Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Luovuuden lajit kartalla  (Luettu 25558 kertaa)
0 jäsentä ja 18 vierasta katselee tätä aihetta.
irkkunen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« : 18.09.2006 14:10:10 »

Pitkästä aikaa täällä Cheesy

Tuli sellaista mieleen, että voiko kartalta erottaa, onko luova henkilö suuntautunut enemmän musiikkiin vai kirjoittamiseen vai maalaamiseen jne? Edellisellä foorumilla joku tulkitsikin kartastani minun olevan taipuvainen nimenomaan tiettyyn lajiin, mutta perusteluja en muista. Tuskin pelkästään 5. huoneesta on kysymys. Luulisi tällaista olevan vaikea nähdä, varsinkin kun itse ajattelen, että kaikki luovuus syntyy samasta pisteestä ja purkautuu sitten enemmän tai vähemmän hallitsemattomasti eri kanavia pitkin. Mitä mieltä?
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #1 : 18.09.2006 16:32:27 »

No ainakin kirjoittamisen lahjat yhdistetään vahvasti merkuriukseen.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #2 : 18.09.2006 16:44:38 »

Minulla ja miehelläni on molemmilla Merkurius Kaksosissa
ja sen kyllä huomaa!  Cheesy 2funny
smiley6600 smiley6600 smiley6600 smiley6600
Bla-bla-blaa..
..Ja kirjoitamme samalla aivan
älyttömän älykästä legendaa! :Smiley Tongue Grin
« Viimeksi muokattu: 18.09.2006 16:46:55 kirjoittanut Asterix » tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 18.09.2006 16:46:17 »

Niin on minullakin  merkurius kaksoset....  Wink
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #4 : 19.09.2006 13:09:16 »

Asterix ja valonkantaja, huomattu on! Grin Ihan hienoa, että löytyy teidänlaisianne verbaaliakrobaatteja. Noin mielikuvana teistä valonkantaja taitaa kirjoittaa pidemmästi ja pohdiskellen, Asterix taas ytimekkäämmin ja toteavaan tyyliin. Minkälaisia aspekteja teillä Merkuriukseen kohdistuu? Valonkantajalla näköjään ainakin Jupiterin kolmio runsastuttaa ulosantia entisestään. Smiley Asterixilla taas on tuo Mars Oinaassa, mikä varmasti värittää tyyliäsi osaltaan, Oinas on usein suoraviivainen eikä jaarittele tai jahkaile toimissaan. Esim. avomieheni veljellä on Merkurius Oinaassa ja häneltä saattaa tulla yhden sanan, joskus yhden kirjaimenkin tekstiviestejä - kerran vastasi mieheni pitkään viestiin ja sen lopussa olleeseen kysymykseen kirjaimella E. Tarkoitti siis kieltävää vastausta. Grin

Luovuutta en osaisi äkkiseltään lähteä mitenkään ihmeemmin luokittelemaan, mutta näkisin kuitenkin että esim. Leijonan/5. huoneen luovuus on minä-lähtöistä luovuutta joka tahtoo ikään kuin nähdä itsensä jatkeen (lapset, taideteokset...). Neptunus-luovuus on toisissa sfääreissä liikkuvaa, utuista (musiikki, tanssi), Merkurius jos on mukana, niin mieli ja kirjoittaminen liittyvät kuvaan mukaan. Härkä/Venus-luovuus taas olisi enemmän fyysistä jne., eli tulkintaan vaikuttaa se, miten kartalla nuo eri osatekijät ovat linkittyneinä toisiinsa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Chervil
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #5 : 19.09.2006 13:42:57 »

. Neptunus-luovuus on toisissa sfääreissä liikkuvaa, utuista (musiikki, tanssi)

Tämähän oli mielenkiintoinen avaus Smiley. Omasta 5-huoneesta löytyy juuri Neptunus, ja pienestä pitäen on ollut tarve soittamiseen ja tanssimiseen, vaikka kumpaankaan lajiin ei ole erityistä lahjakkuutta. Itseilmaisun välineenä ne ovat kuitenkin korvaamattomia. Itse ajattelen luovuutta kykynä ilmaista itseään, tunteitaan ja ajatuksiaan. Ja taitona, jota voi harjaannuttaa.
tallennettu

Valkoinen Magneettinen Peili
Myria
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #6 : 19.09.2006 15:59:04 »

Minulla on 5huoneessa Chiron ja Jupiter. Olen kokenut kuvallisen ilmaisun olevan aina helpointa, pidän kovasti myös kirjoittamisesta ja musiikkikin on viehättänyt.
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 19.09.2006 16:52:57 »

Ajatus, Omalla Merkuriuksellani on yhtymät Venukseen ja Chironiin, oppositiot Saturnukseen ja Uranukseen, kolmio Kuuhun sekä joku tuollainen epämääräinen aspekti Plutoon. 5. huoneessa (vesimies) on Mars ja kuunsolmu. Osaatko sanoa noista jotakin?
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 19.09.2006 17:29:34 »

Kartallani on vahva Kala-vaikutus, ja viidennen huoneen kärkikin on Kaloissa. Musiikki on kuin onkin minulle erittäin tärkeä taidemuoto, ja olen musikaalisesti lahjakaskin. Tanssijana olen kyllä valitettavasti onneton. Embarrassed

Viidennessä huoneessa on Venus. En sitten osaa sanoa, miten se näkyisi käytännössä. Huh Viime aikoina (raskaana ollessani) olen lähinnä miettinyt kerran kuulemaani, jonka mukaan tuolla sijainnilla saa erityisen kauniin lapsen. Grin

Rakastan kyllä taidetta, mutta olen aina itse ollut ns. huono käsistäni. Kirjallisia lahjoja minulla on jonkin verran, mutta ne liittyvät varmaankin juuri tuohon Merkuriukseen, joka on vahvassa asemassa kartallani omassa, kolmannessa huoneessaan.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Pallaskissa
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #9 : 19.09.2006 17:46:49 »

Itselläni on todella vahva viidennen huoneen painotus ( pluto aspect_con merkurius aspect_con aurinko aspect_con uranus :aspect_con:Lilith aspect_con venus -stelliumketju), huoneen kärki on Neitsyessä mutta Plutoa lukuun ottamatta kaikki muut ovat Vaa'an merkissä. Kirjoitan, piirrän/maalaan/muotoilen, ideoin ja organisoin, kaikkea tätä kuulemma luovasti ja lahjakkaasti, mutta musiikillinen (ja liikunnallinen  Wink) luovuus minulta puuttuu aivan täysin...

Lainaus käyttäjältä: Linn
Viidennessä huoneessa on Venus. En sitten osaa sanoa, miten se näkyisi käytännössä. Huh Viime aikoina (raskaana ollessani) olen lähinnä miettinyt kerran kuulemaani, jonka mukaan tuolla sijainnilla saa erityisen kauniin lapsen. Grin

smitten Minulla on hyvin kaunis kolmevuotias tytär (Härkä, nousu-Vaaka ja Kuu askendentilla), joten sikäli tämä pitää paikkansa. Tosin hänen kohdallaan toteutuu myös viidennen huoneen Plutosta kirjoitettu "firstborn child will be stubborn and intense", huokaus...
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
kooky
Vieras
« Vastaus #10 : 19.09.2006 17:47:41 »

minusta haiskahtaisi noista Irkkusen ilmavista sijainneista selvästi musiikki. lisättynä sanat...

ehkä olet laulaja-lauluntekijä tai tulossa sellaiseksi Cool
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 19.09.2006 18:35:00 »

Sign?, laulaja en taida olla, mutta biisejä olen kyllä tehnyt muutamia, sanoituksineen, ja soittanut kitaraa & koskettimia & mitä nyt on tullut vastaan sekä esiintynyt muutamaan otteeseen Wink Vastoinkäymisten myötä nuo hommat on jääneet viime aikoina vähemmälle, mutta siitä on saanut joskus niin hyvät kicksit, että tuskin kokonaan lopetan coolsmiley

Tuli muuten mieleen sekin, että miksi luovuus ilmenisi yksinomaan taiteenlajeissa, kun yhtä hyvin sitä voi käyttää työssä, opiskelussa, ihmissuhteissa jne, ja kuten Pallaskissa mainitsi, liikunnassa, mitä en muistanut lainkaan olevan olemassakaan Grin Luovuus on asenne?
tallennettu

kooky
Vieras
« Vastaus #12 : 19.09.2006 18:41:49 »

taasrikkinäisellänäppiksellä  crazy2 copypastattava välilyönnit...

mulle tuli ensinnä just mieleen noista sijainneista singer-songwriter tyyppi, joka sanoittaa, säveltää ja esittää laulaen säestäen itseään juuri pianolla tai kitaralla Wink

juu...luovuus liittyy kaikkeen, eikä ole olemassa epäluovaa ihmistä! Smiley

muoks.ja tsemppiä musiikintekosi jatkuvuudelle Smiley
« Viimeksi muokattu: 19.09.2006 18:43:39 kirjoittanut sign? » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 19.09.2006 23:10:22 »

Asterix ja valonkantaja, huomattu on! Grin Ihan hienoa, että löytyy teidänlaisianne verbaaliakrobaatteja. Noin mielikuvana teistä valonkantaja taitaa kirjoittaa pidemmästi ja pohdiskellen, Asterix taas ytimekkäämmin ja toteavaan tyyliin. Minkälaisia aspekteja teillä Merkuriukseen kohdistuu? Valonkantajalla näköjään ainakin Jupiterin kolmio runsastuttaa ulosantia entisestään. Smiley Asterixilla taas on tuo Mars Oinaassa, mikä varmasti värittää tyyliäsi osaltaan, Oinas on usein suoraviivainen eikä jaarittele tai jahkaile toimissaan.

Heh..! Cheesy

Mieheni on  aurinko harka
nousu leijona 
kuu kaksoset 
merkurius kaksoset 
venus rapu
ja  mars  kalat

Oh lalaa..! Cheesy Olemme kaikessa kuin Bonnie ja Clyde. 2funny
Ideat ja luovuus ruokkivat toinen toisiaan. Cheesy
Meillä on aina hurjan hauskaa keskenämme! Cheesy

Moni ei edes ymmärrä meidän keskinäistä kommunikointia
ja huumoria,
koska se on aika nopeaa ja rönsyilee
asiasta ja ideasta toiseen vauhdilla. Grin

Mieheni on todella verbaalisesti ja taiteellisesti hurjan lahjakas,
mutta omaa aivan silmittömän hyvän pelisilmän busineksessa.
Hän on hyvin taitava ihmissuhteissa ja saa helposti
ihmiset kiedottua pikkusormensa ympäri.  Wink

Miehelläni nuo Marsilaiset Kalat pehmentää minun suoraviivaisuuttani,
mutta taas minun Marsilainen Oinas laittaa asiat tapahtumaan,
eli toisin sanoen tulta pommin alle ja mieheni pitää siitä.
Hän usein unohtuu pälisemään jotain ihan
muuta kun pitäisi toimia nopeasti. Grin

Kiinnostuksemme kohteissa ei ole oikeastaan juurikaan eroa,
mutta työssä hän enemmän tuotteen suunnittelija
ja minä taas enemmän tuotteen markkinoija. Wink

Meitä on ihan oikeasti luultu
todella läheisiksi sisaruksiksi monta kertaa. 2funny

tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #14 : 19.09.2006 23:42:57 »

Kun vertaa noita sijainteja mitä on sun allekirjoituksessa ja noita mitä kerroit miehestäsi, en ihmettele että hehkutat yhteensopivuutta, sillä harvoin näkee noin paljon harmoniaa. Smiley

esim hänen mars kolmio sun venus, hänen aurinko sun desc, sun kuu hänen desc, hänen kuu sun auringon merkissä, merkuriukset ja venuksetkin (eli arvomaailma ja ajattelu)samassa merkissä...harvinaisen ihanteelliselta vaikuttava synastria Cheesy
« Viimeksi muokattu: 19.09.2006 23:44:41 kirjoittanut sign? » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: