Minulla Pholus nataalilla 8.huoneessa
merkissä, tekee
,
, ja
Olin lapsena kauhean yliherkkä niin henkisesti, kuin ihan fyysisestikin. Oli mm. yliherkkä kuulo ja makuaisti. Hirveät empatiatkin oli aina päällä
Olin hyvin herkkä muiden tunteille. Pehmolelujakaan ei saanut missään nimessä heittää sängyltä nukkumaan mennessä, vaan ne piti aina hellästi laittaa nukkumaan päiväpeiton alle
Itkin kauhean herkästi
Ja mitä tuohon
Aniaran ensinnä mainittuihin "erityistaitoihin" tulee...minulla oli eräs
ystävä lapsena,joka oli aivan tavattoman hyvä piirtämään ikäisekseen,ei moni taiteellinen aikuinenkaan olisi osannut varmaan vastaavaa siinä iässä. Minä (ja muutkin lapset) olin aina ihastelemassa hänen kädenjälkiään, jopa niin kovasti että halusin itsekin oppia yhtä hyväksi,ellen paremmaksikin. Olen siitä lähtien ollut melkein aina kynä kädessä, ja opetellut paremmaksi. Nykyään osaan jo tehdä ihan suhtkot ihmisennäköisiä otuksia yms. vaikkakin tuo
löytääkin aina jotain huomautettavaa
Olen myös itseoppinut "pianisti" ( lainausmerkit siksi, etten varsinaisesti käy missään konserteissa esiintymässä tms.
)
Tähänkin saattoi vaikuttaa eräs toinen ystäväni, joka harrasti pianonsoittoa. Ruikutin monta vuotta äitiäni laittamaan minut pianokouluun, mutta se oli liian kallista. Nykyään kun mietin niin olen oikeasti helpottunut ettei niin käynyt, vaan jouduin itse opettelemaan kaiken.
:sen keskittymisellä ei olisi pitälle pötkitty
Olin siis n. 11 vanha kun aloitin tuon pianon pimputtelun. Tänä päivänä korva osaa jo erottaa suurimman osan nuoteista, enkä välttämättä tarvitse nuottimonisteita tai vastaavia. (Ainakin sellaiset "helpommat" laulut, kuten jotkut iskelmät esim. )