kissa,
jolle olen tilannut euthanasia-ajan ensiviikon torstaille.
Tänään olen vienyt viimeisen virtsanäytteen eläinlääkärille.
- jos virtsa ei ole ok, pakko tehdä raskas päätös.
Ostin virtsakiteitä sulattavaa ruokaa ison pussillisen
- kaikkeni yritän, jotta vaiva saadaan hallintaan

Kotini kalusteet ovat kovilla sekä matot,
kun aina ei ehdi laatikolle.

smitten Elämänilo
tallennettu

*Kide*
Astroholisti

oinas, asc jousimies

Profiili
« Vastaus #192 : 14.11.2008 19:55:11 »

Elämänilo  angel ja Timmylle rapsutukset  smitten
Karmeinta on päättää tuollaisia asioita ja raskasta kantaa vastuuta ihmistä isommista asioista  Sad
...teenkö varmasti oikein? Olisiko vielä jotakin? nje...
Olisi monintavoin "helpompaa" kun asiat vain tapahtuisi ja ihminen ei joutuisi kuin sopeutumaan noissa tilanteissa.
VOIMIA SINULLE mitä ikinä eteen tulee!  angel angel angel
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #193 : 14.11.2008 20:58:30 »

Elämänilo  angel ja Timmylle rapsutukset  smitten
....
VOIMIA SINULLE mitä ikinä eteen tulee!  angel angel angel

Hei "*Kide*"

Vaikea päätös tosiaankin ja voimiakin tarvitaan.
Timmy on s. 14.01.2004 eli nuori ja villi kolli-kissa on.

smitten Elämänilo
tallennettu

Athene
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #194 : 22.11.2008 20:26:15 »

No tyttö kissa minultakin löytyy.Ikää 8 vuotta.Se on musta maatiaiskissa ja tykkää juosta oravajengiä karkuun.Ilmeisesti kurret ovat tehneet jotain sille,koska se pelkää niitä.Luonteeltaan se on tyypillinen kissa eli itsenäinen ja omissa oloissaan viihtyvä.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Sivuja: 1 ... 11 12 [13] 14
  Tulostusversio  

Siirry: