Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kissat ja astrologia  (Luettu 7010 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Jinx
Vieras
« : 15.09.2006 21:18:12 »

Kissat ja astrologia

~ Syviä sisäisiä yhteyksiä ~

Kissat ovat mystistä väkeä. Niiden mielessä tapahtuu paljon enemmän kuin mistä me olemme tietoisia. - Sir Walter Scott
Muuttumatta kissoiksi emme voi täydellisesti ymmärtää kissan mieltä, sanoi St. George Mivart. Mutta tutkimalla kissamme astrologista karttaa voimme kuitenkin saada melko hyvän kuvan siitä, mitä kissan mielessä liikkuu. Ja myös siitä, mitä tapahtuu suhteessamme kissoihin. Koska erilaiset kissat ilmestyvät ja sopeutuvat elämäämme hyvin eri tavoin, niiden tähtikartat antavat usein hyvän syväluotauksen siihen, mitä kukin kissa elämässämme merkitsee.

Jotkut käyttävät astrologiaa jo kissoja valitessaan. Esimerkiksi lady Hester Lucy Stanhope (Kala, Auringon ja Neptunuksen oppositio) kaikkien aitojen neptunikkojen tavoin rakasti eläimiä, erityisesti hevosia (dwad-Aurinko Jousimiehessä) ja kissoja. Yhteen aikaan hänellä oli neljäkymmentäkahdeksan kissaa, jotka kaikki oli valittu siten, että niillä olisi harmoniset tähtikuviot omistajansa kanssa.

Kuten kaikissa suhteissa Kuun yhtymät ovat erinomaisia kuvioita molemminpuoliselle yhteensopivuudelle, erityisesti niille, jotka asuvat samassa taloudessa. Tavallisesti Aurinko-osapuoli ottaa johtavan roolin, Kuu taas tunneilmapiirin luojana synnyttää yhteenkuuluvuuden tunteita ja viihtyisyyttä. Usein Kuulla on rauhoittava ja tyynnyttävä vaikutus Aurinkoon.

Suhteissamme kissoihin erityisesti kissan Kuu yhtyneenä omistajan Aurinkoon on klassinen erinomainen asetelma. Muistaen kissojen syvän mystisen luonteen on luonnollista, että kannattaa kaikissa karttavertailuissa tarkastella aivan erityisesti dwad-karttoja. Kissankasvattajien kaikkikin kissat usein heijastelevat kasvattajan dwad-karttaa, esimerkiksi kasvattajan dwad-Kuu kissojen radix-Kuun kohdalla näyttää olevan yleinen kuvio.

Katarina neljine kissoineen on erinomainen esimerkki Kuu-synastriasta. Katarina ei valinnut kissojaan astrologiaa käyttäen, mutta kaikilla hänen kissoillaan on kuitenkin ollut Kuu Katarinan dwad-Auringon kohdalla: Kahdella radix-Kuu, kahdella muulla dwad-Kuu. On huomionarvoista, että Kuut osuivat juuri dwad-Auringon kohdalle radixin asemesta, koska tuohon aikaan Katarina eli varsin yksinäistä elämää keskittyen oman sisäisen minänsä etsintään. Nuo Kuut dwad-Auringon kohdalla toivat Katarinan elämään juuri sitä, mitä hän tuolloin kaipasi: vahvan tunteen toveruudesta juuri hänen sisäisen minänsä tasolla, toisin sanoen tunteen siitä, että hän oli rakastettu juuri sellaisena kuin hän syvällä sisimmässään oli.

Kun näiden kissojen tuli aika lähteä Sateenkaarisillalle, Katarinan elämässä päättyi yksi vaihe. Löydettyään sisäisen minänsä hän halusi nyt "palata" ulkoiseen maailmaan. Seuraava kissa heijastikin muutosta: sen vahvin planeettarykelmä osui Katarinan kymmenenteen huoneeseen, myös sen vahvimmat aspektit kohdistuivat Katarinan radixiin, eivät dwadeihin. Näin tämä uusi kissakin pelkällä läsnäolollaan vahvisti Katarinan uutta ulkoisempaa suuntautumista... -

Usein kaikki saman omistajan kissat heijastavat omistajan tähtikartan voimakkainta kuviota ja ellei muita erityissyitä - kuten esimerkiksi sisäinen etsintä Katarinan tapauksessa - ole, ei juuri näytä olevan eroa siinä, onko kuvio radixissa vai dwad-kartalla. Jos esimerkiksi omistajalla on vahva Venus-Saturnus kuvio, sama kuvio löytyy usein kaikkien hänen kissojensa kartalta, radixista tai dwadeista. Tai ainakin Saturnus on Venus-merkissä (Härässä tai Vaa'assa).

Tällaisten yhteisten kuvioiden sekä Auringon ja Kuun kontaktien ohessa mikä tahansa kissan voimakas dwad-kuvio osuessaan omistajansa kartan herkkään kohtaan voi olla erinomainen viite syvästä ja molemminpuolisesti antoisasta ystävyydestä. Hyvä esimerkki tästä on Näkymättömässä identiteetissä mainittu hurmaava neptunikko-kissa: sillä on dwad-kartalla tarkka Kuu-Merkurius-Venus-Askendentti yhtymä, joka osuu omistajan radix-kartalla olevan Merkurius-Venus yhtymän kohdalle... Ei ihme, että omistaja kokee tämän neptunikko-kissan olevan rakastettavin hänen koskaan tapaamansa olento. Ja kissan lempeän rakastavasta käytöksestä päätellen tunne on molemminpuolinen.

Joten jos tutkit astrologisesti suhdettasi kissoihin tai muihin lemmikkeihin, älä unohda dwadeja. Ne kertovat sisäisen tarinan, jota ei muualta näe. On sanottu, ettemme valitse kissojamme, vaan ne valitsevat meidät. "Kissa ei halua koko maailman rakastavan itseään - vain niiden, jotka se on valinnut rakastettavikseen", sanoi Helen Thomson. Tämä valinta tapahtuu jossain syvemmällä kuin ymmärrämmekään, sillä kissoilla on omat mystiset tapansa löytää omistaja, joiden kanssa niillä on tavanomaisempien radix-kontaktien ohessa aina myös merkitseviä syviä sisäisiä dwad-yhteyksiä. Vahvat dwad-kuviot voivat luoda kissan ja sen omistajan välille todella upean syvän ja kestävän ystävyyden.
Ja Jumala on mukana kaikissa yhteyksissä.
Kun eukko arvaamatta kohtasi kissansa kaivolla
ja kissa emäntänsä.
Se oli suuri ilo heille molemmille,
mutta kaikkein suurin oli se, että Jumala oli vienyt heidät yhteen ja tahtonut heille tämän ihmeellisen ystävyyden neljänätoista vuotena. - Edith Södergran
tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #1 : 15.09.2006 21:21:28 »

Kissa-mietelmiä

Motto: Kissat ovat niin siistejä, helliä, kärsivällisiä, arvokkaita ja rohkeita, että kysyä sopii, kuinka moni meistä pystyisi olemaan kissa? - Fernard Mery

Oinas:
Kissanpentu ryntäilee huomiota herättävästi hullun lailla ei minkään perässä ja tavallisesti pysähtyy ennen kuin pääsee perille. - Agnes Repplier

Härkä:
Kissaa ei mikään
puheenaihe kiinnosta
niin kuin se itse. - Risto Rasa

Kaksonen:

Senhän [kissan] luonteeseen kuuluu että se mieluummin välttää yhteenottoa kuin ryhtyy taisteluun ilmiselvää ylivoimaa vastaan. ... Kuka uskaltaisi väittää kissaa heikoksi eläimeksi. - Christer Kihlman

Rapu:
Eläimistä tuli susia,
millä liikaa häntää, millä iso murheellinen pää
ja vähä vähältä ne alkoivat sopeutua,
kävivät maisemaan taloksi
saivat täpliä, somistuivat, joku lensi...

kissa,
kissa yksin ilmaantui valmiina ja ylpeänä.
Se oli heti syntyään täydellinen,
kulki yksin ja tiesi mitä tahtoi.... - Pablo Neruda

Leijona:
Jos haluat olla psykologinen kirjailija ja kirjoittaa ihmisistä, paras mitä voit tehdä, on pitää pari kissaa. - Aldous Huxley

Neitsyt:
Kissat ovat tunnetusti huonoja häviäjiä. Toiseksi jääminen erityisesti ihmisen kaltaiselle ei juuri sopusuhtaiselle olennolle raastaa niiden herkkyyttä. - Stephen Baker

Vaaka:
Ongelma on siinä, ettei kissoilla ole yhtään tahdikkuutta. - P. G. Wodehouse

Skorpioni:
Kuka osaa sanoa, miten oikeutetusti Murri-kissa kritisoi meitä isompia asioita mietiskeleviä olentoja. - George Eliot

Jousimies:
Olen huomannut, etteivät kissat arvosta ihmisessä eniten ruoan tuottamista, sitä ne pitävät selviönä, vaan ihmisen viihdearvoa. - Geoffrey Household

Kauris:
Kissani ja minun välillä vallitsee ehdoton sopusointu. Kissa tekee, mitä sitä huvittaa ja minä teen niin kuin kissani haluaa. - Henry Miller

Vesimies:
Tavallisia kissoja ei ole olemassa. - Colette

Kalat:
Kun leikittelen kissani kanssa, niin kuka tietää, eikä se katso minua hauskuttajakseen enemmän kuin minä sitä. - Montaigne

tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.09.2006 19:32:43 »

Mielenkiintoinen aihe näin kissan omistajan näkökulmasta...
Dwadit menee ainakin tällä hetkellä meikäläisen osalta liian matemaattiseksi laskeskeluksi, mutta Jinxin tekstistä inspiroituneena katsoin Hamish -kisun ja mun kartoilta  aurinko ja  kuu aspekteja.. siis erikseen.. Ja löytyihän sieltä jotain...

Mulla  aurinko  aspect_sex  kuu
Kissa aurinko  aspect_squ   kuu

Mulla  aurinko  aspect_con  mars
Kissa aurinko  aspect_sex  mars

Kissa on  aurinko  harka / mulla  saturnus  harka

Lisäksi Hamish -kissan  mars  aspect_con  juno  aspect_con mun  kuu

Hamish -tyttö syntynyt 20.4.2006 Jyväskylä 16.05
Mä 26.08.1970 Jyväskylä 17.15
tallennettu

Q
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #3 : 29.06.2008 13:10:44 »

Meille muutti viime keskiviikkona 10vk vanha kissanpentu (suositeltu luovutusikähän olisi vasta 12 viikkoisena, mutta kun asiasta ei ole mitään virallisia, valtakunnallisia ja lakisääteisiä ohjeita, niin jatkuvasti myynnissä on näitä 10 tai vain 8 viikkoisia pentuja "luovutusikäisinä" ja tämän meidänkin pennun todellinen ikä selvisi vasta, kun olin sitä hakemassa, enkä siinä vaiheessa enää pystynyt saati halunnut kauppoja perua). Punatiikeri maatiainen, Muikuksi heti kättelyssä nimeämämme.

Itse en ole ketään kissoistamme valinnut tietoisesti astrologisin perustein, mutta kylläkin jälkeen päin mietiskellyt, että mikä voima ja kohtalo se juuri tämän kissan luoksemme toi. Muikunkin kartan kävin heti kotiin päästyämme tekemässä. Harmi vain, että kellonaikaa ei ole tiedossa, joten jouduin oletuajalla (12pm) tekemään. Hän on aurinkomerkiltään Oinas, kuu osuvasti Leijonassa. Myös  merkurius ja venus ovat Oinaassa, kun taasen mars pehmeämmässä ravun merkissä. Jos oletusaika osuu vähääkään oikeaan, niin myös askendentti olisi Leijonassa, mutta sitähän ei nyt voi tietää...Ehkä myöhemmin, kun on tutustunut kissaan paremmin, voisi ruveta karsimaan ne epätodennäköisimmät nousumerkit pois ja rajata joukosta ne todennäköisimmät. Ainakin äkkiseltään tuntuisi tuo Jellona nousuksikin sopivan, mutta kenties se on vaan tuo kissamaisuus ylipäätään, värityksen lämpö ja piirteiden suloinen uljaus, sekä häkellyttävän horjumaton itsetunto, joka niin saa ajattelemaan ja tunne saattaa yhtä hyvin olla sitä Kuun vaikutelmaa...

Dawdit ovat valitettavasti minulle vielä melko tuntematon käsite, en niitä osaa itse laskea, enkä ainakaan äkkiseltään löytänyt mistään valmista ohjelmaakaan niiden tutkailemiseksi (tietääkö joku muu??). Mutta katsoin karttaa ylipäätään, planeettojen merkkisijainteja ja aspekteja niin omalta kuin Muikunkin kartalta, kiinnittäen erityistä huomiota aurinkoon ja kuuhun. Lisäksi vilkaisin synastria karttaamme, joskaan sen paikkansa pitävyydestä ei kaiketi ole kauheasti takeita, kun toi Muikun kartta on vaan oletusarvoinen tuon kellonajan suhteen...mutta jos olisi, niin synastriasta löytyisi mm.  aurinko aspect_con kuu, kuu aspect_tri kuu , jotka ainakin tuntuvat lupaavilta.

Mulla on omalla nataalillani  kuu oinas ja venus leijona, joten eiköhän siitäkin jo eväitä yhteisymmärrykseen löydy Smiley

Muikun lisäksi perheessämme on kaksi aikuista kissaa; Luna ja Muska. Valitettavasti heidän syntymäajoista tietoni ja muistikuvani ovat vieläkin puutteellisemmat. Kevätpentuja kuitenkin. Olisiko Lunakin ollut Oinas (jotenkin Kalat melkein tuntuisi sopivan paremmin...) ja Muska taisi olla Kaksonen. Joulun alla nukkui pois 14-vuotias Samppa-poika, johon minulla oli erityisen läheinen ja kiinteä suhde. Hänen muistelisin olleen Härkä.

tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 29.06.2008 15:57:12 »

Ihana aihe.  smitten Jotenkin tuntuu niin vahvasti siltä että kissani ovat valinneet pikemminkin minut kuin minä heidät. Vaikea selittää... Jotenkin kuitenkin selkeät sielunsopimukset ovat välillämme.  smitten Syntymäkellonaikoja en kissoistani tiedä, mutta vanhin kissoista on syntynyt 4.1.1997 ja nuorempi 18.2.1999, kun itse taasen olen syntynyt 24.4.1974. Tuossa vähän aikaa sitten ihmettelin kun tämä vanhempi kisuli tuli luokseni viereen kiehnäämään ja katselemaan minua suoraan silmiin. Meillä tuo telepatia toimii välillä hämmästyttävästi ja aistin että hänellä oli jotenkin tukala olo ja hän pyysi jotain minulta jota en tarkemmin osannut määritellä.. Vaistomaisesti kuitenkin sitten vain ryhdyin häntä siinä silittelemään ja hetken päästä hän rupesi yskimään ja hyppäsi lattialle oksentamaan. Eli ilmeisesti autoin jotenkin kummasti häntä saamaan nuo oloa tukaloittavat "karvapallerot" pois kurkusta.  Cheesy Nyt tuossa sitten varsin tyytyväisenä köllöttelee.  smitten Olen miettinyt onko minulla jotain erityisiä (eläinten) parantamiskykyjä, koska tämä samainen kissahan omaa sydänvian ja oli tuossa yhdessä vaiheessa aiemmin jo aivan kuolemankielissä, (siitä tänne astroonkin kirjoittelin). No jokatapauksessa silloinhan lääkärit jo varoittelivat että kannattaa varautua pahimpaan ja kissa ei jokatapauksessa enää ilman lääkitystä ainakaan pitkään elelisi. Sittenhän meillä tuolloinkin toimi tuo telepatia ja hän pyyteli viereeni yöksi nukkumaan ja kappas sen jälkeen oli paljon pirteämpi piristyen vain koko ajan ja sain silloin myös viestiä ettei niitä lääkkeitä halua ja uskoin sen ja nyt on sitten ollut aivan terveenä ja oireettomana siitä lähtien ilman lääkitystä.  Cheesy smitten No mutta nyt meni vähän ohi topicin, vaikka kissoista kirjoittelinkin.  Grin Jotenkin kuitenkin osaan kommunikoida eläinten kanssa ja kuunnella heitä. Ja yhä enenevässä määrin... :Smiley Se on hieno lahja jonka jokainen voi saada/oppia.  smitten Vaistosin aikanaan mm. siskonikin kissan lähestyvän kuoleman ja hän telepaattisesti minulle jo siitä viestitti ja "hyvästejä" jätteli kun näin hänet viimeisen kerran... Ja linnut ja muut metsän elävät tulevat helposti lähelle ja viestittävät monenlaista.  angel Hmm... Tästähän saisi ihan oman aiheenkin...  :Smiley
tallennettu
misnomer89
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #5 : 10.07.2008 23:28:29 »

Meidän kissa on syntynyt 12-6-2007. Kellonaikaa en ole saanut selville, muistaakseni aamuyöllä tai joskus iltapäivällä? Eli on nyt hieman yli vuoden vanha Kaksos-kissa.  kaksoset  Aivan vastustamaton suloinen karvapallero, mutta silti todella ailahtelevainen tapaus. Tyypillinen Kaksonen ja hassua kyllä yleensä kun lukee ihan ihmisten horoskoopin kaksoselle, se yleensä täsmää meidän kissaan kuin nyrkki silmään! Cheesy
tallennettu

"Osa ihmisistä käyttää sanoja vain ajatustensa salaamiseen"
mc82
Astro-nauttija

Lunar Leo - GROARRR!!!

Profiili
« Vastaus #6 : 14.07.2008 13:13:17 »

Oiiii, miten loistava aihe! smitten Itselläni kun on 2 kissaneitiä, ovat täysin toistensa vastakohtia, mutta rakastan kumpaakin omalla tavallani Cheesy

Vanhempi kissaneitokainen on  aurinko kauris - hieman jäyhähkö perusluonteeltaan. Tarkasta kellonajasta en tiedä, mutta olettaisin jotenkin, että neiti olisi askendentti leijona - neiti on nimittäin niiiiiin dramaattinen, jos Hänelle tehdään jotain sellaista, mitä Hän ei halua itselleen tehtävän, esim. kynsien leikkaus tai syliin nostaminen halitteluajan ulkopuolella aiheuttaa suurien vihreiden silmien leimuamisen ja kurjempaakin kurjemman valituksen Grin Neiti kuitenkin nauttii seurustelusta ja ihailusta pienen matkan päästä, ja koko ulkoinen olemus on kuin leijonakuningattarella, ylväs, ryhdikäs ja aristokraattinen! Tosin Kuningatar rakastaa kotielämän lisäksi myös eräelämää ja viihtyy parvekkeella tuntikausia vaikka 40 asteen pakkasessa tai kaatosateella. Sekä rakastaa talvella lumihangessa hyppelyä, kissaa ei meinaa saada sisään sitten millään.. Herkkä ja hieno, loppupeleissä hyvin lämminsydäminen ja tunteellinen kissa, tunnen tiettyä sielunsympatiaa juuri tämän ensimmäisen kissani kanssa..

Neitonen on hyvin omapäinen ja itsenäinen, johtuneeko sitten, kun on venus vesimies , varmaan myös mars harka vaikuttaa jääräpäisyyteen..? Melkoinen kranttuilija, omista ruoista voi aina kranttuilla ja käydä sitten varastamassa parhaat palat emännän lautaselta Grin Varastettu ruoka kun aina maistuu paremmalta.. Neiti ei ole varsinainen sylikissa, mutta viihtyy sylissä kun itse haluaa tulla syliin. Ihailu ja seurustelu saa tämän neidin sydämen sulamaan, samoin hellät silittelyt saavat neidin kierimään kehräten lattialla Smiley  Syvämietteinen, erittäin fiksu tarkkailijaluonne ( kuu skorpioni ), joka seurailee kaikkia talon ja pihan tapahtumia erittäin tarkasti. Kova juttelemaan ja ilmaisee itseään hyvin värikkäillä naukaisuilla jä äännähdyksillä. Ja vaikka onkin ehkä vähän jäykänpuoleinen mars harka , niin sitten kun innostutaan esim. leikkimään tai muuten vaan riehumaan joko yksin tai kaverin kanssa, niin silloin unohtuu kaikki kuningatarmainen arvokkuus sekä härkämäinen jäyhyys, ja painetaan ympäriinsä kuin tuli hännän alla!

Nuorempi kissa on tunteellinen aurinko kalat . Olettaisin, että nuorempi neiti voisi olla askendentti jousimies , koska pitkäjännitteisyys ei kuulu neidin ominaisuuksiin. Neiti on kova touhuamaan, aina iloisella mielellä, kyltymättömän utelias kaikkea kohtaan, rohkea kuin mikä ja kova sähläämään - lyhytjännitteisyyden, touhottamisen ja energisyytensä ansiosta aiheuttaa ajoittain vahinkoja.. Noh, itse moninkertaisena jouskarina tunnistan kyllä nuo piirteet myös itsessäni, vaikuttaisi, että jouskaria on kissassa mukana Cheesy  Meno on vauhdikasta ja neiti on varsinainen poikatyttö, välillä leikkiessän yltyy semmoisiin temppuihin, että emännälläkin meinaa henki salpautua. Esim. silloin, kun neiti vetää 1,5 m korkeuteen hirmuhyppyjä ja tekee vielä ilmassa täysvoltin! Ruoissa ei kranttuile, vaan vetää hyvällä ruokahalulla oikeastaan mitä tahansa napaansa. Näyttelykissana on tosin oppinut myös varsinaiseksi diivaksi ja pikkuprinsessaksi, ulkona ei voi pakkasella tai sateella käydä ja petipaikaksi kelpaa vain riittävän lämpöinen ja pehmyt paikka Grin

Pikkuprinsessani on tosiaan tunteellinen  aurinko kalat , on ihan mun kissa, on mustasukkainen muille (erityisesti kissakaverilleen), jos mä saan muilta huomiota. Nukkuu yöt mun tyynyn vieressä ja on oikea sylitakiainen, koko ajan pitää päästä joko syliin tai olla ainakin mukana mun touhuissa. Vaikka onkin vauhdikas ja menevä, sekä aika lyhytjännitteinen mars kaksoset , niin on silti tosissaan hellyydenkipeä, rakastava yhden ihmisen kissa - johtuneeko tuo "uskollisuus" sitten siitä, kun on venus kauris sekä kuu harka Huh Varmaan tuo härkä-kuu kertonee sen, miksi neiti on niin pahuksen nautiskelija, kun tulee aina suihkuun mun mukaan (kuumat vesihöyryt lämmittävät kivasti) sekä valitsee nukkumapaikoiksi ne mukavimmat ja pehmoisimmat paikat Grin

Niin, en jaksanut sen kummempaa kartta-analyysia tehdä. Mutta tässä on tiedot, jos joku haluaa katsoa meidän karttoja tarkemmin: vanhempi kissa, synt. 27.12.2005 Helsingissä, nuorempi kissa synt. 4.3.2006 Haminassa ja minä itse synt. 5.12.1982 klo 11.35 Helsingissä smitten
« Viimeksi muokattu: 14.07.2008 13:17:59 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Sivuja: [1]
  Tulostusversio