Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Luovuuden lajit kartalla  (Luettu 25540 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 20.09.2006 11:09:07 »

Lahjoista en tiedä mutta olen aina nauttinut kirjoittamisesta, tarinoita, ajatuksia jne.. Merkuriukseni on kaloissa  Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #16 : 20.09.2006 12:40:38 »

Ajatus, Omalla Merkuriuksellani on yhtymät Venukseen ja Chironiin, oppositiot Saturnukseen ja Uranukseen, kolmio Kuuhun sekä joku tuollainen epämääräinen aspekti Plutoon. 5. huoneessa (vesimies) on Mars ja kuunsolmu. Osaatko sanoa noista jotakin?

Ainakin Venus voisi tuoda pehmeyttä ja miellyttävyyttä viestintään, Chiron samassa läjässä osoittaa, että tässä on myös oma haavoittuvuuden tai parantamiseen oppimisen pisteesi. Sattumoisin minulla myös ovat Venus ja Chiron yhtymässä ja Venus sekstiilissä Merkuriukseen. Sinulla Merkurius samassa yhtymässä osoittaa, että sinulla kommunikaatiotapakin on vielä enemmän yhteensidottu Venuksen ja Chironin teemojen kanssa. Seppo kirjoittaa Chironin ja Venuksen aspektista näin:

Lainaus
Chiron ja Venuksen aspekti
Venuksen ja Chironin aspektiin liittyy oman arvomaailman toteuttaminen henkisellä tasolla. Yhdessäolon jakamisen merkitys ihmissuhteissa korostuu. Rakkauskokemukset ovat intensiivisiä ja vaativat suurta itsenäisyyttä molemmilta osapuolilta. Vastaanottavaisuus on keskeinen teema. Yhdessä ollaan ja yhdessä tehdään omasta halusta, ei toisen vuoksi. Velvollisuuteen perustuva yhdessäolo tappaa rakkauden nopeasti tämän planeettaparin aspekteissa. Vaihtoehtoisen lääketieteen teema tulee olemaan vahvasti esillä etenkin myöhemmällä iällä.

Chiron yhtymä Venus
Yhtymäaspektissa henkiset arvot ovat maallisia tärkeämpiä, mikä saattaa johtaa yliampuvaan ideaalisuuteen arkielämässä. Sinun on helppo sulautua kosmiseen järjestelmään ja pystyt arvostamaan myös vaikeuksia ihmissuhteissasi. Pelkällä läsnäolollasi on parantava vaikutus lähellä oleviin ihmisiin. Tiedostamattomana tämä parantamisen lahja saattaa johtaa hyväksikäyttöön. Sinut vain imetään tyhjiin tietämättäsi. Toteutat terapeuttista ja puhdasta rakkaussuhdetta ja luot usein parantavia ihmissuhteita ympärillesi.

Kolmio kuuhun osoittaa, että omat tunteesi ja naiseutesi (& mahd. äitiytesi) ovat em. teemojen kanssa hyvin harmoniassa. Oletko koskaan kokenut olevasi miehille jonkinlainen pelastava enkeli? Smiley Oppositio Saturnukseen ja Uranukseen tietysti tuo omat haasteensa tähän, minullakin tuo Venus on väljässä oppositiossa Plutoon. Saturnus ja Uranus ovat keskenään hyvin erilaiset planeetat, joten minkähänlaisen tulkinnan tästä vetäisi..? Saturnuksen osalta tietysti haasteena olisi (liian) kapea-alainen ajattelu, Uranuksen osalta ehkä jotenkin erikoinen tai tavallisesta poikkeava ajattelu.

Luovuudesta kun alun perin oli kyse, niin samat voi tietysti soveltaa luovuuden teemaan. Se mitä luot esim. kirjallisesti (Merkurius) voisi olla kaunopuheista (Venus), tarkasti rajattua tai pelkistettyä (Saturnus) ja jollain tapaa erikoista (Uranus). Ja myöskin ehkä pidät (Venus) juuri tämäntyyppisestä kirjallisuudesta (Merkurius)? Smiley Toisaalta voit kokea, että kirjallinen/suullinen luovuutesi kohtaa rajoituksia (Sat) tai keskeytyy jatkuvasti (Ura). Haasteena on sovittaa yhteen uranusmainen inspiraatio ja saturnusmainen konkreettisen muodon saavuttaminen. Viitosessa Mars ja kuunsolmu - ainakin luovuus ja itsesi ilmaiseminen on suunta mihin kannattaa pyrkiä. Onkohan elämässäsi ollut miehiä (Mars), jotka olisivat kannustaneet siihen suuntaan? Mars viitosessa voisi myös tarkoittaa, että aloitat mielelläsi kaikenlaisia uusia asioita itsesi ilmaisun saralla.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 20.09.2006 12:50:14 »

Mites itsellani, kun hiukan kirjoittelen ja maalaan:
Nousumerkki Leijona
Aurinko Harassa
Kuu Vesimiehessa
Merkurius Kaksosissa
Mars Kaksosissa
Venus Oinaassa
Kiitos, jos joku kerkeaisi vastailla  idiot2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 20.09.2006 13:12:15 »

Kun vertaa noita sijainteja mitä on sun allekirjoituksessa ja noita mitä kerroit miehestäsi, en ihmettele että hehkutat yhteensopivuutta, sillä harvoin näkee noin paljon harmoniaa. Smiley

esim hänen mars kolmio sun venus, hänen aurinko sun desc, sun kuu hänen desc, hänen kuu sun auringon merkissä, merkuriukset ja venuksetkin (eli arvomaailma ja ajattelu)samassa merkissä...harvinaisen ihanteelliselta vaikuttava synastria Cheesy

Heh..! Cheesy Kai meidät on tuolla Universaalissa
veistetty samasta puusta, koska niin monet ihmiset
ilman mitään syntymäkarttoja ihmettelevät, miten
me olemme niin saman kaltaisia. Grin

Suhteemme kieltämättä on varsin harmooninen
ja varsinaiset "räjähdykset" ovat juuri näitä
ideoita ja oivalluksia, siis luovuutta,
jotka usein miten muissa suhteissa muutoin
ilmenevät riitelynä. Smiley

Mieheni kanssa meillä ei oikeastaan
ole mitään varsinaisia riitoja,
saatamme väitellä 2 min esim. siitä,
kumman idea on parempi johonkin tilanteeseen
ja yleensä siitä syntyy jokin kolmas idea,
jossa molempien parhaimmat palat. Grin

tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #19 : 20.09.2006 19:41:18 »

merkurius jousimies
Pidän kyllä kirjoittamisesta paljon ja tekstini ovat yleensä jopa "ylitse pursuavia". En puhu solkenaan, mutta kun puhun niin puhun asioista niiden oikeilla nimillä. Kielenkäyttöni on aika omituista ajoittain, siis tulee keksittyä paljon sanoja, jotka ei oikeastaan tarkoita mitään, mutta viittaavat johonkin sanaan. Siis värikästä...
tallennettu
irkkunen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #20 : 24.09.2006 19:08:36 »

Ajatus,

Kiitos tulkinnoista! Chironin vaikutuksesta en osaa sanoa mitään; en ole huomannut, että ihmiset paranisivat, kun astun huoneeseen Wink Muuten tuo yhtymä kuulostaa täsmäävän aika hyvinkin.

Saturnuksen ja Uranuksen sukupolviyhtymä tosiaan on aika vaikea pala, enkä ole sille itsekään mitään järkevää selitystä keksinyt... Nikulan Astrologian ihmiskuvan selityksestä en saa mitään selkoa. Mutta tuosta inspiraation ja konkreettisen muodon saavuttamisen yhdistämisestä, sehän se on vaikeaa, jos nyt ymmärsin oikein. Rima on yleensä huomaamatta niin korkealla kaikessa tekemisessä, että jos haluaa saada jotain valmiiksi, sitä pitää kiskoa alas hampaat irvessä, ja sitten huomaa, ettei tästä nyt niin huono tullutkaan Smiley

Kirjallisesta tuottamisesta; varmasti sellaista haluaa luoda, mistä pitää. En itse ehkä ole vielä löytänyt omaa tyyliäni, eikä se mielestäni ole mitenkään välttämätöntä edes. Kokeilen erilaisia juttuja ja mietin, millainen tyyli sopii millekin aiheelle, ja usein toisinkin päin: mistä voisi kertoa tällaisella ja tuollaisella tyylillä.

Itsensä ilmaisemisen kanssa kamppaillaan kieltämättä paljon, enkä tässä ole paljon muuta ehtinyt oikeastaan tehdäkään, esimerkiksi olla pelastava enkeli kenellekään laugh
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #21 : 24.09.2006 19:33:32 »

Minulla merkurius on härässä ja olen erityisesti tanssiin ja musiikkiin suuntautunut. Tosin mua on kehoitettu kirjoittamaan lapsille satuja, en tiiä mikä aspekti se sitten on. Oisko ollut aurinko-venus-neptunus konjunktio.
tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #22 : 24.09.2006 21:15:17 »

Hei

Osaisiko joku kertoa näistä mun merkeistä? Itse olen hiukan pihalla...
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #23 : 25.09.2006 00:02:50 »

Minulla 5:ssa on  jupiter Kauriissa,  juno  jousimiesvertex  jousimies ja  neptunus  skorpioni ja vitos huoneen kärki  jousimies . Minun  merkurius  kalat 9 huoneessa. ja  venus Kaloissa 9. huoneessa.Neptunus sulkeutuva kolmio Merkurius, Neptunus sulkeutuva kolmio Venus ,Venus yhtymä Merkurius ja Aurinko avautuva sekstiili Kuu .Kaikki nämä tukevat oikeastaan kaikkea luovuuteen liittyvää toimintaa ja minä rakastan oikeastaan kaikkea: Maalausta, kirjoittamista, runoutta, valokuvausta, tanssia ja Musiikkia.Elämäni olisi varmasti todella tyhjää ilman näitä ilon aiheita ja myös lukeminen ja uuden oppiminen on ollut aina intohimoni  Smiley .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Samsa
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #24 : 25.09.2006 15:14:12 »

Mielenkiintoinen aihe...
Omalta kartaltani en kyllä osaa sanoa, mitkä jutut siellä eniten olisivat työntämässä minua kuvataiteen puolelle. Se on nimittäin minulle taiteenlajeista läheisin, ja sitä opiskelenkin. Jos 5. huone jotenkin vaikuttaa, niin siellä minulla on ainoastaan Pluto..hmmm... Ei äkkiseltään tunnu kovin luovuutta lisäävältä. No, toisaalta kukas väittää että olisin luova; minä vain töherrän. Tongue
   Aurinko, venus, merkurius ja jupiter ovat leijonassa, ja leijonan kohdallahan aina lässytellään kyllä luovuudesta. Tulee kylläkin enemmän mieleen teatterihommat tuosta merkistä...ei niinkään yksinäinen maalaaminen jossain kellarissa.

Kirjoittamisestakin tykkään, mutta siihen viittaavia merkkejä en onnistu kyllä löytämään senkään vertaa kuin tuota kuvataidepuolta. Mutta jäänpä seurailemaan tätä keskustelua, ehkä täältä löytyy tiedonjyviä...Varokaa siis kun kirjoitatte, kyylään teitä.  coolsmiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #25 : 26.09.2006 12:07:49 »

Omalta kartaltani en kyllä osaa sanoa, mitkä jutut siellä eniten olisivat työntämässä minua kuvataiteen puolelle. Se on nimittäin minulle taiteenlajeista läheisin, ja sitä opiskelenkin. Jos 5. huone jotenkin vaikuttaa, niin siellä minulla on ainoastaan Pluto..hmmm... Ei äkkiseltään tunnu kovin luovuutta lisäävältä.

Aurinko, venus, merkurius ja jupiter ovat leijonassa, ja leijonan kohdallahan aina lässytellään kyllä luovuudesta. Tulee kylläkin enemmän mieleen teatterihommat tuosta merkistä...ei niinkään yksinäinen maalaaminen jossain kellarissa.

Tjaa, ainakin minulle 4 x Leijona on sama kuin 4 x luova. Smiley Muu kartta sitten kertoo mahdollisesti enemmän, millä tavalla tuo luovuus ilmenee. Esimerkiksi Plutohan (siellä Leijonan huoneessa) symboloisi hyvinkin yksinäisyyttä ja kellareita. Cool Intensiivinen maalaustyö, jossa mennään syvälle aiheen syövereihin, sopisi luovuus-Pluto-teemaan.

Minulla on Skorppari-mies, jolla on aurinko, Neptunus ja Venus viitosessa ja Leijona nousumerkkinä. Hän on aina ollut taiteesta kiinnostunut, osaa maalata itsekin ja on todella hyvä amatöörivalokuvaaja. Hänkin tosin taitaisi tarvita sen oman työhuoneen, johon voisi hautautua toteuttamaan itseään. Wink Toistaiseksi vaan asumme sen verran pienessä asunnossa, että taiteen tekeminen (ainakaan taulujen maalaus) ei valitettavasti kotona kovin hyvin onnistu.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti

PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON

Profiili
« Vastaus #26 : 26.09.2006 12:30:56 »

Minä olen myös miettinyt noita luovuuden mahdollisia ilmenemismuotoja viime aikoina. Tuossa taannoin kun tapasin astrologi Mannisen niin hän sanoi kartastani kauniisti että olen kuin jättimäinen taideteos, joka avautuu ja valmistuu pikku hiljaa, ja vasta kun täytän 40, niin koittaa ensi-illan aika.

Minulla on 5.huone korostunein, sieltä löytyy mm. onnea tuova  jupiter. En tiedä sitten mitä siitä voisi päätellä, no ainakin lapset (omat poitsut) tuottavat minulle iloa, se on selvää. Ja Jupiterin hyvä kulma Merkkariin tuo nopeaa ajattelukykyä ja helppoutta kommunikoida ulkomaalaisten kanssa.

Mutta silti etsin vielä niitä lahjojani...
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**

Leijona & nouseva Skorpioni

Profiili
« Vastaus #27 : 26.09.2006 12:43:01 »

Hm... itse olen "luovasti" hyvin lahjakas, sekä kuvataiteen, musiikin, näyttämötaiteiden, kirjoittamisen ynnä muiden vastaavien kentillä. Mistähän tämä siunaus on kotoisin?!  Shocked
Rationaalisissa asioissa, esim. matematiikassa olen täysi nolla.  2funny
5. huone taitaa minulla olla tyhjä!
« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 12:45:13 kirjoittanut Lion paradoxal » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
the_planet
Vieras
« Vastaus #28 : 26.09.2006 12:49:42 »

Niin unohdin mainita myös tuosta kuvataiteellisuudesta. Maalaan ja piirrän, pidän myös kovasti musiikista, vaikken itse mitään soitakaan.

Pienempänä muistan kun isän kans puhuttiin, että mistäkähän mun kuvataiteellisuus on periytyny, koska kukaan muu meidän suvusta ei oikein osaa piirtää tai maalata... jne.  Huh
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija

...miau...

Profiili
« Vastaus #29 : 26.09.2006 13:18:22 »

Minua alkoi masentaa luettuani tätä ketjua.

Itselläni kun viitoshuoneen kärki on kauriissa ja Lilithiä lukuun ottamatta typösen tyhjä. Leijonassa ei ole yhtään mitään...

Silti haluaisin tehdä jotain luovaa. Kirjoittaa, piirtää...

Aina yritykseni ovat vaan kilpistyneet siihen, että nostan riman liian ylös. Jos en osaa kirjoittaa kuin Mika Waltari, en kirjoita siis ollenkaan.

Joskus suunnittelin ideaa lasten kuvakirjaan. Esikuvanani oli Viiru ja Pesonen -kirjat, joten ei kai ihmekään, että heitin kynät nurkkaan, kun en ollut mielestäni kyllin kyvykäs...

Kun minulla kohta on aikaa, olen päättänyt antaa itselleni luvan suoltaa minkälaista tuubaa tahansa, olla luova ilman paineita lopputuloksen laadukkuudesta. Eihän minun sitä tarvitse näyttää kenellekään!

Kun kirjoittaminen on lähinnä sydäntäni, niin kerrottakoon, että Merkkarin aspektit ovat seuraavat:

aspect_con uranus Vaa'assa toisessa huoneessa
 aspect_opp chiron
 aspect_squ saturnus (juu, lisää saturnuksen rajoja...)

keskitaivas on kyllä kaksosissa  aspect_con onnenpiste ja laskusolmu
 ja kuunsolmu taas kolmannessa huoneessa Nepparin kanssa, mutta  aspect_con IC...

tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  

Siirry: