TÄTÄ JUURI MUOKKASIN
HAASTAJA
Johtaja, heikkojen suojelija, ratkaisujen löytäjä, totuuden puolustaja, tinkimätön oman tien haastaja, kallio
Kehittynyt/terve: Vahva johtaja, upea energia. Itsevarma, luotettava, päättäväinen. Heikompien puolustaja. Selkeä visio. Rohkea ja luottavainen. Ei pelkää haasteita tai taisteluita. Reilu, kunnioitettava ja suora.
Keskiverto: Tärkeilevä, omaneduntavoittelija, määräilevä. Taipumus dominoida muita. Pettyneenä tulee kontrolloivaksi, aggressiiviseksi ja kyyniseksi. Ilmaisee vihaa voimakkaasti, muita pelottaen.
Kehittymätön/sairas: Äärimmäisen itsekeskeinen, dominoi kaikkia. Häpeilemättä riistää heikkoja. Kadottanut kyvyn arvioida omia rajoituksia. Armoton. Kovasydäminen, tuhoava, tyrannisoiva.
Lue lisää haastajasta
''''''''''''''''''''''''''''''
* ...kyllä tunnistan itsessäni olemisessani kehittyneen-terveen haastajan ominaisuudet.
ETTÄ TÄHÄN olen päässyt eli kasvanut ja kehittynut
NIIN..OMA HAASTEENI eli MIHIN ITSENI OLEN HAASTANUT = KUN KARTALLANI ON T-risti: haasteeni onkin ollut oppia haasteeni kartallani olevat ja vahvuuteni joita kartallani kuvaa kolmiot , pikkukolmiot ja mahdollisuuksien kolmiot...
....ja kyllä OLEN OPPINUT ottamaan maailmankaikkeuden tarjoamia haasteita vastaan - vaikka ensin kiukuttelin ja taistelin niitä vastaan ...
...itseasiassa ensin tässä testissä sain tuloksen AUTTAJA- HAASTAJA....ja selkeää on ollut ETTÄ haasteitteni kautta olen auttanut ensisijaisesti itseäni JA vasta autettuani itseäni voin auttaa toisia EHEÄNÄ kokonaisena itsensä kaikkinensa hyväksyvänä...
..ESM .elämään "pettymysteni kanssa" MITÄ pettymys kertoo itsestäni itselleni.. ..eli etten enää lähde ympäristööni suorittamaan "kolmannen asteen kuulusteluja" edes omassa mielessäni - vaan kuulostelen itseäni - että "miten tämän kokemukseni pettymyksestä" loin /sain aikaan...mitä se itselleni kertoo OMISTA ODOTUKSISTANI...
...jee ja AGGRESSIIVISUUS-VIHA on teettänyt töitä samoin kokemus häpeästä omat häpeäntunteeni myös ...
.. sillä vihaa minun oli piiiitkään vaikea kohdata toisissa ihmisissä, ympäristössäni - saati omana tunnekokemuksena-tunsin häpeää omasta vihastani - ja siinäpä sitä olikin oppimista v i h a ja h ä p e ä ...
...niinpä sitten hakeuduin esm.kriisityöhön jossa oli opeteltava olemaan läsnä ihmisten vihaisten-aggressiivisten hyökkäävien, uhkaavien, pelottavien tunteiden tai tunnehyökkäysten kanssa, jotka sanoillaan ja joskus teoillaankin "tulivat päälleni" ja näin purkivat silmitöntä raivoaan ahdistustaan pahaa oloaan pettymystään syyllisyyttää, HÄPEENSÄ.... usein ilman itsekritiikin häivääkään SIIS lukuisia kertoja sain ja jouduin...ihan konkreettisesti kokea olevansa uhattuna sekä henkisesti että fyysisesti....
....jossain vaiheessa
sitä havahtui siihen että "sylttytehdas" oli itsessään - että todella pelkäsin vihaisia ihmisiä...ja näin ollen myös omaa aggressiivisuutta-vihasin vihaani ja itseäni vihaisena....siinä sitä oli dilemmaa kerrakseen....vuuuoooosssiiiaa meni- että lopulta uskalsi kokea omaa vihaa itseään omat aggressiiviset tuntemukset ja sanoa ääneen olvansa vihainen...siihen asti se kaikki
SISÄÄN padottu viha söi voimia ja nakersi omaa luottamusta itseensä - SILLOIN katselin kovasti KARHU-UNIa....opettelin kohtaaman omat voimani IHAN silmästä silmään - unissani olin silmätysten suurimpien vihapelkojeni kanssa - ja NAARASKARHU opetti minua kädestä pitäen ETTEI omaa VOIMAA pidä pelätä - edes tuhoavaa voimaansa - vasta kun sen hyväksyin saatoin kohdata itsessäni olevat vihan tunteet ja lopulta ns.voimaantua....eli löytää rakentavan voiman - ja suurin opetus oli että AINA kun uskaltaa kohdata "itsensä silmästä silmään" ns. hyvässä ja pahassa - NIIN löytää aarteita - ELI kun uskalsin kohdata oman vihani ja sen tuohoavan voiman -löysin myös miten voin olla "rakentavasti vihainen"...niin että LUOTAN itseeni 110% varmuudella - ja kokemalla vihan se myös alkaa muuntua -
ja uskokaa ETTÄ viha jos mikä sitoo itseensä energiaa ihan huikeat määrät - kuten sekin että peittää-salaa näitä tunteita ITSELTÄÄN...eli omat voimani olivatns.vihan taskussa....jotensakin näin