Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi meillä on uskonto (uskonnot)?  (Luettu 30024 kertaa)
0 jäsentä ja 35 vierasta katselee tätä aihetta.
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #45 : 06.10.2006 13:12:01 »

Onkohan tuo "kaikkivoipaisuus" siis sitäkin, ettei tarvitsekaan ketään toisia vaan löytää sen sisäisyyden aivan itse?  Wink Smiley

Kyllä niissä taitaa olla HUIKEA ero....  Huh Wink Smiley

Voisitko vähän valottaa, että miten?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #46 : 06.10.2006 13:25:37 »

(http://www.tribuneindia.com/2000/20000527/ind2621b.gif)

tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #47 : 06.10.2006 13:38:22 »

Niinpä!  Wink
Toisinaan onkin vaikea kertoa edes itselleen, mitenkä ne asiat käsittää "väärin". sillä siitä se kuitenkin aina on riippunutkin, että näkeekö sen asian ytimeen järjellään vaiko sydämellään, sillä kummastakin se näyttää erilaisen "ilmeen".
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #48 : 06.10.2006 13:58:12 »

Että ei aukea symboliikan valolla vai  Huh Wink Smiley
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #49 : 06.10.2006 14:13:35 »

Eipä näytä auenneen sinullekaan, koska noin sanoit!  Wink Smiley

Sillä aitoa Valoamme vasta avataan eikä sen tähden tuollaiset kuvat tee kuin sille järjellemme teot!  :Smiley smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #50 : 06.10.2006 14:35:22 »

Eipä näytä auenneen sinullekaan, koska noin sanoit!
Wink Smiley

Sillä aitoa Valoamme vasta avataan eikä sen tähden tuollaiset kuvat tee kuin sille järjellemme teot!  :Smiley smitten

Voipi olla *myhäilee*  :Smiley
Ainahan voi valita... tekeekö teot järjellä vai jollain muulla...  Wink
Sitä hetken vastuullisutta ja vapautta, mitä itsellä on hetkessä...
Mahdollisuus.
Joidenkin Valot Aidot ne, ovat tehneet tekonsa... jo ... Aikoja sitten...
Mutta tosiaan jokainen avaa sen Valonsa itse, ei kyse ole uskonnosta... 
Nähdäkseni  Huh
Vaikka oisihan se helppoa... jos voisi katsella vierestä... ja luulla tehneensä sen jo Itsekin...
 :Smiley

tallennettu
Vajra
Astroholisti

om tare tuttare ture soha

Profiili WWW
« Vastaus #51 : 06.10.2006 14:40:01 »

Siksi että voisimme tutkia niitä?

Kuitenkin, ne kaikki ovat lähtöisin samasta lähteestä
jos niistä kuoritaan pois kaikki se mikä on ollut kulttuurin
ja perinteiden vaikutusta.
Jos ne kiinnostavat, kannattaa tutkia kaikkia, niin silloin
pystyy muodostomaan kokonaisvaltaisen kuvan ja valitsemaan sen
mikä tuntuu parhaimmalta. Jos ei ole tutkinut kaikkia,
silloin ei voi tietää mikä sopisi itselleen parhaiten, koska
on jäänyt monia vaihtoehtoja pois. Aivan kuten ei tiedä mikä
on suosikkivihannes, ennenkuin on syönyt kaikkia juureksia ja tutkinut
niiden vaikutuksia omaan mieleen ja kehoonsa.

Jos ne ei kiinnosta ja on vaikka ateisti, sitten kannattaa
tutkia vaikkapa modernia tiedettä.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 06.10.2006 14:41:38 kirjoittanut Puma » tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #52 : 06.10.2006 15:04:07 »

Ainahan voi valita... tekeekö teot järjellä vai jollain muulla...  Wink
Sitä hetken vastuullisutta ja vapautta, mitä itsellä on hetkessä...
Mahdollisuus.

Nythän se näyttikin jo auenneen, sillä tuota juuri hain!  Wink

Sillä aina silloin, kun emme näe ykseyttämme teoissamme niiden toistenkin avulla, elämmme järkemme ohjauksessa, koska vain egomme eriytyi. Kun taas sydämellämme näemme sen liittävän yhteen jokaisen, joka yrittääkin olla erityneenä sen järkensä teoin. Joten sitä sanotaan sisäisyytemme teoiksi juurikin SEN tähden!  Wink Smiley

Joidenkin Valot Aidot ne, ovat tehneet tekonsa... jo ... Aikoja sitten...
Mutta tosiaan jokainen avaa sen Valonsa itse, ei kyse ole uskonnosta... 
Nähdäkseni  Huh
Vaikka oisihan se helppoa... jos voisi katsella vierestä... ja luulla tehneensä sen jo Itsekin...
 :Smiley

Sisäisen sydämemme silmin tulet sinäkin kokemaan sellaisen ihmeen kuin halusi nyt on!  Smiley smitten Sillä tottahan se jo on, että teimme senkin valmiiksi vaan jokaisen täytyneekin sitä haluta ensin aidoin sydämin, voidakseen sen täällä maan päällisessäkin mielessään kokea. Sillä sellaista se arjen elämä täällä on, mitenkä se kunkin oma mieli on luonut!  Wink smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #53 : 06.10.2006 15:41:24 »

Nythän se näyttikin jo auenneen, sillä tuota juuri hain!  Wink

Huh Nytkö?  Huh Ehkä siitä on hiukan enemmän aikaa kuitenkin...  :Smiley
Niin tai no... tietysti eri asia kelle nyt ja kelle toisella kertaa...

Lainaus
Sisäisen sydämemme silmin tulet sinäkin kokemaan sellaisen ihmeen kuin halusi nyt on!  Smiley smitten Sillä tottahan se jo on, että teimme senkin valmiiksi vaan jokaisen täytyneekin sitä haluta ensin aidoin sydämin, voidakseen sen täällä maan päällisessäkin mielessään kokea. Sillä sellaista se arjen elämä täällä on, mitenkä se kunkin oma mieli on luonut!  Wink smitten

Heh, vai *umph*... Oi, ihmeitä olen kokenut enkä uusia odota enää. Minun sydämeni halut ei ole sinun sydämesi haluja eikä toisinpäin.
Mutta jospa teet teot sille osaa itsessäsi, jonka näet minussa, sinua, minuna, niin johan sitten saatte valmiiksi teot tehdyksi, eikä tarvitse harmistua minun teottomuudestani! *ehdottaa*  :Smiley

tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #54 : 06.10.2006 15:57:34 »

Huh Nytkö?  Huh Ehkä siitä on hiukan enemmän aikaa kuitenkin...  :Smiley
Niin tai no... tietysti eri asia kelle nyt ja kelle toisella kertaa...

Niin! Sanohan vielä kerran, ettet ole minä niin näet sen ihmeen tapahtuneen!  :Smiley Grin

Heh, vai *umph*... Oi, ihmeitä olen kokenut enkä uusia odota enää. Minun sydämeni halut ei ole sinun sydämesi haluja eikä toisinpäin.
Mutta jospa teet teot sille osaa itsessäsi, jonka näet minussa, sinua, minuna, niin johan sitten saatte valmiiksi teot tehdyksi, eikä tarvitse harmistua minun teottomuudestani! *ehdottaa*  :Smiley

2funny Kuulehan, rakkauteni kohteena oleva minämme se persoona, jota en tunne kuin täällä foorumilla toteutettuna olevaisuutena; minä jätän sinut aivan taatusi oman onnesi nojaan.  :Smiley

Joten älä todellakaan tulevaisuuttasi huoli, koska se tulee kyllä minämme mukaan! Sillä mikään, mikä on sydämestämme tänne luotu ei jää egomme helmaan eli erityneenä elämään maan päälle. Vaan tulee vääjämättä liittymään siihen seuraan, joka lähtee kohta kohoamaan siihen taajuuteen, missä sinuakin odotetaan.  Smiley

Sillä olemme YHTÄ kaikki joka tapauksessa, haluat sitä taikka et, sillä se on sen Luojamme luomaa eikä egomme, joka keksi sen erillisyyden harhan ja joka näin mielistämme puretaan, kun sen sanomme ääneen itseillemme!  Wink Smiley

Kylläpä se ottikin koville, se eriytymisen harhamme poistaminen minälleni, koska olet todella kovan luokan nainen haraamaan vastaan!  Cheesy Grin  2funny

Pääasia kuitenkin olikin tuo aihe eli se, että uskoni ei kärsinyt siitä pisaraakaan vaan päin vastoin sinäkin, "Mirjamini", autoit sitä jälleen kerran vahvistamaan, kun näytit minästäni sen "pimeänkin" puolen, jonka nyt kykenin itseillenikin muuntamaan.  Smiley

Aitoa "uskontoa" siis jo sydämiimme tuodaan!  smitten
tallennettu
helen
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #55 : 06.10.2006 16:06:43 »

Katsoiko kukaan eilen dokkarin helluntaiseurakunnan murhaaja papista
tapahtui muutama vuosi sitten ruotsissa. Uskonnon väärin käyttöä
pappi täys pukki , antoi haastattelua vankilasta, eikä vieläkään
ollut mielestään tehnyt mitään väärää. Pelottavan näköistä sakkia
hui
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
kitiara
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #56 : 09.10.2006 18:07:00 »

En usko televisioon, joten en sitä myöskään katso (myönnetään, katson sitä joskus  Wink) xD tosta kirkossa käymisestä piti sanomani, että juu kyllä siellä rauha tulee... jopa niinkin paljon että nukahtaa!  Grin
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #57 : 09.10.2006 18:09:28 »

Kyllä, se käy unilääkkeestä.  Wink
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #58 : 09.10.2006 20:35:36 »

Entäs se kuri!

Minä en usko, että ihmisillä vieläkään riittää itsekuria tarpeeksi tämän yhteisön ja minkä tahansa yhteisön koossapitämiseen.

Kyllä uskonnosta on löytynyt myös hyvin tarpeellinen kuri, jonka turvin on löydetty jonkinlaiset rajat kaikille niille heikoille puolillemme, jotka mellastaessaan olisivat tuhonneet jopa yhteisöt alta aikayksikön.

Vai joko pystyt kontrolloimaan itsesi?

Enpa ole niin varma itsestäni. Kyllähän nuo vanhat lait ja säännöt ovat vielä selkänahassa, vaikkei sitä uskoiskaan. Ja varmaan olen niitä tarvinnut.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #59 : 09.10.2006 20:52:49 »

Uskonnot ja kaikki ovat sielumme kokemustarpeiden tyydyttämistä varten - silkkaa itsetyydytystä siis!
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  

Siirry: