Tuolla eng.linkeissä puhuttiinkin jotain vertexin yhteydestä romanttisiin ihmissuhteisiin mutta haluaisin muistuttaa että lähestulkoon aina merkittävimmät ihmissuhteet ovat ne joihin ei liity romanttista merkitystä..lähinnä ajattelen perheitämme.
Tämä oli ihan hyvä pointti tuoda esiin. Ja kertomuksesi oli valaiseva.
Minullekaan tuo Vertexin merkitys ei ole ihan kokonaan auennut vielä, mutta se tosiaan sijaitsee kartallani mielenkiintoisessa paikassa (täsmälleen aurinkoani vastapäätä eli Neitsyessä, seiskahuoneessa, kuu/Merkurius-aurinko-Venus -bumerangistani muodostuu Vertexin mukaan tullessa Yod, jonka kärkenä tuo Vertex siis kököttää). Olen kuitenkin elämäni aikana seurustellut vain yhden aurinko-Neitsyen kanssa ja hänenkin aurinkonsa osuu Vertexilleni vain, jos käytetään 10 asteen orbia. Isän, äidin tai sisarusten kartoilla mikään ei osu ainakaan yhtymään Vertexini kanssa, ei myöskään avomiehen kartalla. Sen sijaan hänen Vertexinsä osuu kyllä minun Neptunukseeni Jouskarissa (9. h).
Sielullinen askendentti, hmm. Kyllä minä itsestäni Neitsyt-piirteitäkin löydän, ettei sen puoleen.
Täällä Emeliankin laittamassa linkissä oli hauskaa tarinaa Vertexistä:
http://thezodiac.com/notworth.htm. Kirjoittaja kertoo mm. näin:
I've got involved with two of the life changing (and gut wrenching) "loves of my life," almost exactly at the very moment the transiting Sun or Venus was passing over my birth (natal) Vertex and/or anti-Vertex.
Pahus, kun en ole itse seurannut tarkemmin...mutta toki myös tuo hetki, mistä lähtien ajatellaan olevan "got involved", on varmaankin hiukan tulkinnanvarainen. Se kuitenkin tuli tästä mieleen, että merkittävät asiat ja kohtaamiset ovat itselleni useinkin tapahtuneet syksyllä, siinä syyskuun paikkeilla. Ehkä tällä tosiaan voisi olla jotain tekemistä Vertexini kanssa.