Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä pidät pimeästä?  (Luettu 31416 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 30.09.2006 19:55:04 »

Maapallo vasta käynnisti syksyn syyspäiväntasauksella, eli pimeä aika pitenee.

Nautin pimenevistä illoista, kun saa rauhoittua marjastamiselta, pihatöiltä ja muunkin jätän. Ihana sytyttää kynttilöitä ja laittaa jotakin punaisenoranssia ikkunoihin ja pöytäliinaksi. Elävä tuli pesässä tai takassa on ihana.

Ainoa mikä on vaikeaa, niin autolla ajo. Kaikki on niin hurjan pimeätä!

Mutta tervetuloa syksy!  smitten
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #1 : 30.09.2006 21:55:01 »

Minä rakastan syksyä! Se tuo melankoliaa, mutta tuokoon. Ihanat tuoksut, värit, elämä painuu maan alle...

smitten  smitten  smitten  smitten  smitten
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #2 : 30.09.2006 22:22:48 »

Minusta se musta Valo on siitäkin mukavampaa kuin tämä ihmiselle tehty "päivän valo", että siellä voi tuntea olevansa kuin "kotonaan".  Wink Smiley

Eli täällä voidaan olla siten kuin oikeastikin olemme eikä kukaan tunne olevansa meistä "irrallaan", sillä silloinhan olemme siitä kollektiostamme poistuneet!  Wink angel

Valoa luodaan siten kynttilöin niillekin, jotka eivät vielä tänne osaa ja sen tähden tarvitaan opasteeksi jotain.  :Smiley smitten smitten smitten
tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 30.09.2006 22:27:10 »

Tervetuloa syksy!

Rakastan syksyä ja sen pimeitä iltoja ja aamuja, tähtitaivasta, ruskaa,
kaihoisuutta...
smitten
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #4 : 30.09.2006 22:40:59 »

Yleensä mä oon rakastanu syksyä, mutta muutamana viime vuonna pimenevät illat, kuolleet lehdet ja sateiset päivät on tosissaan saanu mut masentuun.

marras - helmi
on mun mielestä tällä hetkellä paras aika vuodesta. Marraskuuta piristää omat synttärit, joulukuuta joulutohina, tammi ja helmikuuta kirkkaat pakkaspäivät.  Smiley

Neljä kuukautta vuodessa joista pidän... Undecided jee jee...  Tongue
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #5 : 30.09.2006 22:46:46 »

Lilja, oletpa poikkeus tässä massassa! Harva ihminen pitää juuri noista mar-hel kuukausista, kun välttämättä ei ole lunta... minä en yuks.  Angry
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #6 : 30.09.2006 22:56:48 »

Pidan luonnon omasta pimeasta, inhoan keinotekoisia valoja-rakastan tulta ja kynttiloita-mutta rakastan vuoren kukkuloilta nakyvia iloisia asutusten valoja(kaksinaamaista) Se tuo vaihtelua valoon-muutosta.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #7 : 30.09.2006 23:07:20 »

Tiedetään. mutta hei eihän kesälläkään ole aina (täällä suomen leveysasteilla varsinkaan) lämmintä ja aurinkoista... silti kaikki ovat että kesä kesä kesä... Se on asennekysymys...  :Smiley

Mä tykkään talvesta ja lumesta.  Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #8 : 01.10.2006 00:24:08 »

Jotenkin se syksyn pimeys, kun ei vielä lumihangetkaan hohda valoa, antaa enemmän aikaa minulle itselle, mielikuville, ideoille, oivalluksille. Kesä on liian paljasta. Kevättalvi myös.

Syksy on luovuuden voimakkainta aikaa minulle!
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #9 : 01.10.2006 00:43:36 »

minulle syksy ja talvi on jokavuotinen haaste.

syksy on vielä kivaa, silloin kun on pirteän kirpeä raikas ilma ja kaunis, teräväpiirteinen valaistus ja puut ovat värikkäät. ei ole vielä hirvittävän kylmä.

talven pimeys taas ja pakkaset...

ne ovat itseasiassa ankaruudessaan pelottavia. kun tietää, että voisi kuolla kylmyyteen, jos ei olisi kattoa pään päällä. se nöyrryttää. pimeys on myös masentavaa.

mutta ehkä siinä korostuu se ihmisten yhteen hiileen puhaltaminen sitten. talvella pitää koittaa pitää huolta kaikista.

mutta se että menee ulos ja joutuu paleltumisvaaraan ei ole kivaa. ja se pimeyden suuri määrä vuorokaudessa.

toisaalta valkoisissa hangissa ja sen sellaisessa on jotain ihanaa. mutta se pelottava, ankara osuus on suhteessa liian suuri siihen ihanaan osuuteen.

yhteenveto: talvella pärjää, jos on hyvää seuraa. talvella ei siis kannata riitaantua. :Smiley

Kaarina, sinulla on ihana avatar smitten
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 01.10.2006 08:39:45 »

Tervetuloa syksy!  smitten

On ihanaa, kun illan hämärtyessä voi laittaa kynttilöitä sisälle ja pihamaalle. Rakastan elävää tulta, se tuo lämpöä ja rauhaa, levollisuutta.

Syksy on lempivuodenaikani nykyään, vaikka se tarkoittaakin, että kasvit kuolee, lakastuu.

On lapsellisen hauskaa hyppiä värikkäässä vaahteranlehti kasassa...  Cheesy Cheesy Cheesy Poimin aina sieltä ne kaikkein kauneimmat ja teen niistä jotakin "syys-juttuja" kodin somistukseksi!

Kuulakkaat ja raikkaat syysilmat houkuttelevat metsään, eikä haittaa vaikka olisi syysmyrsky, se sopii mitä parhaiten kunhan pukeutuu vaan sään mukaisesti  laugh

Entä sitten helmikuun iltana laskeutuva "sininen hämärä", kun metsä, talot, hanget, taivas on yhtä harmaan-sinistä...Tosi kaunista, vaikka muuten en talvi-ihminen olekkaan.

Ei pimeässä ole mitään pelättävää  Smiley

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
* Sininen lunaarinen yö  *
Astrobug
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #11 : 01.10.2006 08:47:42 »

Pidän tähtitaivaan katselemisesta pimeällä, mutta muuten en tunne erityistä kiinnostusta pimeää kohtaan. smitten
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
Oikku67
Vieras
« Vastaus #12 : 01.10.2006 08:51:52 »

(http://www.aspsmiley.com/smiley/smilies/candle.gif) Rakastan pimeneviä syksyn iltoja, kynttilät palamaan, teetä pannullinen ja lämmin & pehmeä torkkupeitto jalkoja lämmittämään
(talvella sit villasukatkin). (http://www.aspsmiley.com/smiley/smilies/candle.gif)

Ja hämärät aamut suovat pehmeän herätyksen, mutta kun pimeä valtaa aamutkin,
niin sitten tulee ovesta myös ahdistus ja masennus. Ehkä tänä syksynä selviänkin
paremmin, kun tiedostan tämän..

Ärsyttävää pimeässä; tällä aluella missä asutaan, ei uskalla lähteä lapsen kanssa enää
illalla ulos kun pimeä tulee. On niin levotonta asukaskuntaa, että lähden esim.
lähiapteekkiin vain jos lapsi olisi todella sairas.

(http://www.absent.nu/mb/images/smilies/em_fall.gif) Syksyistä väriloistoa rakastan.. (http://www.goatweb.com/coffeeshop/images/smilies/millan/hostlov.gif)

muoks. huomasin kun jäin miettimään, että ei ulos lähteminen illalla pimeästä
johdu, kyllä se tunne on myös päivällä.. ja johtuu kyllä niistä ihmisistä..
Sorry, väärään topiciin kirjoitin tuosta.. Huh
« Viimeksi muokattu: 01.10.2006 09:35:03 kirjoittanut Willow » tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #13 : 01.10.2006 10:27:41 »

Kaarina, sinulla on ihana avatar smitten

Muistuttaa niin lapsenlapsistani eli siitä nuorimmaisesta varsinkin, joka oli juuri kaksi vuorokautta tekemässä Valoon töitä.  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #14 : 01.10.2006 11:48:23 »

Keskustelin kerran Zambiasta Suomeen muuttaneen tumman tytön kanssa.
Hän kärsi ja pelkäsi kylmää. Hän ihmetteli mitä hyötyä on tällaisesta muuta kuin että se on aavemaisen kaunista.

Tonttuhan piti oppitunnin! Se, kuinka kylmä ja lumi suojaa uuden niitä miljoonia kasvinalkuja ja eläimiä. Se, kuinka lumi odottaa, että saa keväällä sulaa ja vetenä kasvattaa jälleen luonnon. Kylmässä ei elä bakteerit jne.

Sen jälkeen Zambian tyttö osasi kunnioittaa Pohjolamme talvea eri tavalla.

Mutta mitä hyötyä on pimeästä?
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 5
  Tulostusversio  

Siirry: