Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsuuden leikit  (Luettu 9002 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti

Profiili WWW
« : 14.11.2005 11:40:18 »

Tervehdys,

kertokaapa lempileikkinne ja -harrastuksenne lapsuuden ajoilta. Onko nämä puuhat mielestänne nähtävissä syntymäkartaltanne?

Itse olen siis  aurinko kaksosetkuu harka, AC Rapu. Aurinko löytyy huoneesta 12 ja Kuu h. 11. Synnynnäiseen lahjakkuuteen viittaava Kuun alasolmu löytyy Skorpionista huoneesta 5. Vitoshuone on muutenkin varsin hyvin edustettuna syntymäkartallani.

Peruskaksonena olin (ja olen edelleen) tietenkin androgyyni ja välillä kiipeilin puissa ja toisinaan taas leikin prinsessaleikkejä.

No joka tapauksessa ensimmäiset 15 elinvuottani ajattelin pääasiassa hevosia. Lintujen tarkkailun aloitin myös hyvin nuorena. Sopinee Kuu-Härälle, kuten muukin luonnonläheisyys ja eläinrakkaus.  Muitakin harrastuksia toki oli. Taiteelliset taipumukset tulivat esiin jo hyvin nuorena. Siis piirtämistä, maalamista,  kirjoittamista, tanssimista, soittamista ja näyttelemistä. Kuuluin pitkään näytelmäkerhoon. Jossain vaiheessa leikin barbeilla, ja niille suunniteltiin ja ommeltiin itse vaatteet + rakennettiin huonekalut barbien kotiin. Nämä ovat luultavasti huoneen 5 vaikutusta, vaikka edelleen Härkä-Kuu voi olla osallisena käsityöinnostuksessa.

Rajummissa leikeissä pidettiin naapurin tytön kanssa etsivätoimistoa ja jahdattiin hulluja psykopaatteja pitkin metsiä. Myös barbeilla oli etsivätoimisto ja piirtelin barbi-sarjakuvia, joissa mimmit olivat toinen toistaan hurjimmissa seikkailuissa. Eiköhän tämä sovi huoneen 12 ja Skorpioni-alasolmun teemoihin aika hyvin.  :Smiley

Sisarusten kanssa pistettiin joskus pystyyn oma TV/radioasema. Kukin oli sitten vuorollaan uutistenlukija tai mitä sitä milloinkin haluttiin raportoida. Minut ilmeisesti miellettiin hyvin vanhaksi, koska minulla oli oma show nimeltään "Lilli-mummun juttuja".

Mitäs teillä muilla?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #1 : 14.11.2005 12:00:47 »

Minä en valitettavasti osaa katsoa tätä asiaa kartaltani, mutta jos jotakuta kiinnostaa tarkastaa lähemmin leikkejäni kartasta niin on hyvä vain  coolsmiley 23.3.1983, klo. 04:44, Vehmersalmi

Minulla oli hyvin paljon mielikuvitusystäviä ja mieleni oli muutenkin vilkas. Kuulemma kellonaika viittaa tähän selvästi. Olin todellinen poikatyttö, joka viskeli smackdown-otteilla poikia lumihankeen ja himoitsi omaa kaivinkonetta!  Grin Polkutraktori ja autorata olivat myös mieluisia, kuten kaikki action figuurit ja aseet. Supersankarileikit olivat toinen kova juttu ja jos joku halusi leikkiä perhettä minun piti ehdottomasti saada olla joku miespuolinen hahmo. Aurinkomerkkilläni Oinaalla on ehdottomasti tämän kanssa tekemistä!

Feminiinistä puolta minusta ei lapsena oikeastaan löytynyt. Noh, kavereiden barbeja oli kiva pukea eri vaatteisiin, mutta muuten nuket saivat armotonta kyytiä! Kolmivuotiaana hajoitin vauvanuken repimällä siltä raajat irti ja sottaamalla sen mustalla kenkälankilla sekä punaisella huulipunalla. Psykan opettajani oli pudota tuoliltaan kuultuaan asiasta!  crazy2

Yksi kiva leikki minulla oli: hämähäkinseitti. Otin lankarullan ja kieputin sitä ympäri huonetta huonekalulta toiselle. Äiti ei tietenkään pitänyt tästä leikistä, joten sitä ei tullut leikittyä kuin pari kertaa. Mutta pidin siitä paljon!  Grin

Piirsin paljon lapsena (ja piirrän yhä). Ihan ensimmäisillä alaluokilla tein omia satukirjoja. Eräänlaista nukketeatteria tuli leikittyä paljon pikkusiskon kanssa ja vielä nykyäänkin sitä intoutuu leikkimään ("Leikki-ikä on koko ikä"  Wink). Syksyisin myös eräänlaisten soppien keitteleminen ulkona kattilassa sienistä, kasveista, hiekasta ja kuravedestä oli suosittua  Grin Rapakoista läträämisestä ja mutavellin ihannoimisesta en ole toipunut vieläkään  Grin

TV-pelit olivat myös todella lähellä sydäntä, vaikka saimmekin 8-bittisen Nintendon vasta kun olin 10 vuotta. Siitä lähtien pelit ovat kuuluneet erottamana osana harrastuspiiriini.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2005 12:02:51 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #2 : 14.11.2005 14:40:42 »

Mielenkiintoinen kysymys, jota voi pohtia myös edellisten elämien näkökulmasta. Joudun ihan kohta lähtemään kotoa, joten en nyt ehdi vastata tähän, mutta yritän muistaa palata asiaan myöhemmin!

Linn  Smiley
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
irkkunen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 14.11.2005 16:46:58 »

Mä olin pienenä(kin) sen verran ei-feminiininen, etten koskaan leikkinyt barbeilla tai nukeilla, vaan rakentelin legoilla ja muilla vastaavilla. Mulle on tullut aina kaikenlaisia buumeja, jolloin joku asia muodostuu mulle suorastaan pakkomielteeksi, kestää pari vuotta ja loppuu sitten kun loppuu, tai kun tulee jotain kivempaa tilalle. Tällaisia kausia olivat lelujen osalta Muumit, sitten Turtles, sitten dinosaurukset, sitten vaan eläimet Cheesy Asioiden keräilyä harrastin myös paljon, yhdessä vaiheessa veljen kanssa kerättiin pullonkorkkeja, sitten keräsin postimerkkejä. Nykyään tuntuis noita kitaroita kertyvän... lapsi on terve kun se leikkii. Grin Lapsena piirsin myös paljon, ja luinkin, kirjoittaminen ei tuntunut vielä niin oleelliselta. Ja kun sen verran tuore kasvo olen, niin olen ihan pienestä pitäen saanut tietokoneellakin pelata Wink

Aurinkoa, Merkuriusta ja Venusta Kaksosissa voi syyttää monesta asiasta Wink Mutta mistähän tuollainen taipumus pakkomieltyä yksittäiseen asiaan tulee? Kaksosethan on muuntautumiskykyisiä ja vaihtelunhaluisia, eikä niille tietääkseni ole ominaista jäädä jumittamaan johonkin tiettyyn pisteeseen.
tallennettu

aurinko merkurius venus kaksoset , kuu vesimies , askendentti vaaka , mars kalat
Keltainen Planetaarinen Tähti
selkälokki
Vieras
« Vastaus #4 : 14.11.2005 17:21:41 »

Miun yks parhaimmista ystävistä oli  aurinko kaksoset ja kun mie taas vesimies, niin meillähän synnkasi hyvin yksiin.
Hän tosin oli se huomattavasti älykkäämpi tyyppi ja mie taas yllytin kaikkiin koiruuksiin Wink
Kepposia rakastin jo lapsena.
Nukeilla me (siis vauvanukeilla) ei juuri leikitty. Mutta kauppaa leikittiin ja talvisotaa usein.
Paperinuket oli ihan ehdoton juttu ja niille kehitellä uusia vaatteita. Barbit ei niinkään olleet mieleen.
Sitten naapurin lasten kanssa kaikkia pelejä, kirkonrottaa jne. oltiin usein.
Itseasiassa kavereitteni kanssa me vielä kaksikymppisinä mielellään oltiin nurkkaluutaa, kirkonrottaa ja nelimaalia/pesäpalloa.
Sisällä silmäniskumurhaajaa, juorua, lehdellä päähän jne.
Jaa-a vieläkin kun on tarpeeksi tenavia koossa, ehdotan oikopäätä silmäniskumurhaajaa ja lehdellä päähän peliä kehiin.
Ja tietty mustalaisen päiväkirjaa. smitten smitten smitten

Teini-iässä bongasimme lintuja ja kaverini kumiveneellä  hortoiltiin pitkin järveä tiirailemassa siivekkäitä. Smiley
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #5 : 14.11.2005 22:22:11 »

Porukalla juokseminen ja pyöräily kaduilla, pelloilla ja metsissä kesät talvet oli ihan ykkösjuttu, piinattiin naapureita. Hyvänä kakkosena tuli rockbändin leikkiminen, pantiin mankka soittamaan jotain hyytävää kasaripoppia tyyliin Kajagoogoo ja veivattiin lelusoittimia. Opettelin olan takaa rock-kukkojen elkeitä ja esitin niitä joskus koulun tapahtumissa. Muu vapaa-aika liittyi lähinnä piirrettyjen tölläämiseen. (5.huoneen hallitsija  neptunus 3.huoneessa Jousimiehessä  aspect_con jupiterkuu, asetelma selittää oikeastaan kaiken.)  Cool
tallennettu
Faust
Vieras
« Vastaus #6 : 14.11.2005 23:38:41 »

Häh, keräätkö irkkunen kitaroita? Mitä sinulla jo on? Shocked Vai valmistatko niitä itse? :Smiley  Vihaan itseäni, koska jätin musiikin, vaikka en jättänykään, mutta haluan perustaa bändin!!!!!!! tickedoff
tallennettu
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.2005 00:06:50 »

Oinas 5. huoneessa ja Kauris sekä Vesimies 3. huoneessa - selittävätköhän jotain seuraavasta?

Leikki-ikä jatkuu edelleen Grin Innostun helposti, lähden mukaan leikkiin ja juoneen (jonka nopeasti oivallan), innostan toisiakin helposti, olen aikamoinen pillipiipari ja leikittäjä käytännössä, monasti pelkkä mielikuvitus riittää rekvisiitaksi. Kaipa olisin nuorena larpannut, jos se olisi ollut silloin suosittua - teatteria kuitenkin harrastin sekä muutenkin miellelläni esiinnyin: lauloin, soitin, tanssin. Peli kuin peli sopi lapsena minulle, olipa se tyttöjen tai poikien ja monasti pelissä tarvittiin älyä tai fyysisiä elementtejä eli liikunnallisuutta joissa pärjäsin. Jos peli ei ollut reilua, senkin huomion heti ja puutuin asiaan jo lapsena. Palloilulajit ryhmäpelien suosikkeja! Luonnosta retkeily ja eräily. Muutenkin melkein kaikki mahdolliset liikuntalajit on kokeiltu. Ja kyllä niitä prinsessamekkojakin on päälle ahkerasti puettu, meikattu ja laitettu hiuksia ja kynsiä, joskin kolmiulotteinen rakentelukin on ollut in. Runojen lausuntaan aion vielä perehtyä enemmänkin ja toivon voivani esiintyä myös sillä saralla. Moni edellä mainittu leikki on tullut tutuksi sekä se, että tyttönä olen voinut sujuvasti leikkiä sekä tyttöjen leikkejä että poikien leikkejä sekä pärjännyt molemmissa yhtenä porukasta. Shocked
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #8 : 15.11.2005 00:11:52 »

No niin.

Ongelmana on kyllä vähän, että kun lukee muiden vastauksia, tulee koko ajan mieleen, että "tuotakin leikittiin tosi paljon" tai "tuotakin rakastin".. Mutta yritän nyt muistaa pahimmat pakkomielteet.  :Smiley

Kirjat olivat varmaankin rakkaimpia "leluja" koko lapsuuden ajan. Opin lukemaan 3-vuotiaana ja ennen sitäkin minulle on luettu paljon. Rakastin myös tutkia lasten tietokirjoja ja kirjoittaa omia tarinoita (Aurinko lähes Vesimiehessä, Uranus nouseva planeetta, 4. huoneen kärki Vesimiehessä, Merkurius kolmoshuoneessa Vesimiehessä). Eikö muuten tuon neloshuoneen kärjen pitäisi kertoa paljon lapsuudesta?

Lisäksi olin aika monta vuotta hevoshullu. Myös leluista suosituimmat olivat jossain vaiheessa kaikenlaiset hevoset, varsinkin My Little Ponyt - nuo muovikammotukset.  Tongue

Sen verran oli lääniä ja muita lapsia ympärillä, että myös kaikenlaiset ulkoleikit olivat suosittuja. Rakastin seikkailuleikkejä ja majojen rakennusta. Olin aika raisu poikatyttö monella tapaa ja mm. vaatimalla vaadin jo pienenä itselleni nallipyssyn ja asevyön, joita siskoni ja kaverini kauhistelivat. Onneksi aseinto ei kuitenkaan jatkunut tuon pidemmälle.  angel

Oikeastaan vielä noihin hevosiin liittyen eläinrakkauteni oli muutenkin suunnaton samoin kuin suruni siitä, ettemme voineet ottaa lemmikkejä äitini allergian takia. No akvaariokaloja saimme jossain vaiheessa. Hyvin suosittu leikki meillä oli esim. erilaisten toukkien kerääminen ja niiden "elättäminen" - yleensä huonolla menestyksellä. Eläinraukat.  Sad Mutta tarkoitus oli aina hyvä. Itse asiassa saan vieläkin kamalan huonon omantunnon, kun muistelen käsittääkseni ainoaa kertaa, kun olen "kiusannut" eläintä: Alle kouluikäisenä laitoimme ison lieron muurahaispesään.  Sad Tosin silloinkin oli tarkoituksena ruokkia muurahaisia.

Leikin myös barbeilla ja muilla "tyttöjen jutuilla", varsinkin kouluiässä. Näyttelemistä rakastin. Teimme näytelmiä ja erilaisia näytöksiä sekä koulussa että vapaa-ajalla. Näytelmäkerhossakin olin, mutta se ei ollut yhtä hauskaa. Pianoa soitin ja lauloin. Oli myös liikunnallisia harrastuksia, kuten se ratsastus ja telinevoimistelu, mutta kyllä se liikkuminen oli lapsena enemmänkin sellaista spontaania riehumista.  Grin

Ihania olivat myös kaikenlaisten yhteisöjen rakentamiset. Esim. kun siskollani ja minulla oli kirjoituspöydät jossakin vaiheessa vastakkain, kaikki esineet pöydillämme (hajuvesipullot jne.) muodostivat perheitä ja ns. kyläyhteisön, jolla jaksoimme leikkiä paljon. Samoin kävi legojen kanssa (niiden ihanien eläinhahmojen ja niiden talojen).

Alan vähitellen tajuta, että näin perusteellinen selostus ei _ehkä_ kiinnosta ketään muuta kuin itseäni.  2funny Mutta olen (täpärästi) Aurinko-Kalat, nouseva Skorpioni sekä Kuu-Kalat, ja vahvasta Veskari-vaikutuksesta kerroin jo alussa. Kyllä minä "monimuotoisuudestani" huolimatta sanoisin, että olin ehdottomasti eniten vesimiesmäinen lapsena leikkienkin perusteella (lukeminen, tiedonjano, eläinrakkaus, androgyynisyys, seurallisuus).

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Yksisarvinen
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #9 : 15.11.2005 00:26:43 »

Linn:in viestistä tulikin vielä mieleeni nuo taistelu- ja sotaleikit Wink

Shakki ja korttipelit ovat olleet lemppareitani heti kun ne minulle opetettiin - jo aika varhain omaksuin pelien säännöt. Lapsijoukolla olemme taistelleet itse vuolluin ja rakennetuin miekoin, keihäin ja jousipyssyin ja ritsoin mielikuvitusviholllisia vastaan omissa sotajoukoissamme (taisin olla sen porukan ainoa tyttö, muut siis poikia), nallipyssyt piti myös olla kaikilla. Myöhemmin ihan oikeita aseita, vaikken omaa ole koskaan hankkinutkaan vaikka rinnakkaislupia onki ollut. Taistelulajeja olen myös kahlannut läpi silloin kun muut tytöt aerobiccasivat - poikien kanssa tietenkin. Jos menneisiin elämiin on uskominen ja muistikuviin niistä lapsena, on mieleeni jäänyt lapsena n. 3 v toistunut uni, jossa olin sotakentällä. idiot2
tallennettu

"Se voima joka maan ja taivaan loi myös sinussa voimaa olla voi."
salomi
Kanta-astroilija

Profiili WWW
« Vastaus #10 : 15.11.2005 02:49:11 »

Kyllä lapsuuden puuhat näkyy syntymäkartalta

Olen Härkä / nosu skorppioni ja olen omanut syntymästä lähtien auktoriteettisen olemuksen. Olin jo lapsena hiekkalaatikosta lähtien porukan Boss. Se joka toimi idea nikkarina ja porukkaa eteenpäin ja jonka selän taakse mentiin piiloon, vaikka olen pieni kokoinen.

Olen ollut karttani mukainen visionääri aina eli aikaani edellä, kuten vanhempani sanoivat pienenä oli vanhana syntynyt, kun olin mielummin itseän i älykkäämässä ja vanhemmassa seurassa.

Koko ikäni olen porukassa ollut selkäranka, johtuen nousu skorpparista, kun luonteessa on vain kyllä/ei vaihtoehdot. Mustavalkoisesti skorppari tyyliin en jossittelua digannut.
Venuksen lapsena leikin jo pienestä tyttöjen kanssa mielellään. Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa, sillä vaimon kanssa kävin katsomassa levottomat 1 elokuvaa ja hän närkästyi ja piti sitä mauttomana leffana ja totesi sen olevan liian revitelty ja kaukana todelliseuudesta. Minä vaan hymäilin, kun leffan aikana omatunto kolkutteli, koska se oli kuin omilta nuoruus vuosilta.

Härkänä on tärkeää aina ollut luonnonläheisyys ja eläimet. Materiakin oli tärkeää, sillä maailmalle piti näyttää miten kana kyykkää, mutta onneksi vanhemmiten viisastuu.
Härkänä olin taiteellinen tämä runosuoni kirjoittaminen kukki jo silloin ja  tanssiminen on vieläkin elämän suola.

Minä olin extreme lajien, kuten benjin ym. kokeilija, kuten kartallani näkyy olin se nuori vaeltaja bootsit jalassa, jonka piti käydä aistimassa kivoja juttuja ja yllyttää kaverit samaan.

Oli se hyvä etten tettänyt luonneanalyysiä nuorena olisi muuten mennyt mielenkiinto vauhdikkaalta ja jännittävältä nuoruudelta.

Mitenkäs muut härkä/nousu skorpparit ottiko nuoruus koville.
tallennettu
Jaana
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #11 : 16.11.2005 21:48:44 »

idiot2
Olen Kauris, nouseva vaaka, kuu kaloissa.

Lapsuusleikit??? Ensimmäisena alle kouluiässätein kaikkea pokamaista serkku-pojan kanssa mm. tarzan leikit, leijonanmetsästys, majojen rakentaminen, lällileikit rapakoissa, eläinten kanssa leikkiminen..ja rakastin vanhan paksun petäjän latvuksessa istuskelua "miettimistä" seuranani mielikuvitus kaverit ellei serkku sattunut olemaan sopivasti kaverina. Kyllä nuketkin hoidettiin, jos tyttöjä oli kaverina. Nukkein vaatteiden vaihtelu ja myöhemmin ompelu oli kova sana.
Liikunta-, luonto- ja taide- sekä käsityöt ovat aina olleet tärkeitä. Teininä olin oivallinen sukuaisten lapsenlikka. Rakastin pieniä ihmisiä, hoidin ja leikin niiden kanssa. Mitäs tästä sepustuksesta sanotte astrologia gurut?

Jane:smitten:
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: