Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä ja miten vaikuttava planeettaohitus tms vaikuttaa?  (Luettu 16797 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« : 15.09.2006 12:54:14 »

Eli olen tuolta omasta astrostani sieltä päiväkirjan puolelta katsellut, että mikähän nyt on vaikuttamssa elämääni näin voimakkaasti?
Minulla on siellä tulkinnat syys- ja lokakuulle, mutta en löytänyt mitään sellaista ohitusta tms, joka kuvauksen perusteella voisi vaikuttaa tällä tapaa. (tosin lokakuulla tulee kolmas ohitus; pluto yhtymä nousumerkki, mutta voiko se vaikuttaa jo näin paljon aiemmin)

Kun toisaalta tuntuu, että tämä olisi alkanut jo noin 1kk sitten ja tuntuu voimistuvan kokoajan...

Olen aina ollut ns.liian 'kiltti'. Ja joskus jopa ihan realistisen'pakon' edessä, eli ei ole ollut edes voimia ja voimavaroja 'pitää puoliaan'.
Nyt jostain kumman syystä eteeni tulee tilanteita, joissa voisin toistaa samaa vanhaa kaavaa, eli antaa toisten vastata sille 'avuttomalle' itselleni ja voisin taas kokea, miten minut on jossain asiassa 'jyrätty' ja jälkikäteen kokea, että olen 'myynyt sieluni' taas kerran..

Näitä tulee ihan ropisemalla nyt tässä arjessa ja ensimmäisiä kertoja elämässäni olen saanut jostain rohkeutta ja voimaa kuunnella itseäni ja mennä sillä perustein eteenpäin...
Välillä tietysti olen epävarma ja saan ajatuksia, että olenkohan "liian kova"   Wink...
Mutta nyt on tapahtunut taas niin paljon kaikkea lisää parin päivän sisällä, että tiedän, etten ole... se tuntuu vain minusta itsestä siltä.
Uskon että pohjalla vaikuttaa tuo  kuu kalat ja jotenkin tämän osalta jotain on aukeamassa Huh
Liekö tällä sitten mitään tekemistä astrologian kanssa, mutta olisi kiva tietää, mikä ohitus tms, voisi tukea tällaista itseksi kasvamisen prosessia...

Kiitän, jos joku halua ja ehtii minua valaista asian tiimoilta!
 smitten

« Viimeksi muokattu: 20.09.2006 08:57:57 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #1 : 15.09.2006 14:01:48 »

Kyllähän tämä vain Plutolta vaikuttaa. Kyseessä on pitkäaikainen transiitti, ja itse lasken tällaisessa tapauksessa vaikutusajaksi ensimmäisen ja viimeisen ohituksen välisen ajan.

Pluton transiitti voi olla ns. kiltille ihmiselle melkoinen koettelemus. Valtataistelut, riidat, manipulointi, juonittelut, mahdollisesti kuolemantapaukset ja talousasiat kaatuvat niskaan, ja jos turvautuu vanhaan defenssiinsä - eli kiltteyteen - murskaantuu kaiken alle. Näin jyrkästi sanottuna Pluto ei anna muita vaihtoehtoja kuin taistella tai tuhoutua. Hyvänä puolena on se, että tämä transiitti mahdollistaa oman sisäisen voiman löytymisen, jonka avulla sitten asiat pistetään järjestykseen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 15.09.2006 16:02:59 »

Kiitos Lilli!

Kuvailit kyllä hyvin ytimekkäästi ja osuvasti. Noinhan se juuri menee.
Minä jotenkin kuvittelin, että nämä "väliajat" olisi ns."lepoaikaa"...  buck2
Ja ne "huippu kohdat" olisi aina kunkin ohituksen tarkimmalla kohdalla...
Noh, ehkä toisaalta olen jo paremmalla puolella niinsanotusti...
Siis ainakin alan ymmärtää, että miten tulisi toimia, jos meinaa ihmiseksi kasvaa.  Wink
Kiitos! smitten
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #3 : 16.09.2006 09:57:32 »

Minä jotenkin kuvittelin, että nämä "väliajat" olisi ns."lepoaikaa"...  buck2
Ja ne "huippu kohdat" olisi aina kunkin ohituksen tarkimmalla kohdalla...
Noh, ehkä toisaalta olen jo paremmalla puolella niinsanotusti...
Siis ainakin alan ymmärtää, että miten tulisi toimia, jos meinaa ihmiseksi kasvaa.  Wink
Kiitos! smitten

Nuo "väliajat" ovat valmistautumista ja toipumista...  crazy2 Transiitin voimakkaaseen vaikutukseen voi tosin vaikuttaa syntymäkarttasi aspektit myös, jolloin tavallaan kuvion mukainen teema jatkuu koko ajan, kun vain jokin siihen liittyvä transiiittia tekevä/ transitoiva taivaankappale on aktiivinen. Radixin aspekti antaa puitteet, jolla transiitti toimiin.

Esim. jos syntymäkartallasi on  pluto  aspect_squ   askendentti (kuten allekirjoittaneella) tuntuu tr. pluto  aspect_con  askendentti neliön voimalla, mutta ratkaisee ongelman yhtymän tapaan rakentavasti.
Jos tässä kuviossa radixilla on lisäksi vaikkapa  askendentti  aspect_opp  kuu ja edelleen pluto  aspect_squ  kuu vaikuttaa tr.   pluto liikkeillään koko pakettiin.
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 18.09.2006 07:58:20 »

Kiitos Emelia!

Koitanpa tutkailla tuota karttaani, että mitkä siellä 'lisä' vaikuttaa.
Jostain syystä en ole oikein oppinut tätä uutta karttasysteemiä täällä astrossa  käyttämään kunnolla...  buck2 Ehkä se vaikuttaa, kun tuota tietämystä muutenkin on noista kartoista ja niiden tulkitsemisesta niin vähän...

Löysin ainakin syntymäkartaltani pluto sulkeutuva neliö  askendentti ja  pluto sulkeutuva kolmio  aurinko, joten nekin kait sitten vaikuttaa....
« Viimeksi muokattu: 18.09.2006 08:38:54 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 18.09.2006 08:37:44 »

Niin - ja jos sinulla on siellä jokin kiva kuvio, niin yhteen sen kiveen osuessaan koko dominopeli menee kanttuvei  crazy2

Oivalsin tämän vasta äskettäin, vaikka olen siitä paljon kuullut.

Terveisin nimimerkillä: T-ristejä löytyy kartalta vaikka muille jakaa. laugh
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 18.09.2006 08:43:39 »

Minulla ei taida olla T-ristejä...ainut kuvio mikä tuolta Sepon tulkinoista tulee, on tuo kehto...
Mutta ihan riittävästi on näilläkin lähtenyt dominoefektit liikkeelle...  crazy2

Taidan sitten olla melkoisen 'riisuttu' versio, monella alueella, kun tämä on ohi...  Cheesy
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #7 : 18.09.2006 08:53:43 »

Mutta onko jokin ohikulkeva planeetta se käsi, joka kehtoa keinuttaa?  Shocked
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #8 : 21.09.2006 22:40:04 »

Se Kehto vaan yleensä keinuu paljon sulavammin kuin töksähteleväsakaraiset ristit... (klonk, klonk.... auts, auts!!!)

Mietiskelee apeana toinen Suurristin omistaja
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #9 : 22.09.2006 06:36:54 »

crazy2  Miten sitten suurristejä tms kartalla omaavat selviävät hengissä tällaisestä, vaikka nyt tämä täällä 'ikuisesti' vääntämäni pluto yhtymä nousumerkki...  Huh Ei voi kuin hattua nostaa sellaisille...   angel

Itsestäni tuntuu, että tämä kohdistuu nimenomaan persoonaan ja minuuden kokemiseen... vaikka periaatteessa ympärillä rytisee, materiassa yms, niin ennekaikkea se laittaa toimimaan toisin, mitä tähän asti...  coolsmiley
Ja mitä syvemmälle menee, sen suurempi se voima on, mitä sieltä ammentaa..
Se on tuottanut jopa jälkikäteen ajateltuna huvittaviakin episodeja...
Ikäänkuin harjoittelisi itselle entuudestaan vieraan oman-voiman käyttöä...   buck2
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 22.09.2006 07:06:12 »

crazy2  Miten sitten suurristejä tms kartalla omaavat selviävät hengissä tällaisestä, vaikka nyt tämä täällä 'ikuisesti' vääntämäni pluto yhtymä nousumerkki...  Huh Ei voi kuin hattua nostaa sellaisille...   angel

Mirjami, rehellinen vastaus: ei mitenkään.  Tongue  Elämä on ollut täynnä menetyksiä, sairauksia, kuolemia, kovia kokemuksia. Ja tätä ei ainakaan helpota syntymäkartan Pluto (+Uranus) Asc:lla - joka sekään ei osana ristiä vaan vaikeuttaa elämää vielä ristin lisäksi.

No toisaalta, kaikki mikä ei tapa niin vahvistaa. Vaikeudet ajavat tutkailemaan elämän tarkoitusta ja omaa polkua entistä tarkemmin enkä olisi 
ilman näitä vaikeuksia sama ihminen kuin nyt. Tai sitten olisin paljon parempi... crazy2 Wink

Mirjam, kaikella kun on oma tarkoituksensa niin juuri tuolla sinunkin transiitillasi tässä ja nyt. Liiallisen kiltteyden aika on nyt varmaankin ohi ja oppiläksysi on oppia tietynlaista "kovuutta" pitääksesi itsesi kasassa ilman että Kuu-Kalamaiseen tyyliin annat ympäristön liikaa vaikuttaa itseesi. Tsemppiä Pluto-kouluusi, jossa olet onneksi jo viimeisellä luokalla (kolmas ohitus).

tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #11 : 22.09.2006 08:11:52 »

Mirjam, kaikella kun on oma tarkoituksensa niin juuri tuolla sinunkin transiitillasi tässä ja nyt. Liiallisen kiltteyden aika on nyt varmaankin ohi ja oppiläksysi on oppia tietynlaista "kovuutta" pitääksesi itsesi kasassa ilman että Kuu-Kalamaiseen tyyliin annat ympäristön liikaa vaikuttaa itseesi. Tsemppiä Pluto-kouluusi, jossa olet onneksi jo viimeisellä luokalla (kolmas ohitus).

Kiitos, sitä tarvitaan!  angel
Jospa joskus saisi jäsenneltyä jotenkin selkeäksi sen, että missä kohtaa on hyvä kurkata peiliin ja missä kohtaa vetää rajat.  Huh Ei ihan helppoa ole minulle ainkaan ollut.
Paljon hyvää tämä on jo tuonut elämääni, vaikka olen kärvistellyt kuin mato koukussa tai hukkuva meressä.
Olen nyt viikon päästä aloittamassa sellaisen koulutuksen, joka on jossain muodossa ollut jonkinlainen lapsuuden haavekin. Siitäkin piti 'taistella', sillä meinasi tuo byrokratia minulta tuo opiskelupaikan mahdollisuuden evätä.
Uskon myös että tuon koulutuksen aikana saan eniten avaimia ihan oman itsen tutkailuun. Kuulemma sen verran syväänluotaava se on.
 Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #12 : 22.09.2006 08:55:02 »

Tutkailin tuota sisäistä soturiani ja jotenkin tämä osui kuin 'nyrkki silmään' tai 'nenänvarsi silmien väliin'...
Eikö tämä liity vahvasti nyt tähän  pluto yhtymä nousumerkkiin jollain lailla ? Voiko siis tämä meneillään oleva 'ohitus-rypäs', juuri käsitellä nyt tätä syntymäkartallani olevaa 'juttua'  Huh
Ja meneekö se muutenkin ylipäätään niin, että nämä kaikki planeettaohitukset joita tulee elämän aikana, nimenomaan tukevat syntymäkartan 'toteutumista', eivätkä ne tule mistään 'hatusta sattuman kaupalla' ? *kyselee tyhmiä*  Undecided

Pluto avautuva neliö Nousumerkki
Pluton sijainti neliössä askendenttiin lataa persoonallisuuteesi usein jopa pelottavalta tuntuvaa ehdottomuutta, joka saa muut ihmiset varomaan sanojaan ja ilmeitään seurassasi. Sinulla on karmallisena tehtävänä oppia luottamaan omaan joskus melko räiskyvästi mielipiteensä esille tuovaan persoonallisuuteesi, sillä sisäiset tuntemuksesi ovat niin voimakkaita, ettei sinulla ole juurikaan mahdollisuuksia taipua muiden tarjoamiin toimintamalleihin. Jokainen yrityksesi asettua jonkun toisen toivomaan rooliin herättää sinussa ensin sisäistä levottomuutta ja suhteellisen nopeasti myös aggressiivisia reaktioita, joiden kohteeksi kukaan ei haluaisi joutua. Sinussa on alkemiallista voimaa, joka on tarkoitettu ensisijaisesti omien henkisten päämääriesi toteuttamiseen. Sinä toimit maapallolla tapahtuvan jatkuvan muutos- ja kasvuprosessin elintärkeänä toteuttajana oman elämäsi ja omien valintojesi kautta. Suuri luonnon järjestelmä ei salli sinulle poikkeamista kosmisesta suunnitelmasta ilman raskaita seuraamuksia. Elämä saattaakin tuntua tarpeettoman rankalta siihen asti kun opit toimimaan välikätenä monien ihmisten elämää koskettavissa muutoksissa. Muutosta kaipaavissa tilanteissa sisäinen levottomuutesi kasvaa sietämättömiin mittoihin ja purkautuu viimekädessä hallitsemattomina reaktioina ystäviesi niskaan. Tällainen olotila on melkoista myrkkyä myös parisuhteelle, joten lienee syytä ottaa hallinnassasi olevat alkemialliset energiat mielekkääseen hyötykäyttöön jo ennen myrskyn puhkeamista. Käytännössä sinun on opittava toimimaan kaikissa tilanteissa omien tuntemustesi mukaisesti tietoisena siitä, että arvostelua ja sanomista lähes kaikkiin tekemiisi päätöksiin tulee myös hyvin läheisiltä ihmisiltä ainakin niin kauan kun alennut sitä kuuntelemaan.

Tämähän on ihan kuin tätä mitä nyt juuri elän ja läpikäyn... muun ohella  Undecided
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #13 : 22.09.2006 09:14:13 »

Jaahas, aukenipa tämäkin seikka mulle... Tajusin vasta just että noita ohituksia tulee aina kolme, mutta en oikein vieläkään ymmärrä miks. Mutta samapa tuo minulle!

Mä en oo plutoa kohdannut vähään aikaan. Nyt tulee ens tammikuussa kolmas  uranus aspect_squ merkurius ohitus, jonka oon kokenut aika rankkana juttuna...

tällainen uranuksen ja merkkarin aspekti on kartallani. (hieman tiivistettynä..)

"Monia saman kuvion omaavia kohtalotovereitasi on raahattu hullujen huoneelle etenkin vanhaan hyvään aikaan, vain siksi etteivät muut puhuneet heidän kanssaan samaa kieltä. Kun joku elää aikaansa edellä pidetään häntä hulluna, vaikka tilanne todellisuudessa on päinvastoin. Sinä olet tehnyt aikaisempien elämiesi aikana valtavasti töitä oivalluskykysi eteen ja nyt olet saanut kutsun eturiviin taistelemaan sellaisten ideoiden ja ajatusten puolesta, joita ihmiskunta ei ole valmis vapaaehtoisesti hyväksymään jokapäiväiseen elämäänsä.... Tehtäväsi on uskaltaa elää oman ajatusmaailmasi mukaisesti meidän tavallisten pulliaisten keskuudessa, jotta me pikkuhiljaa oppisimme omaksumaan uusia ajattelumalleja. Elämäsi saattaa olla todella hankalaa niin kauan kun yrität muokata ajatusmaailmasi muiden hyväksymään muotoon, sillä sehän ei ole mahdollista....."

Ja sitten kun päästään ens vuoteen niin saan uusia kavereita että rytisee!  pluto aspect_opp mars ja uranus aspect_squ aurinko...  buck2 buck2 buck2

Mirjam, selviääkö siitä plutosta? crazy2

Toisaalta, jos itsellä on  pluto aspect_tri mars-aspekti kartalla, lieventääkö se jotenkin tuota?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #14 : 22.09.2006 09:25:10 »

No nähtäväksi jää selviääkö  crazy2
Kyllä tästä selviää, vaikka on ollut hetkiä, että on miettinyt hyppääkö jokeen vai jostain tornista alas. (no ainakin illuusioiden tornista olisi hyvä hypätä alas)  Cheesy

Ja käsittääkseni nämä pluto-ohitukset voi tulla rankempinakin syntymäkartasta riippuen ja toki omasta joustavuudesta riippuen.
Mitä siis minulla on ollut ja on.

Itselleni on ollut ehkä vaikeinta sen hyväksyminen/ymmärtäminen, että ne joihin minun onkin ollut tarkoitus vetää niitä rajoja, ei olekkaan niitä, jotka jollain lailla tuntuvat vastenmielisiltä minusta tai jotka eivät ole samaa mieltä kanssani, vaan nimenomaan niitä, joiden kelkkaan olisi helppo lähteä, koska se ei vaadi itseltä sisäistä lujuutta ja muutosta. Tai sitten olen ymmärtänyt jotain väärin.  Smiley
Vaikka kyllähän sitä molempiin suuntiin tapahtuu... mikä tekeekin sen vaikeammaksi, kaivaa se ihka oma 'totuus' sieltä esiin ja opetella kunnioitamaan sitä, kuuntelemalla sitä ja toimimalla sen mukaan muista välittämättä. Tai no, muiden mielipiteistä välittämättä. 
 Smiley
Että omalla liukurilla lasketellaan...  Cheesy

« Viimeksi muokattu: 22.09.2006 09:26:42 kirjoittanut *Mirjam* » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: