Hei
! Solar arc (aurinkokaari - vuosiaspekti)kuvaa kartalla vuoden tärkeimpiä tapahtumia. Olen käyttänyt tätä menetelmää henkilö ja poliittisessa astrologiassa jo yli 25 vuotta ja päässyt siihen tulokseen, että tämä on edistysmenetelmistä paras. En käytä ainoastaan Solar arc menetelmää vaan lisään vielä tähän prog. ja transiit aspektit.
Solar arc tulkintakohteissa otetaan huomioon ainoastaan jänniteaspektit : puolineliö, neliö, oppositio, puolitoistaneliö ja konjunktio. Jänniteaspektit voivat osua syntymäkartan tulkintakohteisiin ja keskipisteisiin.
Solar arc näyttää vuoden.
Secondaryprog.hitaat planeetat näyttää vuoden tai toisissa tapauksissa vuosikausien kehityksen. Prog. Merkurius näyttä vuodenajan (riippuen sen nopeudesta) ja prog. Kuu näyttää tapahtumakuukauden.
Transiitit näyttävä toisinaan tapahtuman jopa päivän tarkkuudella.
Esimerkiksi jos huomaan, että Solar arc Saturnus muodostaa jänniteaspektin radix Kuuhun niin haluan ottaa selvää mihin vuoden aikaan aspektin selitys voisi tapahtua. Siirryn katsomaan Prog. Merkuriuksen asemaa joka mahdollisesti voisi kertoa vuoden ajan. Tämän jälkeen tutkin prog. Kuun aspekteja joka ehkä voisi ilmoittaa kuukauden ja vasta tämän jälkeen katson kyseisen kuukauden transiitteja.
Näillä kolmella edistysmenetelmällä on aika hyvä yhteispeli.
Tätä menetelmää olen käyttänyt kaikissa poliittisissa ennusteissa ruotsin radiolle, ruotsin puolustusvoimille tekemissä analyyseissä, yhtiöille ja yksityisille ihmisille.
Kun vaimoni sairastui ja kuoli niin minulla oli kartalla Solar arc Kuu konjunktiossa radix Saturnukseen.
Tämä tarkoittaa Kosmobiologien tulkintaoppaassa :
Suruja tai hankaluuksia perheen kautta, masennustila, viileä suhde vaimoon tai äitiin tai ero jommasta kummasta, lisääntyvää yksinäisyyttä, häiriöllinen suhde äitiin (KdG).
Prog Merkuriukseni oli jänniteaspektissa Vaimoni Neptunukseen ja keskipisteeseen Merkurius/Saturnus = Ajattelee eroa ja raskasta surua (Vaimostani - koska NE-ME/SA on vaimoni kartalla eikä minun).
Transiit Saturnus tuli juuri jänniteaspektiin karttani Kuun, Marssin ja Uranuksen kanssa ja pysähtyi siihen kuukaudeksi - juuri se aika kun minun suruni oli kaikkein voimakkain.
Transiit Aurinko tuli tarkasti kuolinpäivänä minun Mars/Saturnus keskipisteeseen joka tarkoittaa kuolemantapausta.
Terveisin
Pentti