Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkyykö huumorintajun 'laatu' jotenkin kartalla?  (Luettu 29805 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« : 22.09.2006 09:02:59 »

Ehkä kovinkin typerä kysymys, mutta tulipa vain taas mieleeni, että onko huumorintaju vain elämänkokemuksista muokkautuva ominaisuus ja laatuisuus, vai onko sillä myös ns.synnyinpersoonallista' pohjaa ?  buck2 (suokaa anteeksi oudot sanavalintani=sanahirviöt)

Jos sitä voi jostain syntymäkartalta tarkastella, niin mitkä huoneet, planeetat yms niitä olisi yms yms ?

Tuli vain mieleeni, kun täälläkin esmes tuntuu, että joidenkin kirjoittajien huumorintaju on niin 'salskeaa', että monet hykerryttävät naurut olen nauranut foorumia lukiessani.
(mahtaako edes olla oikea alue, tälle tämä astro special?)  Undecided
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #1 : 22.09.2006 09:37:36 »

Itse olen ainakin ehdottomasti sitä mieltä (vaikka kukaan täällä sitä ei ehkä ymmärrä, paitsi nuo sarvipäät) että  aurinko- kauriilla on NIIN mahtava huumorintaju, että oksat h*lvettiin!  Cheesy Cheesy ehkä tähän vaikuttaa myös oma kuuni kauriissa, että pääsen sille tasolle. Mutta kenenkään huumori ei voi olla niin angstista ja itseä pilkkaavaa kuin kauriin! Parasta on juuri se, että se on kauriille niin hyvä ja helppo tapa käsitellä tunteitaan ikäänkuin 'salaa' ja muilla on hauskaa.

Rakastan juuri sellaista pimeää outoa kieroa huumorintajua... Ne on semmosia ne kauriit, kun ne vanhenee niin ne höpöttelee itekseen ja kihertelee ja hihittelee hiljaa ja viekkaasti omille jutuilleen. Niistä tulee sellasia leikkisiä höpsöjä iän myötä. smitten

Toinen ryhmä on veskarit, joiden huumori uppoaa ihan kybällä. En ymmärrä mistä ne kaikki ihme visiot ja pervoudet tulee, kosmisen säteilyn pikaviestinä näkymättömien tuntosarvien kautta suoraan Ur-anukselta?!  Grin 2funny 2funny

No meikäläisellä tämä ilmaisu saattaa olla kaksosmaiseen tapaan hieman levotonta ja jopa ylimenevää... Vielä kun siihen yhdistetään tuo nousu- jousimies niin johan tulee suurentelua ja ylilyöntejä. Muistan lukeneeni jostain voi hyvin- lehden horoskooppisarjasta, kun siellä oli kaikki aurinkomerkit+12 mahdollista nousumerkkiä, pienet analyysit. Minusta luki että "Sinun seurassasi eivät tosikot eivät viihdy. Usein sinulla on tapana laskea oikein hevosen leikkiä.." Ja jotain jotain, en muista.  idiot2

Mutta minä en sitä häpeä myöntää, että pidän itsestäni erittäin paljon siinä suhteessa, etten ole tosikko. Muutaman tosikon elämää sivusta seuranneena voin olla vahvasti sitä mieltä, että tosikot hankkivat itsensä aina sellaisiin henkilökohtaisiin helvetteihin, joista eivät pääse ulos sitten millään, kun eivät itselleen osaa nauraa!
idiot2

Isäni oli ehdottomasti hauskin tyyppi, ketä ikinä olen tuntenut... Kas oli hänkin nousu- jousimies
:Smiley

Minun mielestäni huumorintajuisuus on yksi henkisen kehityksen varmin mitta!
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 22.09.2006 09:52:19 »

Harmittaa ihan etten tiedä niiden ihmisten 'merkkejä', joiden kanssa olen samalla aaltopituudella huumorintajussa.  Undecided

Oma huumorintajuni on sellaista ehkä 'liian vakavaa'. Monasti jos joku laukoo jotain huumorilla ja vastaan siihen omalla huumorillani, tämä toinen vastaa, että "Ai jaa, et ymmärtänyt"  Cheesy
Ja minä vastaan, että "Ai jaa, et ymmärtänyt, että ymmärsin ja vastasin omalla huumorillani"

tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 22.09.2006 10:01:27 »

Minusta taas tuntuu, että minua ei ymmärretä silloin kun vitsailen vakavista asioista.. Ja toisinaan ihmisillä tuntuu menevän hermot kun kaivan heidän puheistaan asioita, jotka voi ymmärtää monella eri tavalla ja takerrun niihin... Olikos tämä sitten sitä aina ah niin ihanaa näsäviisautta... coolsmiley

Neitsyt ystävälläni on ihanan kuiva ja mielikuvitukseton huumorintaju! Mielestäni se on oikeasti ihan loistavan hauskaa. Esim. joskus yläasteen fysiikan tunnilla opettaja kysyi jotain, mihin kaikkeen vettä voi käyttää.. Kaverini sanoi minulle että "no, vedellä voi pestä vaikka mattoja" ja alkoi nauramaan ihan hillittömästi tälle vitsilleen. Minä en tiedä nauroinko vitsille vai sille, että oli hauskaa, kun en ymmärtänyt mikä siinä oli hauskaa, mutta nauroin kuitenkin.  Wink
tallennettu
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 22.09.2006 10:21:14 »

Niin - kyllä meidän maamerkkien huumori on juuri sellaista kaivelua, kaivetaan vaikka kivenraosta jotain ... ( aurinko  harka )

Ja tuo matonpesujuttu oli mainio, olisin kyllä nauranut sille ihan hervottomasti ( askendentti  neitsyt)

Eilen illalla juhlissa eräs nainen tuli sanomaan minulle (näin kuulin)
- Kyllä sul on kamala mukava nauru.
Ja minulta pääsi vilpittömästi:
- Siis kumpi? Kamala vai mukava?
 Wink
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 22.09.2006 10:29:11 »

Eikö huumorintaju olisi liitettävissä jupiteriin? Ainakin sitä kautta kun jupiter on tuollainen hyvän onnen ja positiivisuuden planeetta, niin eikös huumori ole ikään kuin osa tätä positiivisuutta? Siten jupiterin planeettasijainti kertoisi jotain ihmisen huumorin laadusta  aurinko:n ja  askendentti:in rinnalla...

Entäpä 5. huoneen merkitys? Sisäinen lapsi ja luova 'itse'...
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 22.09.2006 10:38:40 »

Minullahan on  aurinko vesimies ja  askendentti jousimies ja  jupiter vaaka ... Ja 5.huone ammottaa tyhjyyttään...  Undecided

Siinäkö siis syy kuivakkaan huumoriini...
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #7 : 22.09.2006 11:11:33 »

viitoshuone on se auringon huone,
ehkä se jokaisen omalaatuinen huumorinkukka kasvaa tästä
 askendentti, aurinko ja  kuu kolmiosta,
kuullamme otamme vastaan toisten huumoria,
 askendentti:lla ilmaisemme omaamme kuitenkin niin että pohjavire tulee
 tuolta auringosta,
ja kenen kanssa se humor menee yksiin niin luultavasti löytyy yhtymiä noitten kolmen kesken jossain muodoin,
 askendentti jousimies:nä olen kyllä nauranut makiasti monenkin aurinkomerkin kanssa,mutta ehkäpä siinä tuleekin  jupiter:n vaikutus mukaan,laaja skaala,joustavuus,
Nummela kirjoittaa jousimiehestä että puujalkavitsispesialisti,suuri humoristi mutta mikä on hypokriitti tai filantrooppi?
samoin kuin valonkantaja sanoi tuosta kauriista niin Nummela kommentoi:
"vaikka kauris on ennenkaikkea vakava,joskus suorastaan jörö,hänellä on erikoislaatuisen vitsikäs ja fiksu huumorintaju,jota kaikki eivät pysty oivaltamaan"
itse olen ollut tilanteissa joissa naurunpyrskähdystäni katsotaan enemmän kuin kummeksuen,ymmärtämättä,eli tilannekomiikan taju on ihmisillä niin erilainen,
ehkä  aurinko skorpioni:n pohjavire menee jousimiehen annilla yli ymmärryksen välillä,toisaalta kuu leijonassa on spontaani nauramaan,
nopea,terävä,oivaltava ja hetkessä kiinni ja ohi,meni jo..
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #8 : 22.09.2006 11:50:06 »

Huumorintajua on niin moneen lähtöön, ja ihan päivästä ja tilanteesta riippuu mikä milloinkin vetoaa..

Oma huumorintajuni ei ehkä välity kirjoitetussa muodossa ( neptunus  jupiter huone 3 aspect_squ merkurius huone 5 ) enkä kauhean monta vitsiäkään muista ulkoa..Olen enemmänkin tilannekomiikan ystävä, mutta minuun puree myös oivaltava huumori sekä ajoittain terävä satiirikin.

Mustanpuhuvaa ja kieli poskessa vedettyä heittoa tulee niin ikään harrastettua, harmi vain, että siinä tapauksessa kuulijakuntaa pitää hieman valikoida, ettei sen kulmakarvat kiepsahda takaraivoon asti. Huh

Ehkä kala-auringostani johtuen saan myös aivan pimeitä assosiaatioita joistakin ulkoisista ärsykkeistä esim. tv-mainoksista tai vaikkapa ihan minimaalisesta arkipäivän asiasta, ja sitten hihittelen tai hörötän hervottomasti itsekseni omaa sisäpiiri-vitsiäni. Se on sellaista päänsisäistä levotonta tajunnanvirta-komediaa, joka aktivoituu sitä herkemmin esimerkiksi mitä väsyneempi olen..

Minut kylmäksi jättävä huumori on juuri sitä jackass-tuubaa tai jonninjoutavaa näsäviisastelua. Inhoan myöskin jotain m-e hytös tai c o`brien-tyyppistä muka-älykkään loanheiton munattomuutta.  buck2

Suullisesti kerrotut vitsi tehoavat paljolti siitä riippuen, miten hyvin esittäjä osaa ne kuulijoilleen ilmaista.. Smiley
tallennettu
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 22.09.2006 12:01:08 »

minulla taasen aurinko on siellä kalojen huoneessa ja allekirjoitan tuon saman mitä lemniskata siitä kertoi..
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 22.09.2006 12:21:08 »

Itse olen ainakin ehdottomasti sitä mieltä (vaikka kukaan täällä sitä ei ehkä ymmärrä, paitsi nuo sarvipäät) että  aurinko- kauriilla on NIIN mahtava huumorintaju, että oksat h*lvettiin!  Cheesy Cheesy ehkä tähän vaikuttaa myös oma kuuni kauriissa, että pääsen sille tasolle. Mutta kenenkään huumori ei voi olla niin angstista ja itseä pilkkaavaa kuin kauriin! Parasta on juuri se, että se on kauriille niin hyvä ja helppo tapa käsitellä tunteitaan ikäänkuin 'salaa' ja muilla on hauskaa.

Rakastan juuri sellaista pimeää outoa kieroa huumorintajua... Ne on semmosia ne kauriit, kun ne vanhenee niin ne höpöttelee itekseen ja kihertelee ja hihittelee hiljaa ja viekkaasti omille jutuilleen. Niistä tulee sellasia leikkisiä höpsöjä iän myötä. smitten

Toinen ryhmä on veskarit, joiden huumori uppoaa ihan kybällä. En ymmärrä mistä ne kaikki ihme visiot ja pervoudet tulee, kosmisen säteilyn pikaviestinä näkymättömien tuntosarvien kautta suoraan Ur-anukselta?!  Grin 2funny 2funny

En voi olla enempää samaa mieltä! Olen itse tosiaan  aurinko  kauris ja  askendentti  harka ja olen aivan hulvaton heittämään läppää, vaikka ei tosiaankaan uskoisi! Itseironiani on ihan uskomatonta, nauratan ihmisiä hassuttelemalla ja laskemalla leikkiä itsestäni jatkuvasti. Se on aivan mahtavaa. Myös ihmisten piikittelyssä ja mustassa sarkastisessa huumorissa olen omimmillani. Grin Mutta ihan tosiaan, ei ole päivää jolloin en nauraisi tai naurattaisi muita. Yleensä osaan nauraa itselleni ihan pahimmissakin tilanteissa ja saan muutkin nauramaan. Hyvä taito. Smiley En tiedä liittyykö siihen, että minulla on nousevana merkkinä Jupiter? Ehkä saattaa liittyä myös asiaan. Huumorintajuni on ystäväni sanoin oivaltavaa, viiltävän oikeaan osuvaa kaikessa hauskuudessaan ja todella yllätyksellistä. Jokaisella lausella saattaa tulla jotain ihan uusia ja ihmeellisiä juttuja esiin ja mielikuvia, joita ei tosiaankaan olisi osannut odottaa.  Cheesy Cheesy

Myös tuosta veskarien huumorintajusta pidän, sopivan omaperäistä ja outoa omaan makuuni. Minulla on todella lennokasta huumoria ja tuntuu, että sitä samaa vikaa on veskareilla. Smiley

Olen muutenkin ihan samaa mieltä koko viestissäsi olevista asioista, olen nimenomaan huomannut että maamerkeillä saattaa olla hyvinkin taidokasta huumorintajua - myös tosiaan neitsyillä, vaikka heitä aika tosikkoina pidetäänkin. Myös ravuilla olen huomannut tätä kaksimielisten läppien heittoa. Kaksoset sen sijaan tuntuvat olevan sellaisia "tarinan kertojia" ja sillä tavalla hauskuuttajia, me kauriit sitten pilailemme kai sitten itsellämme. Smiley
« Viimeksi muokattu: 22.09.2006 12:23:30 kirjoittanut Ebenia » tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
MetalLady
Vieras
« Vastaus #11 : 22.09.2006 13:38:19 »

Minä voin sanoa jotain tosta kauriista. Minä olin aviossa kauriin kanssa ja ei kyllä pahemmin huumoria miehellä ollu, mies oli muutenkin aika tuppisuu.

Itse jouskarina voin sanoa, että olen aika iloinen ja hauska mielikuvitus lentää, niin, että minä ja muut saamme veet silmissä nauraa. Olen myös vahingoniloinen, ihan positiivisessä mielessä. Wink Riippuu tietysti seurasta mitä jutellaan.
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija

Au vesimies ja asc neitsyt

Profiili
« Vastaus #12 : 22.09.2006 14:07:17 »

Olen vesimies ja minulta tulee välillä jotain todella pervoa suusta... Nuorena olin se "säätäjä" luokassa ja heitin vaikka minkälaista juttua. Vieläkin tulee naurettua monille asioille ja joskus sellanen todella kuiva läppä on todella hauskaa  Grin  Grin
Olen huumorintajuinen ja nauran ehkä eniten omalla kustannuksella  uglystupid2

Lähipiirissä hauskinta läppää heittää ravut,skorpparit ja neitsyet! Ja jousimiehet!!! Tai no kemioista se kyllä on kiinni...
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 22.09.2006 15:51:07 »

Hmmm... heheh... Äitini on  aurinko kauris
ja mielestäni Kauriille tyypilliseen tapaan se on
huumorintajuinen ainoastaan omasta mielestään,
mikä itse asiassa tekee siitä hillittömän koomisen tyypin..
- muiden mielestä. Grin 2funny

Äitini kyllä heittää hauskaa läppää, mutta ei kestä
jos sitä tekee muut. Grin
Hänellä erittäin huono itseironia ja on täysin kykenemätön
nauramaan itselleen.
2funny Grin

Huumorintajuisuus on muutakin kuin hauskaa verbaaliläppää.
Sitä pitää myös tajutakin.. Wink

Olen huomannut ystäväpiirissäni, että  merkurius kaksoset
on taipumusta heittää hillittömiä tilannekaskuja
kaiken muun sonnanjauhannan lomaan.

Itselläni on varsin sarkastinen huumorintaju,
liekö tuo nousu  skorpioni syytä..? :Smiley

tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #14 : 22.09.2006 16:22:04 »

Mutta kenenkään huumori ei voi olla niin angstista ja itseä pilkkaavaa kuin kauriin! Parasta on juuri se, että se on kauriille niin hyvä ja helppo tapa käsitellä tunteitaan ikäänkuin 'salaa' ja muilla on hauskaa.

Ne on semmosia ne kauriit, kun ne vanhenee niin ne höpöttelee itekseen ja kihertelee ja hihittelee hiljaa ja viekkaasti omille jutuilleen. Niistä tulee sellasia leikkisiä höpsöjä iän myötä. smitten

JEE! Tunnistin itseni hihittämässä sairaasti Valonkantajan kuvaukselle.  2funny   2funny   Myös veskarimieheni löytyy hyvin tuosta tekstistä. (http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e106.gif) Voitte varmaan kuvitella, kun kaksi pervoa riitelee. Se on parempaa kuin maikkarin sketsit, kun sarvipää yrittää ihan h***tin vakavissaan pökkiä vettä, joka kertoilee mitä totuuksia suuri jättipää hänelle ilmottaa. (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/rolllol.gif)
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: