Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Romantiikka!  (Luettu 42337 kertaa)
0 jäsentä ja 16 vierasta katselee tätä aihetta.
Tony
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Profiili
« Vastaus #45 : 06.01.2007 18:35:04 »

Hei Esmiralda

Jos olet kiinnostunut historiasta, niin olet varmasti huomannut, että ihmiset ovat täsmälleen samanlaisia paheineen aikakausista riippumatta. Eli minun mielestä et voi vedota nykypäivän alennusmyynteihin.
Toki ihmisten jotkut arvot ovat liikkuneet eri tasoilla, mutta se ylitsevuotava halujen etsintä on ollut sitä samaa antiikissa kuin tänään H&M:lla tai ruualla mässäilyssä tai orgioissa rypemisessä.

Minun mielestä antiikissa on ollut selvempi ero nykypäivään siinä, että Epikuros ja kumppanit ovat todella eläneet askeettisesti niin halutessaan, mutta tänäpäivänä Epikuroksen askeettisuus voi olla hieman vaikeampaa toteuttaa koska, Epin täytyy maksaa esimerkiksi sähkölasku ja siksi käytävä töissä. Eli on "pakko" liittyä mukaan kaupallisuuteen jossain määrin vaikka ei haluaisikaan.

Jos ajatellaan esimerkiksi Pentti Linkolaa, niin ei hänkään asu missään pienessä mökissä vaan 80 neliön omakotitalossa ja vaikka kalastaja onkin niin joku hänelle niistä kaloista rahaa maksaa ja näin hän voi ostaa itselleen tarvitsemiaan asioita.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #46 : 06.01.2007 18:48:13 »

Hei Esmiralda

Jos olet kiinnostunut historiasta, niin olet varmasti huomannut, että ihmiset ovat täsmälleen samanlaisia paheineen aikakausista riippumatta. Eli minun mielestä et voi vedota nykypäivän alennusmyynteihin.
Toki ihmisten jotkut arvot ovat liikkuneet eri tasoilla, mutta se ylitsevuotava halujen etsintä on ollut sitä samaa antiikissa kuin tänään H&M:lla tai ruualla mässäilyssä tai orgioissa rypemisessä.

Minun mielestä antiikissa on ollut selvempi ero nykypäivään siinä, että Epikuros ja kumppanit ovat todella eläneet askeettisesti niin halutessaan, mutta tänäpäivänä Epikuroksen askeettisuus voi olla hieman vaikeampaa toteuttaa koska, Epin täytyy maksaa esimerkiksi sähkölasku ja siksi käytävä töissä. Eli on "pakko" liittyä mukaan kaupallisuuteen jossain määrin vaikka ei haluaisikaan.

Jos ajatellaan esimerkiksi Pentti Linkolaa, niin ei hänkään asu missään pienessä mökissä vaan 80 neliön omakotitalossa ja vaikka kalastaja onkin niin joku hänelle niistä kaloista rahaa maksaa ja näin hän voi ostaa itselleen tarvitsemiaan asioita.


Ollaankohan me täsmälleen samanlaisia? No, kyllä ymmärrän mitä tarkoitat. Vaikea alue tuo historian ymmärtäminen, melkein kuin tulevaisuuden ymmärtäminen. Tai edes että ymmärtäisimme tämän päivän.

Ja onhan toki eroa Epillä siellä Kreikan maisemissa kuin vaikka samaan aikaan suomalaisen Epin istuminen nuotion ääressä. Elämässä selviytyminen oli pikkuisen erilaista.

Mutta en minä selviytyisi ilman pikku nautintoja, nytkin napostelen Wiener-Nougattia ja keskustelen tässä ihan vain nauttiakseni ajatusten vaihdosta. Ja pitää olla sitä romanttiikkaakin! Romanttiset miehet ovat aina sekoittaneet minun pääni ja sydämeni. Ah.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #47 : 06.01.2007 19:20:23 »

..........
Laitathan siitä jonkun kauniin kuvan tähän. Jotenkin sopisi.
Siitäkö DVD:stä?
 :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 06.01.2007 19:22:59 »

No vaikka, tai ihan mistä vain mustalaisuusromantiikasta. Minulla on asetukset sillä mallilla, etten voi. öh.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #49 : 06.01.2007 19:39:02 »

No vaikka, tai ihan mistä vain mustalaisuusromantiikasta. Minulla on asetukset sillä mallilla, etten voi. öh.
No juu, sitten jos/kun löydän sopivaa. Ja kuka vaan löytää ...  smiley6600

Tässä kerrontaa elokuvan sisällöstä dvd kannen kera: http://smackthejack.net/dvd.phtml?id=289

"Lohtua ankeuteen tuovat laulu, soitto ja tanssi. Ne taitaa loistavasti ihana, eläväinen ja vapautta rakastava mustalaisprinsessa Rada, johon hevosvarkauksilla itsensä elättävä Zobar kuolettavasti rakastuu. Vaan mitä rakkaudesta hirttoköyden varjossa voi tulla?"
 Kiss
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #50 : 06.01.2007 20:07:37 »

Vinkki romaniromantiikan ystäville  Wink En tiedä, miten kaukana asutte, mutta iki-ihanaa tarinaa "Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen" pääsee tällä hetkellä katsomaan myös näytelmänä Hämeenlinnan kaupungin teatterissa. On kuulemma aivan ihana!
http://www.hameenlinnankaupunginteatteri.fi/kuvapankki/kuvapankki_mustalaisleiri.html


(http://www.uta.fi/festnews/fn2006/sunnuntai/kuvat/mustalaishurmaajavaihtoehto.jpg)
"Mustalaishurmaaja" (Valentin Vaala 1929)
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #51 : 06.01.2007 20:10:55 »

Voi ja Kaunis Veera on ihan suomalaisittain tosi hyvä ja iloisen rempsahtava kuva!

Koko suomalaisen elokuvan kulta-aika on silkkaa romantiikkaa. Miten se luontokin on niissä niin upea ja herkkä!?
Ankean sodan jälkeen sitä kyllä tarvittiinkin.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Irish
Vieras
« Vastaus #52 : 06.01.2007 20:14:25 »

Minä laitoin just 20 eri kokosta ja eri väristä kynttilää tähän pöydälle palamaan.. En tiedä meneekö tää vähän överiksi, miten vieraani tulkitsee tämän..  Grin
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #53 : 06.01.2007 20:14:50 »

Minerva76, tässä myös national Galleryn sivut mikäli kiinnostaa.
http://www.nationalgallery.org.uk/

Kiitos myös tästä linkistä, Tony!! Taide kiinnostaa AINA  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #54 : 06.01.2007 20:16:35 »

Lainaus käyttäjältä: Minerva76
Vinkki  romaniromantiikan ystäville   Wink En tiedä, miten kaukana asutte, mutta iki-ihanaa tarinaa "Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen" pääsee tällä hetkellä katsomaan myös näytelmänä Hämeenlinnan kaupungin teatterissa. On kuulemma aivan ihana!
http://www.hameenlinnankaupunginteatteri.fi/kuvapankki/kuvapankki_mustalaisleiri.html

No tästä nyt taitaa tulla tällainen piilomainoskampanja Hämeenlinnalle, mutta minä ainakin menisin katsomaan jos ei se olisi niiiiiin kaukana  Wink Lips Sealed

Vau miten hyviä kuvia tuossa heidän linkissä  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #55 : 06.01.2007 21:20:13 »

Minä laitoin just 20 eri kokosta ja eri väristä kynttilää tähän pöydälle palamaan.. En tiedä meneekö tää vähän överiksi, miten vieraani tulkitsee tämän..  Grin

Ihana juttu, Irish! Kunhan et laita mitään voihkintamusiikkia!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
the_planet
Vieras
« Vastaus #56 : 07.01.2007 00:15:40 »

Täytyy sanoa, ettei romantiikka ole yhtään mun juttu. Ei tuu kuin öklötys, kun näkee esimerkiksi leffoissa jotain yltiöromanttisia huokailuja tms. En itse edes osaa olla romanttinen, enkä edes kaipaa romantiikkaa, koska se alkaa lähinnä etomaan.

Noh, olenkin hieman prutaali ja toiminnan nainen  2funny
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Profiili
« Vastaus #57 : 07.01.2007 11:50:34 »

Hei The_Planet

Romantiikka on aika moniulotteinen sana ja sitä voi soveltaa hieman "kovallakin" tavalla tarvittaessa.
Nyt olisi kiva saada "erilaisten" naisten näkemyksiä siitä minkälaista heidän "romantiikkansa" on. Jos liian "lällyt" jutut lähinnä öklöttää niin miten koet tarpeidesi täyttyvän? Mitä kaipaat? Kurkkiiko venus sieltä oinaasta? coolsmiley

Tulipas paljon heittomerkkejä.....älkäätten takertuko sanoihin vaan antakaa ajatuksen tulla esiin...... angel
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #58 : 07.01.2007 14:52:52 »

Minun romantiikkani:

Parasta.

Kun on sellainen hetki, että on aikaa keskittyä syvästi toiseen ja luoda intensiivinen olotila neljän silmän välille. Ympäristö voi olla miten kauhea tahansa, kunhan voidaan luoda

AVOIN JA KESKITTYVÄ KATSEKONTAKTI.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Irish
Vieras
« Vastaus #59 : 07.01.2007 15:11:35 »

Minulla on venus oinaassa, mutta olen silti tällainen herkkislässy...  idiot2 Grin

No ehkä se kertoo siitä, että en oikeesti osaa käyttäytyä "romanttiseksi tarkoitetuissa tilanteissa" niinkun mies-nainen-jutuissa.. Tai ehkä parasta on joku sellanen että on viimesen päälle kauniit puitteet, vaikka kallis rafla ja ollaan pynttäydytty oikeen sitä iltaa varten, syödään kynttilän valossa jotain tosi hienoa mutta sitten pilkataan keskenämme tarjoilijoita, ronkitaan toisten lautasilta yms. omaa kivaa ja hihitellään (varmaan ravintolahenkilökunnan vihan kohde tällaset ärsyttävät kakarat jotka tulevat sikailemaan)... Grin No sellasta kilttiä sikailua, jonka ei luulis häiritsevän ketään.. :Smiley

Pointti on se, että oli tilanne mikä tahansa, siihen voi yhdistää aina tietynlaisen seikkailun, leikkisyyden ja hulluttelun.. Tekee jotain hölmöä/erikoista, jolle voidaan nauraa yhdessä! Se on parasta..

Ehkä romanttisinta mitä mulle on tapahtunut, oli se kun JUURI TÄMÄ MIES joka nyt on kuvioissa, vuosi sitten kiipesi parvekkeelleni kolmanteen kerrokseen, kun olin jättänyt avaimet sisälle. Lähti yli 20km:n päästä kesken työpäivän pelastamaan mut, vaikka oisin voinut soittaa talkkarillekin. Silloin hän vielä seurusteli.

Eilen makasimme kynttilänvalossa vierekkän sängyssäni varmaan tunnin niin että ei edes koskettu toisiimme.. Väänneltiin pehmolelunallea ja meinattiin kuolla nauruun, kun se näytti niin typerältä.. Sitten vasta kun toi oli lähdössä mä kysyin et saanko viel halata ja sit halittiin varmaan 5min ja lopulta vähän pussailtiinkin ja multa oikeasti irtos jalat maasta..  Shocked :Smiley :Smiley crazy2 uglystupid2 Enkä oikeasti ole tosi pitkään aikaan tuntenut näin.. Että tulis noin hullu tunne suudeltaessa. Se oli ihan mieletöntä. Apua, pelottaa!  Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: