Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Suoritan siis elän?  (Luettu 16650 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #30 : 27.09.2006 14:38:03 »

Valonkantaja,
Siis tuohan on erittäin hyvä pohja "parantajalle kuin parantajallekin".
Itse ainakin koen, että jokaisen alalle ryhtyvän pitäisi käydä läpi itsesäään ja opiskella niin nykylääketiedettäkin(anatomiat sun muut), lisäksi vähän muuta näkökulmaa ja hippunen psykologiaa...
Sen koulu prosessin aikana kasvaa suunnattomasti itse, ja tietää mitä tekee... sitten kun tekee...

Ja eikun vain tsemppiä opiskeluun, käyt loppuun tai et.
Etkös ole vielä niin nuorikin... sata vuotta edessä vielä...  Wink
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #31 : 27.09.2006 14:40:36 »

Lainaus
Mulle on jo kolme eri selvänäkijää sanonut et tää koulu on mua varten... Yks ennen ku ees olin saanu kuulla pääsykokeiden tuloksia sano et oon näköjään menossa sairaanhoitoa opiskelemaan ja et sinne minun kuuluukin mennä... Samainen sanoi myöhemmin että käy se koulu loppuun...

Tätä pari vuotta aiemmin yksi sanoi että menen opiskelemaan jotain alaa ja minun pitää käydä se koulu loppuun...

Niin ja siihen vielä päälle tämä äskeinen soitto selvänäkijälle..

Kaikki on painottanut "käy se loppuun" mutta kukaan ei olekaan sanonut että tekisin niitä töitä... Eli uskon että sillä kuitenkin on merkitystä. Pitää siis tsempata..

Aivan. Sanoisin kuitenkin edelleen, että luota ensisijaisesti itseesi, äläkä keneenkään muuhun. Sisimmästäsi löydät oikeat ja parhaat vastaukset tilanteeseen kuin tilanteeseen.  angel
« Viimeksi muokattu: 27.09.2006 14:42:16 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #32 : 27.09.2006 14:50:49 »

Nyt on ehkä vähän pönttö olo. Mua on kaihertanut viime keväästä asti tää ihme epävarmuus tän koulun suhteen, vaikka tiedänkin että ala on mun...


Tunteet ovatkin nyt sitä varten eteesi tuotu, etteivät enää sitten eteen tulekaan, kun olet siinä auttamisessa mukana, joka sitten aloitetaan, kun saatetaan työmme mieliemme puhdistamiseksi ensin lopuilleen. Sillä tiedän kyllä tuon tunteen, kun luulee olevansa "väärässä" paikassa väärään aikaan. Vaan omallakin kohdallani, siitä omasta opiskelustani lähihoitajaksi on ollut todella suurta apua pelkästään jo tähän oman mieleni kouluttamiseen sellaiseen suuntaan, jolla näen sen aitoakin aidomman myötätunnon teon, sen "väärän" hoitamisen sijaan. Eikä kertaakaan sen jälkeen, kun viimeisen sijaisuuden taisin hoitaa, ole tullutkaan mieleeni, että jatkaisin sitä "vanhaa" rataa vaan aloitan sen omanlaiseni hoitajuuden teot.  Wink smitten
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #33 : 27.09.2006 16:16:18 »

Kiitos teille!

Ei vika ole tässä koulussa tai opinnoissa, koen ne ihan mielekkäiksi... En vain jotenkin kestä näitä ihmisiä ja niiden asenteita, en sulaudu siihen porukkaan, jossa ihmiset "parantaa" ihmisiä lääkkeillä.

Mene siihen sitten sanomaan että ne on myrkkyjä jotka poistavat vain oireen, eivät paranna tautia! Ja kaiken lisäksi tuhoavat elimistöä monella tapaa!

Ei auta ei... Pitää olla kai vaan hiljaa pari vuotta...  Lips Sealed

Sitä paitsi en ole missään muualla tavannut niin kyynisiä ihmisiä kuin sairaaloissa, siis työntekijöinä... Empatiaa 0%... Jotkut vääntelevät ja kääntelevät vuodepotilaita väkivaltaisen näköisesti ja huutavat vihaisina potilaille jotka ovat vaikeita syötettäviä... Sitä on kamala katsella.
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #34 : 27.09.2006 16:47:39 »

Sitä paitsi en ole missään muualla tavannut niin kyynisiä ihmisiä kuin sairaaloissa, siis työntekijöinä... Empatiaa 0%... Jotkut vääntelevät ja kääntelevät vuodepotilaita väkivaltaisen näköisesti ja huutavat vihaisina potilaille jotka ovat vaikeita syötettäviä... Sitä on kamala katsella.

Ymmärrän sitäkin kyllä nyt täydellisesti, että mitenkä tuollaiseksi tullaan, koska olen sen itsekin siellä ollessani kokenut sen tähden, kun olin voimaton muuten auttamaan. Joten tavallaan se "hyvän ihmisen" tekeminen tulee itseämme vastaan aina silloin, kun emme näe sitä tarkoitusta, jonka vuoksi ihmiset sairastaa. Eli katosmmeko silloin vain pintaa emmekä ollenkaan sitä, mitenkä se sairaus alkaa. Joten siihen ainakin itse aloitan työt.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #35 : 27.09.2006 17:12:08 »

On ollut ihana lukea teidän ajatuksia siitä, miten hyvä on olla 'perinteinen' ammatti pohjalla siihen työhön mihin sydän kutsuu!

Näin annoitte minulle tukea neuvoa myös siskontytärtäni Sofiaa, jolla vastustaa samalla tavoin sairaanhoito-opiskelu ja siellä vaatimustaso ja asiat, mitä hän ei omalla järjellään aina hyväksy. Hän kun on kiinnostunut enemmän vaihtoehtohoidoista. Kun on nuori ehtii mitä vain...

Kuitenkin on hyvä löytää tasapaino ympäristön vaatimuksien, odotusten ja käytännön kanssa kaikkeen siihen, mitä oma ymmärrys, halu ja intuitio ajaa takaa. Mikä kaunis yhteissumma siitä syntyykään! Kuitenkin! Pelkkä oma tahto synnyttää epävarmuutta ja kitkaa sekä ympäröivään että itsen elämään, ajattelisin.

Sitkeyttä kaikille niille, jotka jaksavat kantaa 'kahta tahtoa'!
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #36 : 27.09.2006 17:42:04 »

Mutsi kouluttautui sairaanhoitajaksi ihan vaan siksi,
että jos jonakin päivänä tulee laki joka määrää vaihtoehtohoitoja tekeville
terveydenhoitoalan koulutuksen tai muuten lappu luukulle..

Olikohan niin et Ruotsissa näin oli käyny ja
eräskin oli joutunu koulunpenkille ja yritystoiminta jäissä
kunnes paperi kädessä..
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #37 : 27.09.2006 17:58:26 »

Olen minäkin tuon vaiheen elänyt vastakkainasettelussa "lääkkeet-luontais/energia yms-hoidot".
Edelleen siihen törmää oman elämän kautta, mutta olen huomannut, että asia ei ole niin yksioikoinen.
Kaikkein tärkeintä on se, miten kohtaat sen toisen ihmisen, annat sitten lämmintä kättä tai lääkettä.  Smiley

Yhteistyö on avainsana.

Ei maailma ole menossa siihen suuntaan, että kaikki muuttuu luontaishoidoiksi yms, ei se maailmaa rakakudellisemmaksi tee.
Yhtä paljon on vaihtoehtoishoidoissa 'häikkää' ja se on aina hoitavasta ihmisestä kiinni, onko läsnä kunnioitus.

Olen itsekin ollut työssä hoitoalalla ja esim vanhusten suljetulla dementiaosastolla hetken. Voin todella pahoin, kun annettiin jo iltapäivällä unilääkkeitä, että saadaan porukka ajoissa petiin yms.. (minä en antanut, en ole sairaanhoitaja/lähihoitaja)
Mutta se mitä minä siellä pystyin tekemään, oli se, että kohtasin niitä 'hankalimmiksi'todettuja tapauksia, jotka luottivat jostain syystä minuun. Ne oli ihania hetkiä, kun 'ilkeänä' pidetty mummeli itki joskus olkaani vasten keroen asioitaan ja sanoi myös joskus, jaa että ne onkin kieroja, kun lähettävät sinut iltapuuhiin, kun sinulle ei viitsi olla ilkeä ja kiukutella.
Oli muitakin tapauksia.

Jos haluaa jotain muuttaa, niin menee sinne missä on muutettavaa ja toimii eri tavalla, näyttää muille, että muullakin tapaa voi toimia.
Se on hidasta muutosta, mutta hyvin konkreettista. Eikä siinä saa itselleen palkintoja, koska se muutos tapahtuu hiljakseen eletyn elämän kautta. ugh
 Smiley


tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #38 : 27.09.2006 20:02:22 »

Jännää.. no eikö tärkeintä ole että aiot tehdä jotain omasta mielestäsi tärkeää.. ei varmaan olekaan ihan yksinkertaista. Ostin itse tänään kirjan sielun sopimuksista ja siihen liittyi mm astrologiset huoneet. Minulla on Jupiter kympissä eli ura on tärkeä, samoin 4 planeettaa kakkoshuoneessa eli taloudellinen turva on tärkeää ja ihmisten neuvominen taloudessa mitä teen nyt työssä. Se tulee aina olemaan raha/luova työ tämä minun akselini.

Kai tuossa tilanteessa pitää vaan aina ottaa etäisyyttä. Käy koulu, älä mieti liikaa. Sairaanhoitajan koulutus ei kai kestä kovin kauan, nimim itse erään erittäin pitkän ja vaivalloisen akateemisen tutkinnon suorittanut ja 17 vuotta alalla ollut, joka kuitenkin ON enemmän rahataloudesta kuin akateemisuudestaan kiinnostunut..  Kiss PS lapselleni suosittelisin hoitoalaa koska se häntä oikeasti kiinnostaa. Ja mikset voisi muuttaa asioita paremmiksi hieman siellä ja täällä.
« Viimeksi muokattu: 27.09.2006 20:13:26 kirjoittanut ^^Golden Sphinx^^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: