Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: todellisuuden ja "todellisuuden" raja  (Luettu 14587 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Pikkusisko
Vieras
« : 24.09.2006 09:42:48 »

Ystäväni on ollut voimakkaasti uskossa kaikkiin näihin täälläkin kirjoitettaviin asioihin. Henkimaailmaan, henkiin, opastajiin. Hän aina kertoi, että kuulee oppaidensa äänet. Minä uskoin kaikkeen tuohon, mutta viimeisen vuoden sisällä on alkanut kääntää kelkkaani. Ei minulla ole kokemusta muusta kuin sisäisestä äänestä, tai tunteista. Mikään ei minulle osoita varmasti, että ympärilläni pyörisi minkäänlaisia henkiä. Juttu päättyi niin, että ystäväni on nyt suljetulla osastolla.  Cry
Minä en.

Minä aloin pelätä. Uskon, että alan vetää yhä enemmän rationaalisuutta elämääni, sillä en halua kulkea ystäväni polkua.  Embarrassed

Huh apua.

tallennettu
Rauhan enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 24.09.2006 09:53:02 »

:Smiley

Myös minun elämässäni on "näitä" ihmisiä,
eivätkä he taida olla sitä pelkästään,
koska tuntevat minut.  Undecided

Ajattelen niin, että ihminen kohtaa aina vain eteenpäinmenoa,
koska se, mitä seuraavaksi tapahtuu, tulee ihmistä vastaan
jo ennen kuin ihminen sitä tiedostaakaan.

Siten "suljettu osasto" voipi olla se paras tämänhetkinen paikka
asettua "uuteen uskoon" - sellaistahan tapahtuu...  angel

Lisäksi miellän ystäväsi näyttäneen todellakin sinullekin tietä
toisenkinlaisiin elämänratkaisuihin - sillä niitä aina on!  Cry

Kun ihminen pelkää, hän ripustautuu pysyvyyteen,
mutta sehän ei kestä,
koska ainoa pysyväinen on muutos itse.

Kuljen vierelläsi - myös täällä "toisessa päässä".

smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 24.09.2006 10:46:03 »

Minulla on myös ystäviä, jotka ovat päätyneet "suljetulle osastolle".
Tiedän myös monta ihmistä, jolle näin on käynyt.
Olen siis kuullut tällaisen ihmisen tarinan ja nähnyt sen todella läheltä.

Hyvin pitkälti onkin kyse juuri siitä, uskooko johonkin suoraan, vailla sisäistä kokemusta (maadoitus) vai luoko mielikuvia jostain hyvältä ja lohdulliseltakin kuulostavasta käsitteestä, ilman että on ymmärtänyt, mistä siinä on kysmys sisäisenä kokemuksena (itsestään irrallisena oloa, mielen/minuuden jakaantumista yms)

Siellä psykiatrian puolella olisi paljon laajentamisen varaa tiedoissa/kokemuksissa, mutta myös näissä 'hengen asioidenkin' puolella vastaavasti.
Jos molemmat osapuolet osaisivat yhdistää tietonsa ja kokemuksensa olisi vähemmän kaksijakoisuutta. Enemmän eheitä ihmisiä.

Monastihan tuolla alalla työskentelee ihmisiä, jotka näkee näissä mielenterveys tai ehkä psyykkistensairausten potilaissa (tässä tapauksessa) heijasteen vain itsestään. Hoitavat, tuomitsevat, tarkastelevat, oma sisimpänsä heijastumaa 'potilaissaan'. Moni haketuu sille alalle, todellisuudessa tutkiakseen itseään.

Silti se ei poissulje sitä, että on ehkä samalla myös kyse psyykkisestä häiriötilasta.

Jokainen valintamme ja kokemamme ilmentyy aina jollain tapaa jokapaikassa. Myös fyysisen kehomme rakenteessa.

Periaatteessa itseään ei pääse pakoon koskaan.  Shocked

Kyllä sitä omaa sisäistä ääntään kuuntelemalla pysyy aina 'turvassa' ,vaikka se ulkoisesti johtaisi ihan mihin tahansa kokemukseen.
Itse suosin kaikkien aistien samanaikaista käyttöä, niin paljon kuin siihen kykenen.
En siis lähtisi pelkkään rationaaliseen ajatteluunkaan luottamaan.

Smiley

tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #3 : 24.09.2006 11:30:26 »

Kts. viimeisin vastaus "Vapaudu menneistä" / Muita kokemuksia.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 24.09.2006 14:45:08 »

Minulla myös läheinen, joka ollut "suljetulla". Älä kuitenkaan anna pelon voittaa ja luulla itse joutuvasi sinne henkimaailman asioita käsitellessäsi.  smitten angel
Toki kohtuus kaikessa on paikallaan ja se TASAPAINO kaiken välillä, niin "maallisen" kuin "taivaallisenkin".
tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**

Hurmaan!

Profiili WWW
« Vastaus #5 : 24.09.2006 15:05:05 »

Tuo pelon tunne on se juttu, johon kannattaa kiinnittää huomiota, ainakin itse teen niin.
Jos pelottaa, se on merkki siitä, että jotain on pielessä.

Niin kauan kuin ei tunne pelkoa, mielestäni on ihan ok olla omasta mielestään enkeleiden sun muidan juttujen kanssa tekemisissä.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
härkä-69
Vieras
« Vastaus #6 : 24.09.2006 15:12:28 »

Kuka määrittelee terveyden ja sairauden? Joskus sairas voi olla terveempi kuin ns. terve. Terve voi vain reagoida sairaaseen ympäristöönsä sairastumalla itse. Sairaudentunnoton on usein sairain.  Grin
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #7 : 24.09.2006 15:38:06 »

Oon kuullu myös saman tarinan toisinpäin... on ollu tosi rationaalinen ja mallikelpoinen ja ahkera kansalainen kunnes eräänä päivä... flip ja löytääkin suljetulta osaltosta itsensä.

Tän kokemuksen jälkeen on alkanu tutustuun sitten myös henkimaailmaan. Eli ei se oo niin yksinkertasta. Niin ja harvoin sitä tietosesti "päättää" että alanpas nyt todella rationaaliseksi tai heitänpä ihan hihhulivaihteen päälle...

Kyllä se menee ihan luonnostaan ja vastaan tulee niitä asioita, jotka tällä hetkellä on kehityksen kannalta tärkeitä.

Esim en mä teininä päättäny sitäkään että musta tulee nyt draamaqueen. Niin vaan kävi. Enkä myöskään parina viime vuonna oo päättäny että se näytös on nyt ohi. Thank you very much. Niin vaan kävi, että huomasin vähitellen tympääntyneeni siihen draamaan.

Jos sinusta tuntuu nyt hyvältä ottaa etäisyyttä henkisiin asioihin niin tee ihmeessä niin. Jos taas sinua edelleen henkiset asiat kiinnostaa niin älä anna ystäväsi kohtalon pelottaa niin paljon, että kieltäisit kiinnostuksesi.

*voimia*  smitten
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #8 : 24.09.2006 18:03:16 »

Kiitos sanoistanne. Pelko heräsi juurikin siksi, etten tiedä, onko hän ollut "harhainen" vaiko oikeasti kontaktissa henkimaailmaan aikaisemmin. Jos hän on ollut sekaisin yhtä kauan kuin olemme tunteneet, koen että olen tehnyt väärin peesatessani häntä näissä asioissa.

Minulle kaikki henkisyys on aikoinaan ollut todellisuuspakoa, josta olen herännyt vasta viimeisen puolentoista vuoden aikana. Siksi pieni skeptisyys on mielestäni hyvä asia, ettei niele aivan kaikkea ensin kyseenalaistamatta sitä.

tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #9 : 24.09.2006 18:11:18 »

Monesti psykoosiin sairastumiseen liittyy runsaasta alkoholin/huumeiden käytöstä johtuva kolmannen silmännen avautuminen "vahingossa"... Tai ilman aineitakin niin voi käydä, jos ihminen on liian herkkä ja menee ylitse henkisyyden etsimisessä. Jos on kovin pelokas, mutta lähtee kuitenkin sokeana etsimään tuota henkimaailmaa, ei ole mikään ihme että ne tyypit ketä sieltä tulee juttelemaan, ovatkin lampaiksi pukeutuneita susia. Siinä sitten yritä elää normaalisti kun "Jumala" tulee korvaan kuiskailemaan että "tapa ittes!"...

Eli ihmiset jotka eivät ole vielä valmiita suojaamaan itseään pahoilta energioilta, menevät sitten helpommin pöpeiksi lähtiessään etsimään sitä todellista henkisyyttä. He ovat helpoimpia uhreja riivaaville hengille.

Meillä ei ole mitään hätää, koska emme pelkää.  Smiley
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #10 : 24.09.2006 18:19:42 »

NO, ystäväni psykoosiin liittyy mieluumminkin traumaattiset elämänkokemukset kuin huumeet ja viina...
tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**

Hurmaan!

Profiili WWW
« Vastaus #11 : 24.09.2006 18:24:51 »

NO, ystäväni psykoosiin liittyy mieluumminkin traumaattiset elämänkokemukset kuin huumeet ja viina...

Tuo tuntuu olevan aika yleistä, että ihminen on kokenut paljon traumaa aiheuttaneita asioita ja pakenee niitä kehittelemällä esim. entisiä elämiä enkelijuttuja sun muuta, ihan mitä tahansa, että pääsee todellisuutta pakoon, koska sitä ei kestä.
Tyypillinen esimerkki on ihminen, joka on vaikka lapsena raiskattu ja sitten kehittelee entisiä elämiä, joissa hänet on raiskattu, näin sen voi kohdata turvallisesti.
New age henkisyyteen liittyy myös ruumiin ulkopuolella elämisen ihannointi, sekin on merkki vakavasta traumasta, joka on kestetty siirtymällä ruumiin ulkopuolelle.

Mun mielestä on vaan surullista miten ns. henkiset ihmiset vielä kannustavat toisia pahempaan jumiin henkisesti menemällä mukaan jonkun traumatisoituneen mielikuvitusleikkeihin.
tallennettu

valonkantaja
Vieras
« Vastaus #12 : 24.09.2006 18:27:11 »

Mun mielestä on vaan surullista miten ns. henkiset ihmiset vielä kannustavat toisia pahempaan jumiin henkisesti menemällä mukaan jonkun traumatisoituneen mielikuvitusleikkeihin.

Mutta on myös surullista, miten monet ihmiset pelkäävät ja suhtautuvat sen takia skeptisesti....
tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**

Hurmaan!

Profiili WWW
« Vastaus #13 : 24.09.2006 18:29:35 »

Mutta on myös surullista, miten monet ihmiset pelkäävät ja suhtautuvat sen takia skeptisesti....

Joo, totta, olen samaa mieltä.
Mutta mun mielestä myös pelon tunne on varoitus ja ihminen ei selväisi hengissä kovin kauaa ilman mitään pelon tunteita. Patologisoitunut pelko on toinen juttu sitten, mutta terve pelko on tosiaan ihan ok, mun mielestä.
tallennettu

Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #14 : 24.09.2006 18:33:33 »

Mä olen Hurman kanssa samaa mieltä. Pelottavampaa se, että lietsoo harhoja kuin ettei usko henkiin. Jos pitäisi valita.
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: