Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsellisuus-mitä se on mielestäsi?  (Luettu 19729 kertaa)
0 jäsentä ja 17 vierasta katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #15 : 06.10.2006 23:47:08 »

Kiitos Maarita!

Tuo helli vesiolennon hipiää...
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #16 : 07.10.2006 00:07:12 »

Minun mielestani lapsellisuus on sielun puhtautta, onko ns. jarki- ihminen sitten aikuinen-siis aikuinen ei ole suvaitsevainen eika anna tunteilleen valtaa?
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #17 : 07.10.2006 16:29:17 »

no hyvä jos kirjoitukseni herätti... tunteita...  Grin

kuten sanottu itsekin omaan hyvin vetisen kartan ja olen tunteellinen.
Jos tunteitaan ei saisi ilmaista niin järkihän siinä menisi...  :Smiley
Ehe heh no mutta siis olen myös huomannut, että tunne energiaa voi käyttää hyvin typerästi ja lapsellisesti. Siis tiedän omasta kokemuksesta.

Kaikki tunneihmiset eivät käyttäydy kypsästi, kun taas jotkut ovat vahvasti tunneihmisiä, mutta siitä huolimatta eivät käytä tunteitaan toisia tai itseään vastaan.

No niin toivottavasti en taas saa jonkun niskavilloja pystyyn jutuillani. Anyways, mutta siis mun mielestä kypsyyttä tai lapsellisuutta ei voi päätellä pelkästään sen perusteella onko järki vai tunneihminen. Molemmista löytyy kumpaankin lähtöön.

Huomaan, että mieluummin koko ajan mietin mikä mielestäni on kypsää toimintaa ennemmin kuin mikä on lapsellista. Siinä hämää tuo lapsi sana. Mieluummin puhuisin naiivista.

*ajatukset ja sanat solmussa*  crazy2
tallennettu
maarita
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #18 : 07.10.2006 17:45:56 »

Oikein hyviä pohdintoja

siitä mitä tuo sana- lapsellisuus kenellekin ilmentää.

Lienee hyvinkin juuri niitä sanontatapoja, joita saamme lapsuudessamme kuulla. Joille olemme silloin saaneet jonkun merkityksen.

On totta, että meistä kaikista löytyy tuotakin ns. lapsellisuutta, joissakin tilanteissa.
Siksipä olemmekin monivivahteista joukkoa. Omine mielikuvinemme jostakin tämänkaltaisesta sanonnasta.

Kerronpa tähän tarinan nuoruudestani. smiley6600

Olin kihlattuni kanssa saunassa.
Tämä minun sulhoni oli jostakin vähän 'mökö'.
Kun tuli selän pesun aika, hän ei antanutkaan minun pestä.
Johon tokaisin, kotonani käytetyn sanonnan: itsehän se pappilankin musta sika.
Sulhaseni loukaantui niin verisesti, ettei koko viikonloppuna leppynyt.

Että niin voi tuollainen harmiton sanonta saada pahaakin aikaan.

smitten    maarita           smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #19 : 07.10.2006 22:56:58 »

Lapsellista tuollainen!  Grin
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #20 : 07.10.2006 23:02:12 »

Lapsellisuus on epäkypsyyttä.
Lapsenmielisyys on paljon mukavampi juttu, lapsenkaltainen avoin tapa suhtautua asioihin.
Olen sekä lapsellinen että lapsenmielinen.
tallennettu
althema82
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #21 : 09.10.2006 09:04:13 »

Olen omasta mielestäni "normaali" eli tykkään katsoa piireettyjä (olen 24v)ja puhun välillä kuin pieni lapsi ja olem uutenkin lapsenmielinen. Normaalia?en tiedä. Mutta itse pidän lapsellisena teinejä murkkuikäisijä jotka paasaavat paskaa elämäänsä vaikka kaikki ovat hyvin
tallennettu

NEITSYT

nousumerkki: Jousimies
Aurinko: Neitsyessä
Kuu: Leijonassa
Merkurius: Vaa assa
Venus: Neitsyessä
Mars: Skorpionissa

vesi-koira

Sininen Magneettinen Myrsky
poNpula
Kohtuuastroilija
**

Nauti elämästä ja sen tarjoamista pienistä iloista

Profiili
« Vastaus #22 : 09.10.2006 10:30:46 »

Lapsellista on mielestäni juuri sellainen mielen osoittaminen, joka aiheuttaa mielipahaa tai jotain muuta vastaavaa. Joskus kait meistä jokainen siihen sortuu, mutta kun jotkut tuntuvat olevan aina lapsellisia.

Puhutaan nyt vaikka vanhemmuudesta, jos on mustaavalkoisella kaikesta sovitusta, niin on lapsellista ruveta edes väittämään asian olevan toisin, kun tietää että itse on väärässä.
tallennettu

Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
kitiara
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #23 : 10.10.2006 16:01:57 »

mielestäni omaa lapsuuttaan ei saa unohtaa missään vaiheessa, vaikka kuinka aikuiseksi kasvaa, koska silloin unohtuu helposti myös lapsen tarpeet (tai niitä ei huomaa omassa aikuisuudessaan).
  itse kyllä katson sanan "lapsellinen" negatiiviseksi sanaksi, johon sisältyy se, että aletaan kiukuttelemaan turhista pikkuasioista (kuten lapset saattavat kiukutella jos eivät saa karkkia). Aikuiset osaavat ottaa huomioon myös toiset ihmiset ja tehdä kompromisseja. Lapset eivät vielä osaa, vaan heitä saa opettaa. Siksi "lapsellinen" on mielestäni negatiivinen.
  "lapsettaminen" taas on sana jota käytän silloin kun haluan katsoa piirrettyjä, hyppyä sateessa ja kuralätäköissä, tehdä lumilinnoja tai piirtää hienoja kuvia.  idiot2  :Smiley  smitten
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #24 : 10.10.2006 16:42:36 »

En vertaa lapsellisuutta millään tapaa esimerkiksi järkeen.
Lapsellisuutta on, ettei pysty ottamaan teoistaan vastuuta eli syyllistää toisia. Epäkohteliaisuus on myös yksi asia, jonka miellän lapselliseksi.

Ainahan elämässä tarvitaan lapsenmielisyyttä, mutta lapsellisuus - sanan varsinaisessa merkityksessä - tuo enemmän mieleen negatiivisia asioita; aikuista joka ei vielä osaa käsitellä itseään ja todellisuutta
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #25 : 10.10.2006 16:49:57 »

Tunnustaudun lapselliseksi -  minulla on lapsia, saan draamaqueenkiukuttelukohtauksia, mutta en enää sätkyttele lattialla enkä pompi tasajalkaa  Grin
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #26 : 10.10.2006 17:54:09 »

"Naapuri osti uuden auton, minunkin on pakko ostaa, mutta vielä hienompi ja kalliimpi !"

"En ole kaverisi, enkä halua olla kanssasi tekemisissä, koska et pidä samoista asioista, et ole samankaltainen. Vain minun tyylini, makuni/mieltymykseni ovat ainoita oikeita. Jos on sen ja sen ikäinen, tulee pukeutua niin ja näin, muu on lapsellista."

"Minä olen ainakin 100 kertaa parempi laulaja kuin sinä."
Heh, heeh... !

tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #27 : 10.10.2006 18:02:11 »

Eikö lapsellisuus olla jossain määrin ihan hyvästäkin?
Jotkin aikuiset eivät osaa suhtautua asioihin lapsenmielisesti vaan ovat totisia jörriköitä. Ihminen viisastuu vanhetessaan, mutta kadottavat osan lapsenmielisyydestään kunhan tulevat siihen ikäluokkaan jossa ollaan taas lapsia. Ihan sekoa tekstiä  uglystupid2 hypätkää tämän yli, älkää siis jatkako pidemmälle.

Huumoria, huumoria ja lisää huumoria.
Mitä elämä olisi ilman lapsellisia asioita, niihin vaan pitää oppia suhtautumaan.

Tosin kaksosena olenkin kai melkoinen peter pan, tähtiradan lapsellisin ilmiö.  Wink

Jankuttakaahan hetki lapsellista -sanaa!
Eikö kuulostakkin aika velmulta?  Grin
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #28 : 10.10.2006 18:16:00 »

Pikkuvanhuus - mitä se on?
tallennettu
Astrobug
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #29 : 10.10.2006 18:19:56 »

Käyttäytyminen voi olla lapsellista.. lässyttää ja sen semmoista. No, kyllähän minäkin salaa lässytän linnuilleni ja "leikin" tietokonepeleillä, mutta muissa tilanteissa pitää olla skarppina. Cheesy
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  

Siirry: