Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #15 : 13.11.2005 21:55:30 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.11.2005 21:59:12 kirjoittanut Ikiaika »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #16 : 13.11.2005 22:31:10 » |
|
Minulla ei ole, eikä kukaan tule, minun kautta tarvitsemaan tuota määrää. Päämäräni on ottaa oireiden aiheuttajat pois, eikä lievittää oireita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salomi
|
|
« Vastaus #17 : 13.11.2005 23:36:32 » |
|
Ikiajalle terveisiä, että toimitan ehkä huomenissa kuusenpihkavoide reseptini foorumiin, kun sen löydän papereiden seasta, kun kaikki hyvät vanhat konstit ei tahdo mahtua takaraivon tietokoneeseen. Muistin mukaan keitoksessa on ollut pihkaa, mehiläisvahaa, rypsiöljyä ym. Mutta myöhemmin tarkemmin.
Luontais ensiapuvarusteista lisää kokemuksia:
* Kuusenkerkistä, kun tekee kesällä teetä niin ei heinänuhan nenän tukkoisuus vaivaa. *maitohappobakteereita ja psyllium kuitua vatsan hyvinvointiin * hautatervaa (käytämme kuureina sisäisesti hunajan kanssa)
* Reumasille suosittelen nokkosta, koska sillä on hoidettu tulehduksia ja kipuja yli satavuotta. Itsekin käytän nokkosta ja eipä enää kolota.
* Aloeta suosittelen psoriaatikoille ja atopikoille sisäisesti ja ulkoisesti. Iho alkaa parantua loistavasti.
Lisää myöhemmin, kun kerkiän istua reseptivihkon ja muistioni ääreen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #18 : 14.11.2005 09:13:34 » |
|
Kiitos palautteesta Ikiaika Olen poistanut vastaukseni, koska olit jo antanut ainoan ja oikean vastauksen. Hienoa, että täällä on meitä opastamassa henkilö, joka on saanut synnynnäisen parantajanlahjan ja täydellisen tietotaidon, kuten sinä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.03.2006 13:02:04 kirjoittanut Elektra »
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #19 : 14.11.2005 10:29:01 » |
|
Hienoa, että täällä on meitä opastamassa henkilö, joka on saanut synnynnäisen parantajanlahjan ja täydellisen tietotaidon, kuten sinä. Täydellinen ei kukaan ole koskaan, Ja aina on opittavaa jokaisella. Mutta jos asiasta SM kisat pidettäisiin. niin tiedän, olevani palkintopallilla. Ja on tällä forumillakin monta jotka sen tietää. Minulta vain puuttuu verbaaliset taidot, mutta kun tekemään ruvetaan, niin ihmiset katsovat suu auki. Ja onneksi olen, vuosien hakemisen jälkeen, löytänyt oppipojan jolle jätän henkisen perintöni. Ja on kaksi sanaa jotka saavat karvani pystyyn, ja ne ovat, guru ja parantaja. Joilla sanoilla haetaan vain, mystisyyden varjolla ihannointia, kun ei muuhun pystytä. Ja syy tähän on Suomalsuuden tunteestani, joka taas johtuu siitä, että olen asunut ulkomailla kauemmin kuin moni täällä forumilla kulkevista on elänyt. Olen Suomalainen kansanparantaja. Minuun on syvälle juurtunut tieto: Oma maa mansikka, muu maa mustikka.
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.11.2005 11:54:16 kirjoittanut Ikiaika »
|
tallennettu
|
|
|
|
salomi
|
|
« Vastaus #20 : 14.11.2005 16:56:04 » |
|
Tässä lupaamani kuusenpihkavoiteen resepti, joka vihdoin löytyi luontaismapistani. Kattilaan laitetaan sama määrä kaikkia aineita esim. 100g kutakin. Aineet: 1. kuusenpihkaa 2. mehiläisvahaa 3. hunajaa 4. rypsiöljyä Valmistus: aineet kattilaan ja sulatetaan miedolla lämmöllä (ei saa polttaa pohjaan eikä kiehautta, menee hyvät aineet pilalle ). Sekoitetaan ja suodatetaan siivilän läpi niin ei tule tikkuja ym. pihkasta. Voi lisätä kamferitippoja tai anistippoja niin on haavoille ja sisäisesti tehokkaampaa. Auttaa mm. haavoihin, huuliherbekseen tosi tehokkaasti ( apteekki tavaraa saa laittaa viikon ja tätä 2 pv ja vaiva lätee kuin kuppa töölöstä, on kokeiltu toimii ), poskiontelotulehduksiin. Tosi hyvä liman irrottaja. Ihottuman parantaja ja auttaa reuma ja ym. lihas vaivoihin. Hyvää suolistolle suojaa limakalvoja. Sopii eläimille hyvin, sillä oon kokeillu auttaa hevosten haavoihin ja kavio vaivoihin ja koirien antura halkeamiin. Muistan lapsuudesta, kun mummu laittoi voidetta hevosten kaviohalkeamiin ja kavion "rivi" vaivoihin, niin eläinlääkäri totesi olevan työtön, jos mummu antaa voidetta muille hevosten omistajille. Mummu totesi, ettei hän nyt tätä kilpailijoille anna, kun ravihevosissa on kodin leipä kiinni. Toiset ne pisteli kalliita kortisonia ja antibiottia hevosille, mutta meillä tehtiin koti keitoksia, jotta hevoset juoksi lapsille leivän pöytään ilmaisilla luonnontuotteilla. Jos ette halua sotkea sormianne, niin olen löytänyt Lohjalta pihkavoidetta myytävänä useissa eripaikoissa, siellä paikalli valmistaja on hienoa tuonut myyntiin tämän vanhan eliksiirin. Liika happoisuuteen, sappivaivaan ja heinänuhaan meidän mummu teki meille lapsille aikoinaan kuusenkerkkä juomaa. ohje: Keitä n.30 minuuttia kerkkiä litrassa maitoa ( lisää tarvittaessa sipulia, jos on sitkeä flunssa tai limaisuutta ), tätä kun juo aamulla ja illalla niin jo rupee löytymään. Että tämmöistä tällä kertaa
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Tähdenlento
Vieras
|
|
« Vastaus #21 : 14.11.2005 17:08:41 » |
|
Kiitos Salomi ohjeista Pohjanmaalla Vöyrillä on myös pieni perheyritys, joka valmistaa kuusenpihkavoidetta perinnereseptillä. En tosin tiedä heidän toiminimeään, mutta koitan selvittää, jos jotain löydän.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salomi
|
|
« Vastaus #22 : 14.11.2005 22:59:16 » |
|
kiitos tähdenlento Olisi muuten kiva saada näille sivuille linkki osio periinne tuotteiden valmistajista luontaisrohdoissa. harmittaa monesti, kun kuulee, että jossain päin suomea tehrään perinteen mukaista rohtoa. Mutta kukaan ei muista tekijää. samanlainen linkki kuin on foorumissa oleva auttajalista. Se kun olisi sitä maan kuulua hiljaista tietoa, josta tekijät ei huutele vaan tieto kulkee puskaradiossa.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Aniara
Vieras
|
|
« Vastaus #24 : 15.11.2005 10:55:08 » |
|
Onhan se tietysti niinkin, että hyvin suuri ¨pahan päivän varalle¨ kerääminen kertoo taustalla vaikuttavista tunteista. Mutta mielestäni jonkinlainen pieni ¨hätäapuapteekki¨ on kuitenkin hyvä olla olemassa ja järkevääkin varsinkin lapsiperheissä. Kun vielä toimimme tässä ulottuvuudessa. Tulevaisuudessa, kun värähtelytasomme kohoaa, tulee lääkkeidenkin tarve vähenemään, uskon minä.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mirjam
Vieras
|
|
« Vastaus #25 : 15.11.2005 11:16:12 » |
|
Itsenikin on tullut hiukan tutkittua ja pohdittua noita asioita. Itse olen kokenut 'tiukan pipon' vaiheita siten jossain vaiheessa, että olin ehdoton siinä, että kaikki ns.synteettinen' on vaaralista ja tuhoavaa yms. On meillä ollut vuosia, kun ruokapöydässä näkyi tofua, erilaisia papuja, vihanneksia (ja luomua tai demeteriä tietty ), maitoa 'tein' jopa seesamin siemenistä ja lisukkeina maitohorsman nuoria juurakoita ja juomana sen terälehdistä tehtyä simaa... yms. Myös tuo 'lääkinnällinen' puoli hoitui vain ja ainostaan homeopatialla, aromaattisilla öljyillä, yrteillä, kaikenlaisilla kääreillä ja hoidoilla.
'Kaikenkarvaisia' ihmisiä myös kohtasin noiden vuosien aikana. Ja sain huomata, että aivan yhtälailla, näissä ihmisissä on 'vihaa, katkeruutta ja pelkoja' ja niiden synnyttämää tuhoavuutta. Mutta myös tietysti päinvastoinkin... Ymmärsin, että jostain syvemmästäkin on kyse, kuin vain fyysisestä.
Sitä kautta tieni ei ollutkaan sittemmin enää niin suoraviivainen ja ehdoton. Lähdin pohtimaan, mistä tämä kaikki 'nälkä' tulla joksikin yms ihmiselle syntyy. Kun opiskelin anatomiaa, fysiologiaa ja patologiaa, minulle avautui tuo ns.'nykylääketiedekin' aivan uudella tavalla ja tietysti myös ihmisen toiminnallisuus ja rakenne fyysisesti. Lisäksi sitten haahuilin tietoa psykologiasta, niin tästä 'tavis-sellaisesta' kuin esoteerisestakin.
Ja kun olen kokemustavaltani vielä sellainen syvältä jostain maailmaa tarkkaileva, alkoi aueta ihan uusia näkökulmia. Tärkeimmäksi koen nyt edelleen sen, että ihminen katsoo sisimpäänsä, asettuu haavoittuvaksi ja avoimen rehelliseksi. Ja tuon kun voi tehdä vaikka ihan salaa muilta, laittaa ovet säppiin ja mennä vaikka peiton alle. Silloin kukaan ei osoita sormella.. Enää on vain jäljellä se oma, itse itseään, syyttävästi ja tuomiten osoitava sormi, joka voi estää kohtaamasta omia tuntemuksiaan ja asenteitaan.
Mutta itse asiaan, eli tuo ns'värähtely' on varmaan 'tutkimisen' arvoinen asia...monelta kantilta...me itse myös 'värähtelemme' tietynlaatuista enrgiaa ja uskon että ei riitä, että sitä muuttaa vain fyysisin välinein.
Mutta kyllä tämä tästä tosiaan...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikiaika.
Vieras
|
|
« Vastaus #26 : 15.11.2005 16:56:59 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
salomi
|
|
« Vastaus #27 : 15.11.2005 17:42:24 » |
|
Body elctricille treveisiä, että on hienoa saada mielipiteitä molemmin puolin. Kenenkähän näkökulmasta muka nykyään on todella hyviä laboratorioissa kehitettyjä lääkkeitä moniin vaivoihin. Tulee miellen esim. tulehduskipulääke vioxxi, joka oli tehokas ja hyvä, mutta porukkaa vaan kuoli sydänkohtauksiin ja asiaa puidaan nyt oikeudessa. Eikä tämä lääke ole kuin jäävuoren huippu, sillä kilpailu lääkebisneksessä on kova ja ei silellä kaikkia sivuvaikutuksia keritä tai haluta tutkia. Mahtaa olla rankkaa työtä katella huolella vaikka Pharmaca Fennicasta farmakologiset tiedot ja selvittää kemialliset kaavat. Itsekin olen asiaa näin joskus tutkinut, mutta päätynyt tulokseen, että jätän ottamatta lääkkeen, jollei ole saatavilla tarpeksi selkeästi suomenkielellä tietoa siitä. Kyllä minäkin antibiootin otan, jos ei muut konstit auta, mutta eipä ole tarvinnut aikoihin ottaa, kun pitää ravinto asiat ja henkisyyden kunnossa. Mikähän mahtaa olla salaisuus n. 100.000 sotaveteraanin hengissä olemiseen, kun keski-ikä heillä on 85v. Tuttava piirini veteraaneista voin sanoa, että heidän pitkän iän salaisuus on vanhan kansan hyvissä elin tavoissa. Monet heistä ovat alkaneet sairastella vasta vahainkotiin jouduttuaan. Olisiko syynä ruoka ja lääkitys muutokset tämän aiheuttajat? En minäkään hevillä kaikkia "terveys"kauppojen mömmöjä syö, vaan pitää luottaa terveeseen maalaisjärkeen. Sillä luontaisalalla on sama villitys menossa kuin aspartaami markkinoilla eli väkisin yritetään markkinoida ihmisille useita tuotteita mielikuva markkinoinilla paremmasta tulevaisuuden olotilasta. Alunperin tekstejä, kun seuraa niin m monet vinkithän koskivat aitoja luonnontuotteita ja yrttejä ei kaupan luontaistuotteita. Kyllä näin on, että parhaat ravintoaineet löytää kaupasta, terveellisemmässä, turvallisemmassa, maukkaammassa ja HUOMATTAVASTI HALVEMMASSA muodossa, mikäli tuote on hyvä eli ei tehoviljelty ja myrkytetty täyteen torjunta-aineita ja lisäaineita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
kauris76
Kohtuuastroilija
Vahva Uranus +Kristustietoisuus
|
|
« Vastaus #28 : 01.03.2006 17:15:04 » |
|
Sinne lääkekaappiin suosittelisin markkinointikieltoon laitettua ANTIWIRia- kokemukseni mukaan auttaa vähintäänkin hiivatulehduksiin, huuliherpekseen ja märkärupeen. Myös turvonneet/tulehtuneet kaulan imusolmukkeet sain tällä kuntoon. Antibiootteihin turvaudun jos on pakko, mutta mieluummin kokeilen ensin tuota antiwiria ja VALKOSIPULIA. Nääs, kun itselläni ainakin tuppaa käymään useimmiten niin, että antibiootit poistaa vaivan (viimeisenä tuo märkärupi), mutta kuurin loputtua viikon sisällä sama vaiva pukkaa takaisin. Ja jatkuvaan kierteeseen en halua joutua... Rautalisää tarvitseville ja/tai runsaista kuukautisista kärsiville lisäisin lääkekaappiin vielä NOKKOSuutetta tai teetä, joka auttaa kyllä moneen muuhunkin vaivaan siinä sivussa... (Luontaistuotebisneksestä puhuville vihjeeksi, että ainakin itse löydän esim. nokkoseni ihan ilmaiseksi pihalta, eikä kuivaaminenkaan ole kovin vaikeaa...sama koskee muitakin käyttämiäni yrttejä.Jos sen sijaan aikani olisi kortilla tai en viitsisi nähdä vaivaa, niin luultavasti olisin valmis maksamaan siitä, että joku hoitaa keräilyn ja säilytyksen puolestani...Kaipa yrttimyyjienkin aika ja vaiva jonkin arvoisia ovat? Vai onko lääketeollisuuden palveluksessa olevan palkkapussi jotenkin oikeutetumpi? Työtä ne luontaiskauppiaatkin tekevät- ainakin useimmat...)
|
|
|
tallennettu
|
Johanna
|
|
|
Elektra
|
|
« Vastaus #29 : 02.03.2006 09:30:45 » |
|
(Luontaistuotebisneksestä puhuville vihjeeksi, että ainakin itse löydän esim. nokkoseni ihan ilmaiseksi pihalta, eikä kuivaaminenkaan ole kovin vaikeaa...sama koskee muitakin käyttämiäni yrttejä.Jos sen sijaan aikani olisi kortilla tai en viitsisi nähdä vaivaa, niin luultavasti olisin valmis maksamaan siitä, että joku hoitaa keräilyn ja säilytyksen puolestani...Kaipa yrttimyyjienkin aika ja vaiva jonkin arvoisia ovat? Vai onko lääketeollisuuden palveluksessa olevan palkkapussi jotenkin oikeutetumpi? Työtä ne luontaiskauppiaatkin tekevät- ainakin useimmat...)
Olipa osuvasti sanottu!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|