Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solar Arc  (Luettu 28931 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija

Profiili
« Vastaus #30 : 20.09.2006 23:40:46 »

enkeli, jos kaikki planeetat tekevät itseensä puolineliön, niin olet n. 45-vuotias.

30-vuotiaalla kaikki planeetat tekevät itseensä sekstiilin jne.

30-vuotiaalla Solar Arc-planeetat tekevät itseensä puolisekstiilin (= 30 astetta), ja vasta kuusikymppisenä on vuorossa sekstiili (= 60 astetta).

Olen käyttänyt kaikkia mahdollisia edistysmenetelmiä tertiääri- ja takaperoisista progressioista alkaen ja havainnut, että aurinkokaaridirektiot on kyllä ehdottomasti se helpoin tapa. Ne voi summittaisesti (1 vuosi elämästä = n. 1 aste) laskea päässäänkin, jopa ilman karttoja. Tulkinta sitten ihan samalla tavalla kuin transiiteissa! Orbina käytän puolta astetta, jolloin kokonaisvaikutusaika on n. vuosi (puoli vuotta ennen ja jälkeen tarkan direktion).

Usein nämä direktiot ovat toimineet aivan minuuttitarkasti, mutta toisinaan jokin transiitti on saattanut laukaista ne jo hieman etuajassakin. Samoin on käynyt, kun kohdeplaneetta on ollut osallisena jossakin kuviossa (eli on ollut monta direktiota toiminnassa lähes samanaikaisesti).
Vaikka yhtymät, oppositiot ja neliöt tuntuvat näkyvimmin, olen huomannut myös kolmioiden, sekstiilien ja pienempienkin aspektien vaikutuksen. Esimerkiksi sanoessani aikoinaan alttarin ääressä 'tahdon' oli voimassa Junon (avioliiton) minuuttitarkka semisekstiili Jupiteriin (laillistaminen).

Tässä linkki, jossa on paljon tietoa keskipisteistä (myös listat niiden merkityksistä):

http://www.cafeastrology.com/astrologytopics/midpoints.html

Ja vielä keskipistelaskuri:
http://www.noendpress.com/pvachier/midpoints/index.php

tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #31 : 27.09.2006 23:30:16 »

Alkaako 90° kehä aina radix-kartan kohdasta 15° rapu?

90 astekehä näyttää heti yllä olevat jänniteaspektit keskipisteisiin.

Tätä en käsitä! Eli miten katsotaan keskipisteet radix-kartan ja 90° kehän yhdistelmästä? Vai pitääkö ne kaikki keskipisteet rustata käsin siihen ennekuin alkaa katsomaan mitään?!?

Toistaiseksi olen ymmärtänyt vain sen että planeetat jotka ovat 90° kehässä kutakuinkin yhtymässä ovat kovassa aspektissa radixilla...

*muok muok* Vielä kysyn että kannattaako keskipisteistä katsoa:
- SA-planeettojen aspektit NA-keskipisteille?
- SA-keskipisteiden aspektit NA-planeetoille?
- SA-keskipisteiden aspektit NA-keskipisteille?

Vastaus :
Pääsin juuri sairaalasta ja en ole pystynyt vastaamaan aikaisemmin.

Kirjoitit :
Alkaako 90° kehä aina radix-kartan kohdasta 15° rapu?

90 -kehä alkaa 0 astetta ravusta.
90 -astekehän 0 aste kuvaa 0 astetta rapu, 0 astetta vaaka, 0 astettakauris, 0 astetta oinas.

Vastaan :
Jos siis esm. mars on 0 astetta ravussa ja saturnus 0 astetta vaaka niin 90 astekehään osuu mars ja saturnus samaan kohtaan.
Jos esm. Jupiter on 0 astetta ravussa ja uranus 0 astetta kauris niin 90 astekehässä nämä osuvat aivan samaan kohteeseen.

Lue lisää kotisivultani siellä on kyllä kaikki ohjeet.

Keskipisteet piirretään itse 90 astekehään samalla menetelmällä.

Kirjoitit :
Vielä kysyn että kannattaako keskipisteistä katsoa:
- SA-planeettojen aspektit NA-keskipisteille?
- SA-keskipisteiden aspektit NA-planeetoille?
- SA-keskipisteiden aspektit NA-keskipisteille?

Vastaan tähän : Solar arc tulkintakohteiden aspektit katsotaan radixkartan tulkintakohteisiin ja keskipisteisiin.

Terveisin :
Pentti
 smitten smitten smitten smitten

tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*

Profiili WWW
« Vastaus #32 : 28.09.2006 23:58:02 »

Hei Nousukuu !

Kirjoitit :
mihin kohtaan se 90 asteen kehä piirretään suhteessa radix-karttaan, vai, onko sillä itse asiassa edes väliä...?

Vastaan :

Sillä ei ole väliä. 90 - astekehällä ei ole yhteyttä tähtikuvioihin. Kyseisessä kuvassa on 90 - kehä aloitettu 15 astetta rapu. Tämä siksi koska ei ole lupaa käyttää Ebertin verlagin alkuperäistä karttakaavaketta K2 joka alkaa 0 astetta ravusta. Itse käytämme sivuillamme poikani Jussi ohjelmoitua karttaa jossa on hieman eroa alkuperäisestä, mutta sitä ei huomaa.

Sain verenpainekohtauksen kaupungilla ja jouduin sairaalaan. p.Kuu on puolineliössä p.Saturnukseen ja p.Marssiin (P.MA - P.SA konjunktio). Transit Mars oli silloin tarkassa neliössä r.Aurinkoon.

Rauhaisia hetkiä sinulle Täysikuu.

Pentti

Cheesy Cheesy smitten smitten smitten smitten

tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #33 : 21.10.2006 23:01:48 »

Hep
Nostan taas tätä mielenkiintoista aihetta..

Niin ja tietty kysyn samalla noista ajoituksista..
Kun ei ole matikkapäällä siunattu, niin kuinka noista SA-kartoista näkee jonkun asian tulevaksi TIETTYNÄ AJANKOHTANA? Siis sen verran jo ymmärrän että kun SA kartta tekee jonkun transiitin syntymäkarttaan,  jossain pitäisi kolista, mutta milloin?

Tästähän taisi parikin experttiä olla, jotka osasivat ajastaa tuon aktivoitumisen minuutin tarkkuudella..(Mulle riittäisi alkuun vaikka viikonkin tarkkuus.. Wink)

Antaisiko joku teistä tietäjistä sellaisen (mahdollisimman) yksinkertaisen ja havainnollistavan esimerkin, jonkaa miekin tajuan?
tallennettu
enkeli
Vieras
« Vastaus #34 : 28.01.2007 14:24:59 »

Hei

Olen tässä tutkiskellut näitä keskipisteitä, mutta minulla ei ole vielä mitään tulkintaopasta, olen tuolta Pentin sivuilta katsellut tulkintoja. Tilattuna olisi The combination of stellar influences, mutten ole vielä saanut sitä.

Osaisikohan joku kertoa mitä merkitsee ja kuinka suuri vaikutus on kun
minun SA  jupiter on  aspect_opp tutun miehen NA  venus/ keskitaivas  keskipisteeseen.            Undecided

Kiittäen enkeli  smitten smitten

tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #35 : 28.01.2007 15:20:08 »

Kamalaa, kun hallitseva merkki kartalla on Kaksonen ja on IHAN PAKKO  Cheesy kiinnostua IHAN KAIKESTA  :Smiley, kuten nyt näistä Solar Arc -aspekteista! Kimmoketta sain eilisestä Astro-tapaamisesta, jossa Martin katsoi pikatulkintana nimenomaan näitä aurinkokaariaspekteja. ...Tosin jotain taisi mennä epähuomiossa pieleen, sillä PROGE-Kuuni on kyllä tulossa yhtymään Askendentille ensi keväänä, mutta Aurinkokaariaspektina se on jossain hamassa tulevassa... S.A. Saturnus sen sijaan mönkii alle asteen päässä rx. Asc:ista, loppuvuodesta tulee siis nousulle. Jaa. Tästäkin pitäisi sitten ottaa selvää, että osaa varautua  Tongue
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #36 : 06.08.2007 15:22:35 »

Hmm, piti kaivella tämä jo pölyttynyt Solar Arc -ketju foorumin kätköistä, kun tässä vapaapäivän ratoksi taas opiskelin Solar Fire -ohjelmani ominaisuuksia ja tekaisin huvikseni SA-direktiot tälle hetkelle. En ole aiheeseen ehtinyt vieläkään perehtyä juuri sen enempää kuin viimeksi ketjuun kirjoitellessani enkä nytkään tutkaillut keskipisteitä lainkaan, mutta huomasin muutaman mielenkiintoisen yhtymän, joista olisi kiva kuulla kommentteja:

- SA askendentti aspect_con radix- merkurius
- SA keskitaivas aspect_con radix- askendentti
- SA aurinko aspect_con radix- chiron
- SA uranus aspect_con radix- kuunsolmu

Kaurisenergiaa tai muut SA-oppineet, pitäisikö noista päätellä jonkinlaisen merkittävän ajan olevan kyseessä? Shocked Uranuskin noususolmun päällä... Noissa kaikissa on orbi alle 1 aste, lisäksi 1,5 asteen orbilla löytyy SA kuu aspect_con radix- aurinko. Jotain suunnanmuutosta etenkin ura-asioissa tässä on tullut mietittyä (transiiteissakin se tr uranus aspect_con aurinko ja  aspect_squ keskitaivas), joten löytyisikö mitään esimerkkejä keneltäkään vastaavista aspekteista?
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #37 : 07.08.2007 17:12:31 »

Ajatus,

kyllä minusta näyttäisi että sinulla on nyt syksyllä sellaiset ajat jolloin viimein tajuat mikä sinusta tulee isona! Sellaisen käsityksen noista saa, kun huomioi vielä progressiot ja transiitit. Tuo SA  aurinko tulo  chiron in päälle on tärkeä, ja sehän voisi kuvata sinussa löytyvän jonkinnäköistä parantajaa, esim. niin että työssäsi huomaat auttavasi muita tai ajaudut sellaisiin tehtäviin.

SA  uranus Solmun päällä voisi tuoda äkillistä hoksaamista tyyliin -hei, tätä minä haluan elämässäni tehdä!- tai kohtaamisia ihmisten kanssa, joilla tulee olemaan merkittävä rooli elämäsi suunnan löytymisessä.

SA MC  askendentti:n päällä , oman identiteetin löytymistä.

Transiitti-Uranushan tulee pian Aurinkosi päälle, joten senkin takia jotain uutta on varmasti luvassa persoonaasi, ja miksi heitin tuon syksyn, niin progressiivinen  kuu tulee lokakuussa tuohon kohtaan missä SA  aurinko kohtaa  chiron:in. Ja tietysti transiitti-Jupiter MC:llä antaa puhtia uralle...

Eli suunnanmuutos voisi olla varsin todennäköistä.  Smiley

« Viimeksi muokattu: 08.08.2007 16:23:37 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #38 : 07.08.2007 19:34:33 »

Kiiinnostuinpa minäkin SA-kartan katsomisesta Radix-karttaan.
Nyt on SA  uranus pluto  aspect_con Radix- askendentti siis oppositiossa R- DC.
Onko nyt luettavissa, että vaikka minä itse tahdonkin muuttua, elämääni tulee mitä oudoinpia henkilöitä, radikaakeja, syvää luotavia, ettei heistä saane mitään tolkkua?
SA- venus tulee yhtymään R- ceres niinikään SA- mars  aspect_con R- saturnus
SA-  kuu  tulee yhtymään R- venus (venus 9'54  vesimies, SA- :kuu:3'20  vesimies)
SA-  pluto ja  uranus tulee neliöön R-  keskitaivas
SA - neptunus ohittanut R- aurinko,  SA- neptunus 3'31 Kaurista

Kertokaatten jotain tästä.
Mulla on juuri tuollainen olo, mikä on Uranuksen ja Pluton yhtymällä askendenttiin  buck2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #39 : 07.08.2007 20:49:09 »

Lainaus käyttäjältä: Stareyes
Mulla on juuri tuollainen olo, mikä on Uranuksen ja Pluton yhtymällä askendenttiin  buck2

Hieman jo ohi aiheen, mutta sen verran voin kertoa, että kyllä tuolla(kin) kuviolla henkiin jää.  Smiley

May - syntymäkartalla Uranus ja Pluto Asc:lla

PS. Pitääpä vilkaista muuten omia SA-kuvioita ja palailla sitten ketjuun asian kanssa.
SA Jupiter on ainakin ollut juuri MC:llä ja saavuttaa kohta Auringon. Odotan mielenkiinnolla.
tallennettu

Stareyes
Kanta-astroilija

Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin

Profiili
« Vastaus #40 : 08.08.2007 08:38:04 »

Hieman jo ohi aiheen, mutta sen verran voin kertoa, että kyllä tuolla(kin) kuviolla henkiin jää.  Smiley
May - syntymäkartalla Uranus ja Pluto Asc:lla
Kiitos Toukotar  Smiley
En jaksanut kahlata kaikkia vastauksia läpi  Huh. Ja toki tiedän, että hengissä säilyy, oli kuviot, minkälaiset vaan.

Mutta, miten SA- kuu vaikuttaa R- venus? Entäs sitten SA- venus  aspect_con R- ceres?

Näistä haluaisin tietoa  coolsmiley
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #41 : 08.08.2007 11:30:49 »

Kiitos Kaurisenergiaa, toivoinkin että ehtisit kommentoida. smitten

kyllä minusta näyttäisi että sinulla on nyt syksyllä sellaiset ajat jolloin viimein tajuat mikä sinusta tulee isona!

Sepäs olisi kiva juttu, koska tähän asti suunta on pysynyt melkoisen hämäränä. Smiley Tietyssä mielessä myös tunnen vähän jämähtäneeni paikoilleni.

Lainaus
Transiitti-Uranushan tulee pian Aurinkosi päälle, joten senkin takia jotain uutta on varmasti luvassa persoonaasi, ja miksi heitin tuon syksyn, niin progressiivinen  kuu tulee lokakuussa tuohon kohtaan missä SA  aurinko kohtaa  chiron:in. Ja tietysti transiitti-Jupiter MC:llä antaa puhtia uralle...

Kyllä kyllä, itse asiassa tr uranus aspect_con aurinko oli jo toukokuussa asteentarkkana, mutta nythän se Urkki taas peruuttaa. Lisää ohituksia siis luvassa... Ja tuon lokakuun ajankohdan huomasin itsekin, kun kurkistelin syksyn progeja ja transiitteja, kyseessä siis myös prog. uusikuu. Samoin tuo tr jupiter aspect_con keskitaivas tarkentuu uudelleen syksyllä, kun Jupiter kääntyi juuri eteneväksi. Se ohittaa jälleen myös Neptunukseni syyskuussa.

Lainaus
Eli suunnanmuutos voisi olla varsin todennäköistä. Smiley

Jännittävää, katsotaan mitä tuleman pitää! Jos myös joku on omalla tai jonkun läheisensä kartalla huomannut samoja Solar Arc -aspekteja, niin kokemuksia olisi erittäin mielenkiintoista lukea.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Faust
Vieras
« Vastaus #42 : 15.12.2007 19:25:33 »

- käytettävä 90 astekehää missä aspektit näkyy muutamassa sekunnissa - on myös otettava mukaan keskipisteet.

tuolla astro.comissa oli karttatyylinvalintana Ebertin style (w.midpoints)se näytti olevan astekehänä..olisko se hyvä kartta tuohon?? ja sieltähän löytyy myös ne keskipisteet pdf tiedostona... sitten kun vaan joku osaisi tutkia mitkä ovat niitä tärkeitä keskipisteitä... Smiley

Väärä lainaus...

Jaahas. Joku on taas ollut askeleen edellä! Kiitos paljon tuosta tiedosta!

Kirjoitin tuonne Astro special osioon keskipisteistä ja siellä on linkki erääseen sivustoon, josta löytyy tulkintoja noille keskipisteille!

« Viimeksi muokattu: 15.12.2007 20:11:53 kirjoittanut Faust » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #43 : 13.05.2013 21:22:58 »

Mä en tajua tästä solar arcista juur mitään, mutta täällä on semmoinen kuvio, että Proge Juno ja Sa Merkurius ovat yhtymässä, ja sama toisinpäin, eli Sa Juno ja proge Merkurius...ja toki paljon muutakin mutta tämä pisti silmään. Mitä voisi meinata?
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #44 : 13.05.2013 22:44:01 »

Mulla pisti silmään sun mestarillinen kekkos-ajoitus, 22,22  Cheesy
Junohan kulkee transiittina Vesimiehessä. Oisko ollut jotain 12  vesimies ?
Osuukos se siellä mihin?
Sitoutuminen, juridinen, liittouma, sopimus, perukirjoitus..jälkeläiset, kiista, roolijako,
emmä tiijä.
 juno on vaikea tulkittava.
Kumppaniin liittyvä, transiittina näkyvä puolison kuollessakin.
Merkuriuksesta taas tulee mieleen myös nopeus.
Ja huijaaminen, jos osas Herakin eli Juno sen taidon.
Mutta joo, korostunut, jos kerta molemminpäin.
Ehkä se selviää  merkurius kaksoset aspect_tri juno vesimies aikoihin, millon sekin sitten lienee..

lisäys
lienee about turkasen eikun Tuukan nimipäivänä 24.5.  merkurius venus kaksoset aspect_tri juno 17  vesimies
täyvenkuun ja kuunpimennyksen alla
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013 22:51:35 kirjoittanut nikki » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  

Siirry: