Mie en hirveästi ole shoppaillut herrojen seurassa, koska olipa kyseessä kuka miespuolinen ostosseuralainen tahansa, tämä hermostuu. Yleensä siihen, että ostoksilla sattuu olemaan muitakin ihmisiä kuin hän!
Eräs miespuolinen ystäväni välttää jopa julkista liikennettä, koska ei kestä kanssaihmisiä bussissa/junassa. Mieleeni ei tulisi ikinä ottaa miestä mukaan vaateostoksille, jos hän ei itse sitten välttämättä (ja ihan oikeasti eikä vain kohteliaisuussyistä) halua mukaan. Surettaa ja samalla huvittaa katsella vaatekaupoissa orvonnäköisinä seisoskelevia herroja, jotka laahustavat kumppaninsa perässä vaaterekiltä toiselle...
Ja minä en koskaan halua olla kenellekään vaivaksi...! Potisin hirveän huonoa omaatuntoa seuraavat 2 viikkoa siitä, että miespuolinen toverini joutuu laahustumaan perässäni kaupoissa vasten tahtoaan.
Itse shoppaan kaikki vaatteeni kirpparilta, no, alusvaatteet ja sukat ostan ihan kaupasta. Saan myös ystäviltä lahjoituksina vanhoja vaatteita. Inhoan vaateostoksia! Kenkäostokset ovat vielä hirveimpiä ja ostanen ehkä yhdet "uudet" kengät joka kuudes vuosi, jos niinkään usein.
Mieluiten shoppaan yksin. Se on terapeuttista, saada vain kierrellä päämäärättömästi paikasta toiseen omiin ajatuksiinsa uppoutuneena.