Mulla on kolme uskovaista kaveria, jotka on absolutisteja. Ne on hyväksyny kun porukassa on taas kolme jotka juo ja me taas hyväksytään se, että ne ei juo.
Mutta yks näistä kerto, että oli törmänny baarissa vanhaan luokka kaveriin ja tää oli nostanu hirveen haloon että etkö sä juo, etkö sä harrasta seksiä ennen avioliittoo siis ETKÖ SÄ TODELLAKAAN JUO ETKÄ HARRASTA SEKSIÄ! Tätä se hoki koko illan. Ihmettelin miten se viitti kuunnella tollasta, mutta kuitenkin. Olin ihan äimänä kun se kerto. Joltain keskenkasvuselta murkulta jolla on hirvee uho tollasta vois ehkä odottaa, mutta että aikuinen ihminen alkaa pitään tollasta. Todella noloo. Niin no mä oon tuolla toisaalla maininnnu jo suhtautumisestani tähän suomalaiseen alkkiskulttuuriin, joten eipä siitä sen enempää...
Tosta ylpeydestä... luulen että viime aikoina on ollu ilmassa sitä, että ihmiset heräilee eikä anna enää kohdella itteensä miten sattuu. Näin esimerkiks mulla ja mun hyvällä ystävälläni. Meillä on aina ollu sellanen tietty yhteys, mutta viime vuosina se on vähä pätkiny. Pahiten viime syksynä, jolloin yhdessä todettiin, että parempi kun ei olla yhteydessä kun siitä ei ikinä tuu ku sanaharkkaa ja väärinymmärryksiä ja molemmille paha mieli.
Puhuttiin myöhemmin ja selvis, että molemmilla on ollu sama vaihe, että ei enää jaksa tehdä vaan muiden miellyttämiseks asioita ja olla matelemassa muiden jaloissa, vaan pikkusen sitä arvostusta ja itsetuntoo ja oikeutta päättää omista asioistaan. Sama asia, mutta molemmat kävi sitä läpi omalla tavallaan ja sen takia ei oikein kommunikointi pelannu. Kun ei nähny sitä toisen tilannetta.
Meidän ystävyys on nyt siinä pisteessä, että joko se vahvistuu uudelleen tai sitten hiipuu rauhallisesti ja sopuisasti kunnes sammuu.
Edelleen mun mielessäni taistelee se ajatus, että jos en tee niinku muut haluaa niin joudun oleen aina ja ikuisesti yksin, mutta onnesta sitten yleensä ne rakastavammat ajatukset nousee pintaan ja ymmärrän, että se minkä mä itse syvällä sisimmässäni tiedän ittelleni parhaaks on loppujen lopulta kaikille muillekin paras ratkasu. En tiedä teistä muista, mulle on kuitenki aika hurja ajatus, että itse tietäisin omat asiani parhaiten kun on niin tottunu oleen muiden pompoteltavana.