Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Askendentti oppositiossa askendentin hallitsijaan?  (Luettu 4342 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Fiona
Vieras
« : 24.09.2006 20:22:38 »

Minulla on syntymäkartallani tällainen merkintä: askendentti aspect_opp s ja sitten tällainen outo merkki, mutta kääntyneenä 90 astetta oikealle: ‡ eli tavallaan "H" -kirjain, mutta tuo vaakakeskiviiva alempana ja hiukan liian pitkänä, menee pitkien viivojen yli. Mitähän se merkki tarkoittaa? Käsittääkseni "s" tarkoittaa "secondary progression" mutta mitä se tarkoittaa yleensä ja mitä tässä yhteydessä?

Eli  askendentti aspect_oppvenus.
Olen  askendentti  vaaka ja vaa'an hallitsija on siis  venus.

Enkö siis pysty hyödyntämään askendentin "ominaisuuksia" elämässäni? Huh
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #1 : 24.09.2006 22:22:28 »

 idiot2 ei kai se syntymäkartalla voi proge olla?
Onko siis se kartta yhdistelmä useita esim progea ja transiitteja?
Tuo tarkoittamasi merkki voisi olla bikvintiili 144 astetta, mutta silloinhan se ei ole oppostitio..sorgen en nyt ymmärtänyt.. idiot2
tallennettu
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #2 : 24.09.2006 23:59:33 »

Jos s näkyy aspektitaulukossa (kuten esim. astro.comin karttasivulla), se tarkoittaa, että ko. aspekti on erkaneva (separating) eli jo ohittanut tarkan vaiheensa.

Jos taas s on planeetan asteluvun jäljessä, merkitsee se sitä, että ko. planeetta on pysähtyneessä tilassa (stationary) ja tulee pian vaihtamaan suuntaa. Tällainen planeetta toimii tavallista voimakkaammin.

H:n näköinen merkki tarkoittanee kontraparalleeliaspektia, joka vaikuttaa samoin kuin oppositio.

Näkemättä karttaasi en osaa varmuudella sanoa, onko kyse juuri näistä, mutta olettaisin niin.

Venuksen oppositio askendenttiin on myös yhtymä deskendenttiin eli mitä loistavin sijainti tälle planeetalle. Se lupailee onnea etenkin parisuhteeseen ja muihin ihmissuhteisiin, ja niiden kautta saat myös Vaaka-askendenttisi parhaat puolet esille. Venus (AC:n hallitsijana) on koko karttasi avain - ja tämä avain on säilössä siellä kumppanuussektorilla. Sinun tarvitsee vain ottaa se käyttöön... smitten
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #3 : 25.09.2006 13:38:05 »

Jos s näkyy aspektitaulukossa (kuten esim. astro.comin karttasivulla), se tarkoittaa, että ko. aspekti on erkaneva (separating) eli jo ohittanut tarkan vaiheensa.

Jos taas s on planeetan asteluvun jäljessä, merkitsee se sitä, että ko. planeetta on pysähtyneessä tilassa (stationary) ja tulee pian vaihtamaan suuntaa. Tällainen planeetta toimii tavallista voimakkaammin.

H:n näköinen merkki tarkoittanee kontraparalleeliaspektia, joka vaikuttaa samoin kuin oppositio.

Näkemättä karttaasi en osaa varmuudella sanoa, onko kyse juuri näistä, mutta olettaisin niin.

VAU LUNEA!  smitten Smiley Nyt tiedän taas niin paljon enemmän...Kiitos miljoonasti! Minulla se "s" on aspektitaulukossa, eli siis erkaneva.

kontraparalleeliaspekti
*makustelee sanaa suussaan hämmästyneenä* Wink

Aivan uusi juttu minulle. Sivistyin nyt ihan urakalla. Wink

Lainaus
Venuksen oppositio askendenttiin on myös yhtymä deskendenttiin eli mitä loistavin sijainti tälle planeetalle. Se lupailee onnea etenkin parisuhteeseen ja muihin ihmissuhteisiin, ja niiden kautta saat myös Vaaka-askendenttisi parhaat puolet esille. Venus (AC:n hallitsijana) on koko karttasi avain - ja tämä avain on säilössä siellä kumppanuussektorilla. Sinun tarvitsee vain ottaa se käyttöön... smitten

Oho! Shocked Kumppanuussektorilla eli huoneessa 7? Vesimiehessä minulla se huone ja IC siellä tietenkin myös...ei ihme, että kiehdon juuri vesimies-miehiä! Nyt sekin arvoitus ratkesi... Wink Cheesy
tallennettu
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #4 : 25.09.2006 15:37:21 »


Oho! Shocked Kumppanuussektorilla eli huoneessa 7? Vesimiehessä minulla se huone ja IC siellä tietenkin myös...ei ihme, että kiehdon juuri vesimies-miehiä! Nyt sekin arvoitus ratkesi... Wink Cheesy

Koska olet nouseva Vaaka, täytyy DC:n (7. huoneen kärjen) olla sinulla Oinaassa. Tarvitset siis oinasmaisen kumppanin - varsinkin, kun myös Venus ja Mars (7. huoneen hallitsija) ovat kartallasi Oinaan merkissä.

IC (4. huoneen kärki) on eri asia. Se ei siis ole kumppanuussektorilla!
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #5 : 25.09.2006 20:05:57 »

Koska olet nouseva Vaaka, täytyy DC:n (7. huoneen kärjen) olla sinulla Oinaassa. Tarvitset siis oinasmaisen kumppanin - varsinkin, kun myös Venus ja Mars (7. huoneen hallitsija) ovat kartallasi Oinaan merkissä.

IC (4. huoneen kärki) on eri asia. Se ei siis ole kumppanuussektorilla!

Uh oh buck2 idiot2 Nyt menin kyllä IHAN sekaisin... 2funny

Ehkä on parempi, että laitan karttani tänne niin (Lunea mahdollisesti?) joku voi selventää asiaa...
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 25.09.2006 20:35:11 »

Katselin tuota karttaasi ja nähdäkseni tuo oppositio on aika väljä, joten eipä kannata hätäillä..

Sitä paitsi sinulla on Venus yhtymässä Marsiin Oinaassa joten itse asiassa askendenttisi hallitsija pääsee kuin pääseekin esille..varsinkin seksuaalienergiaa näyttäisi piisaavan ja uskoisin jotta vastakkainen sukupuoli kokee sinut itse asiassa hyvinkin viehättävänä..  Smiley
tallennettu
Fiona
Vieras
« Vastaus #7 : 25.09.2006 20:54:25 »

Katselin tuota karttaasi ja nähdäkseni tuo oppositio on aika väljä, joten eipä kannata hätäillä..

Sitä paitsi sinulla on Venus yhtymässä Marsiin Oinaassa joten itse asiassa askendenttisi hallitsija pääsee kuin pääseekin esille..varsinkin seksuaalienergiaa näyttäisi piisaavan ja uskoisin jotta vastakkainen sukupuoli kokee sinut itse asiassa hyvinkin viehättävänä..  Smiley

Hmm...mahdollista, mutta koska olen tehnyt itselleni tietynlaisen "kuoren" koska pelkään jotenkin haavoittuvani, miehet pysyvät kaukana minusta...tuo s-energiapuolen koen suorastaan pelottavan vahvaksi ja sen "piilottamiseen" menee joskus paljon energiaa. Embarrassed (paljon energia-sanoja, toivottavasti saitte selkoa... Wink)
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: