Tuntuu siltä että tarvitsee pyytää anteeksi että hehkutan isää niinkuin hän olisi ollut joku Jumala... Mutta kun hän oli minulle. Enkä tiedä uskooko kukaan oikeasti miten hieno ihminen hän oli. Minä hehkutin häntä jo hänen eläessään. Olin isälle pikkuprinsessa ja myös se poika, jota hän ei koskaan saanut. Isä opetti minut vaihtaan autoon renkaat, ampumaan, pelaamaan jääkiekkoa, juomaan viskiä sivistyneesti...
Minä voin kyllä uskoa hienon ihmisen olemassaolon mahdollisuuteen
Et muuten ole ensimmäinen kaksosnainen/tyttö, jonka huomaan hehkuttavan paljon vaikuttanutta ja paljon merkinnyttä, ihmeellistä isähahmoaan. Se lienee joku kaksosnaisten juttu? Ja sitten jos suhde isään on kaksosnaiselle ollut hankala, se onkin paljon isompi trauma...esim tuolla kaksoset-äidilläni oli saturnus neliössä aurinkoon...(indikoiden vaikeata isäsuhdetta?)ja hänen isänsä oli luullut/väittänyt että hän ei ole hänen lapsensa vaan jonkun muun siittämä... :
Isä oli myös antanut vaikutelmaa, että hän saa sydänkohtauksen, jos ihmiset aiheuttavat hänelle negatiivisia tunteita. Hän siis oppi, että isä voi kuolla, jos häntä järkyttää...ja oppi olemaan miesten kanssa monella mutkalla ja kiemuralla, peläten, että miehet kuolevat, jos niille ei tee mieliksi :
jotain tästä perin hänen kauttaan kolmanteen sukupolveen, ja sitä tiedostamatonta kuviota piti yrittää muuttaa...mullakin oli sellainen luulo, että mies ei kestä ja hajoo helposti, sitä pitää suojella siltä itseltään ja se kuolee jos se joutuu kokemaan negatiivisia tunteita
Tälläinen malli on "tosi kiva" kun sitä ei vielä tiedosta.
mutta tuo olikin siis hankala versio kaksosnaisesta ja isästä. Eräs omaa sukupolveani oleva kaksosnaistuttu hehkutti aina siitä erikoisesta ja ihmeellisestä isästään...ja isä vaikuttikin erikoistyypiltä, josta tulisi ajatelleeksi, että olisipa siistiä omata tuollainen isä, joka tekee kaikkea ja on vaikka mitä.
en tiedä vaikuttiko oma nouseva kaksoset siihen, että koin kyllä itsekin olevani isän tyttö..kaikesta huolimatta :
Mutta isäsi kartasta...kun minua kiinnostaa tuo noususolmu ja sille tulevat yhtymät ja huonesijainti.
kun isälläsi se oli kakkoshuoneessa ja yhtymässä cerekseen...härän huone, maanviljelys, puutarhat, ceres, sadonkorjuun jumalatar, maa-äiti...niin kiintoisaa, että elämäntiellään hän toimitti puutarhurin tehtävää.
kalat noususolmulla muuten kai kannustaa juuri henkisyyteen, suurten kokonaisuuksien tajuamiseen, taiteisiin ja vähentämään valikoivuutta ja lisäämään hyväksymistä, suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä.