Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mars yhtymä Venus  (Luettu 13793 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« : 13.03.2007 18:07:56 »

Onko muilla kokemuksia marsin ja venuksen yhtymästä?
Minulla itselläni on mars ja venus yhtymässä härässä ja kahdeksannessa huoneessa, tyttärelläni taas skorpionissa kolmosessa.
Äkkiseltään ajateltuna henkilö jolla tämä aspekti on, olisi ristiriitainen ainakin sen huoneen mukaisissa teemoissa jossa tämä yhtymä sijaitsee...
Onhan Mars ja venus kuitenkin  aivan erilaista energiaa edustavia planeettoja..
Olisipa mukavaa kuulla kokemuksia muilta, joilla tämä aspekti on, että millä osa-alueella ja miten se elämäänne vaikuttaa?
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 14.03.2007 20:05:18 »

Siinä mielessä olen jäävi sanomaan mitään, että itselläni on "vain" kolmio Marsin ja Venuksen välillä. Yhtymähän toki on paljon voimakkaampi. Kahdella ystävälläni yhtymä sen sijaan löytyy, joten kertoilen tässä omia havaintojani heidän yhtymästään ja sen ilmenemisestä heidän elämässään.

Joskus olen kuullut Mars/Venus-yhtymästä humoristisen määritelmän "seksuaalinen turbo-ohjus". Tuota ei kannattane kuitenkaan ihan 100 % tosissaan ottaa vaikka hyvissä aspekteissa vahvoihin tunteisiin viittaakin. Laajentaisin itse yhtymän käsittämään intohimoista suhtautumista _kaikkeen_ , ei vain ahtaasti ajatellen seksiin. Voimakasta elämänhalua, voimakkaita kiintymyssuhteita, vahvat ja nopeasti syttyvät (ehkä yhtä vikkelästi sammuvatkin) tunteet jne.. Huonesijainnista voit saada vinkkejä siitä, mikä voi olla elämäsi suurin intohimo, merkki taas kertoo miten intohimojasi toteutat.

Toisella ystävälläni Mars-Venus-yhtymä on Vesimiehessä, joka on kyllä aika viileä sijainti kyseiselle kaksikolle. Intohimot, kiintymykset, tunteet - käyttää siitä mitä sanaa tahansa - ei välttämättä aina kohdistu ihmisiin vaan enemmänkin eri asioihin. Tiedon hankintakin voi olla intohimo!

Toisella ystävälläni on Mars ja Venus yhtymässä Saturnukseen ja vielä Kauriin - Saturnukseen oman hallitsijaplaneetan - merkissä. Ystäväni suhtautuu todella suurella intohimolla (Mars-Venus) lähes kaikkeen mihin ryhtyy ja toteuttaa kaiken loppuun asti kaurismaisella ahkeruudella. Kääntöpuolena ystävälläni on suuria itsetunto-ongelmia ja myös ongelmia seksuaalisuudessa.

Kun oma yhtymäsi on Härässä, saatat esim. tuntea suurta vetoa mm. luontoon, monenlaiseen luonnonläheiseen asiaan, eläimiin, taiteisiin, musiikkiin, ehkä ruokaankin. Käytöksesi on varmastikin hyvin - terveeellä tavalla - vaatimatonta ja maanläheisen järkevää. 8. huoneen teemojen mukaan saatat myös tuntea suurta vetoa esim. psykologiaan, pinnanalaisiin asioihin, henkiseen kasvuun ja sisäiseen uudistumiseen jne... mutta tutustut sitten kuolemanjälkeisiin juttuihin tai mihin tahansa henkimaailman juttuihin, jalkasi pysyvät silti härkämäiseen tapaan tukevasti maassa. 8. huonehan yhdistetään myös mm. omaisuuteen, joten myös omaisuuden keruu, sijoitukset jne.. voisi jollakin olla tuolla sijainnilla elämän ja kuoleman kysymys.

Tyttärelläsi yhtymä voisi viitata esim. kommunikaation suureen merkitykseen hänen elämässään. Planeettojen ollessa nimenomaan Skorpionissa, tyttäresi saattaa koko elämänsä etsiä totuutta ja esim. etsiä ja jakaa syvälliseksi kokemiansa asioita. Myös esim. sisarukset saattavat nousta oppimisen lisäksi tärkeälle sijalle elämässä.

Muoks. PS. Ristiriitaisena en ole koskaan tajunnut Mars-Venusta ajatella, mutta voihan se niinkin olla.. Tästä kuulisin mielelläni muiden kokemuksia.  Shocked
« Viimeksi muokattu: 14.03.2007 20:08:06 kirjoittanut May » tallennettu

sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.2007 22:05:28 »

Kiitos vastauksestasi May!
En koe olevani mitenkään seksuaalinen turbo-ohjus... Cheesy
Kuten sanoit, intohimo voi ilmetä muullakin tavalla kuin seksuaalisella.
Aika hakusessa itselläni kuitenkin vielä tuo planeetta-aspekti...
 Undecided
En koe olevani mitenkään kovin intohimoinen ihminen.. Tulta kun kartallani on niukalti.
Toivoisin tosin olevani joskus vähän tulisempikin, mutta ei niin ei..
Tyttäreni onkin sitten varsinainen tulisielu...
Härkähän on aistillinen merkki ja en kiellä sitä ettenkö rakastaisi kauneutta.
Vaikkakin olen tietoisesti yrittänyt pyrkiä eroon pakonomaisesta aistien tyydyttämisestä.
Ehkä se on tuo  uranus aspect_opp tähän mars-venukseeni. :Smiley
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1496



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 14.03.2007 22:56:37 »

Minä olen käsittänyt, että tämä aspekti tuo sellaista vetovoimaisuutta ja magneettisuutta ihmiseen. Kaksi puolta ihmisyydessä tavallaan jotenkin yhdistyvät, miehisyys ja naisellisuus, miellyttäväksi ja seksuaalisesti kihelmöiväksi kokonaisuudeksi. Yleensä parisuhteet ovat tämän aspektin omaaville "kuin ilmaa jota hengittää", elintärkeitä elämän mielekkyyden ja passionin sekä jännityksen löytämiseksi. Ilman parisuhdetta on pidempään vaikea elää ja joskus sellainen voidaan etsiä vain elämän mielekkyyden kokemisen takia. Tähän aspektiin saattaa liittyä suuri halu rakkauteen ja kauneuteen ja siksi esimerkiksi tämän taiteellisuuden kautta ilmaiseminen saattaa olla hyvä.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #4 : 15.03.2007 16:39:46 »

Olen ollut panevinani merkille, että aika suuri merkitys on sillä, onko aspekti lähestymässä vai jo etääntymässä. Yleensä Venus on näistä kahdesta nopeampi, joten Venus on joko Marsin takana ottamassa sitä kiinni = lähestyvä aspekti, tai sitten se on jo mennyt ohi = etääntyvä aspekti. Lähestyvä aspekti on paljon voimakkaampi.

Yleisesti ottaen (etenkin lähestyvä) Mars/Venus -yhtymä näyttäisi liittyvän intohimoihin, seksuaaliseen aktiivisuuteen, aloitteellisuuteen jne. Tom Jonesin (7.6.1940 klo 00.10 Pontypridd, Wales, elämäkerrasta) kartta on malliesimerkki: perääntyvä Venus lähestyy Marsia samassa asteessa Ravussa - suoraan kiintotähti Siriuksen päällä. Sirius on yksi taivaan kirkkaimmista tähdistä ja Eric Morse kirjoittaa siitä näin: "On horoscopes, Sirius marks immense creative talents in any field at all with 'only' warning that here may be more inner power that can be safely managed." (Eric Morse: Living Stars). Aika osuva kuvio Walesin tiikerille.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #5 : 22.03.2007 16:35:17 »

Minulla mars venus yhtymä oinaassa 11.huoneessa. Kiinnyn aina ihmisiin voimakkaasti, en koskaan vähän. Ja vaikka itse sen sanonkin niin viehätysvoimaa se lienee tuovan myös.
tallennettu
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #6 : 23.03.2007 16:09:01 »

Hauska aihe  Cheesy

Mun mielestä marssin ja venuksen aspektit ovat muutenkin kiehtovia....
Hauskaa miten tarkasti aiheen aloittajan tyttärelle on periytynyt mars-venus yhtymä samalle polariteetille(härkä-scorpioni).

Äidilläni on sulkeutuva mars-venus(merkurius)yhtymä scorpparista jousimieheen ja vieläpä askendentilla ja niinikään aurinko scorpparina hyvin intensiivinen pakottajatyyppi joka vielä kuusikymppisenäkin tietää viehätysvoimansa ja vaihtaa miestä kuin sukkaa tosin siihen saattaa vaikuttaa myös kuun ja uranuksen yhtymä kaksosissa.

Isälläni oli mars  kauris aspect_con kuu vesimies sekstiilissä venus kalat  aspect_con aurinko oinas(airiespointissa) ja taisi olla aikamoinen hurmuri kun onnistui äitini ällyyttämään avioon.

Minulle heiltä on periytynyt venus kaksosissa  aspect_tri saturnus  aspect_con mars(orbi 0)  aspect_con pluto vaa'assa   Kiss
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #7 : 23.03.2007 16:11:18 »

samassa asteessa Ravussa - suoraan kiintotähti Siriuksen päällä. Sirius on yksi taivaan kirkkaimmista tähdistä ja Eric Morse kirjoittaa siitä näin: "On horoscopes, Sirius marks immense creative talents in any field at all with 'only' warning that here may be more inner power that can be safely managed." (Eric Morse: Living Stars). Aika osuva kuvio Walesin tiikerille.

Harsch Harsch Harsch!!!  Cheesy Cheesy Cheesy

Mistä tuon Siriuksen saa omalle kartalle!?

Aivan mielettömän hirmuisen kiehtova kiiltotähti  Tongue
« Viimeksi muokattu: 23.03.2007 16:12:50 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Eufrasyne
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 191



Profiili
« Vastaus #8 : 23.03.2007 17:48:09 »

Heips  Cheesy

Täällä myös venus/mars yhtymä, Vaa'assa 10.huoneessa ja vieläpä tuo Harschin mainitsema lähestyvä aspekti, mikä on minulle aivan uusi asia.. mielenkiintoista..  coolsmiley

Mutta, hyviä vastauksia täällä tuli ja osan voin aivan hyvin allekirjoittaa. Todellakin intohimoista suhtautumista asioihin ja varsinkin tunne-elämän alueella ja kun mulla on se 10.huone, niin aseman merkitys näillä alueilla on erityisen tärkeä ja aiheuttaa joskus päänvaivaa..  Huh

Nuo, kauneus ja aistimaailma ovat minullakin melkoisen korostuneet, siellä kun on toi sama härän ja vaa'an hallitsema venus todella vahvasti mukana, kaikki kaunis kiinnostaa, sekä musiikki joka on yksi intohimoistani..  Tongue

Sittenpä tähän samaan rytäkkään minulla tuleepi vielä aurinko ja Plutokin yhtymään, joten ei ole aina helppoa.. mutta elämä on.. Wink
tallennettu

Aurinko - Vaaka
Asc - Skorpioni
Kuu - Kaksonen
Merkurius - Skorpioni
Venus - Vaaka
Mars - Vaaka
Harschi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 152


Profiili
« Vastaus #9 : 24.03.2007 13:22:00 »

Harsch Harsch Harsch!!!  Cheesy Cheesy Cheesy

Mistä tuon Siriuksen saa omalle kartalle!?

Aivan mielettömän hirmuisen kiehtova kiiltotähti  Tongue

Se on kaikilla nykyään elävillä suunnilleen 13 Rapua. Kiintotähdet "liikkuvat" n. asteen 72 vuodessa. Se on tosiaan hemmetin kiinnostava.  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #10 : 24.03.2007 14:57:17 »

vaaka-miehelläni on  venus skorpioni ja  mars jousimies
ja 7.huoneessa.

Hän on erittäin seksuaalinen ja intohimoinen
ja rakastaa naista henkisesti, kehollisesti ja materiaalisesti,
siis kaikilla tasoilla mitä nyt voi kuvitella saattaa.

Suhteemmehan on alkanut niin, että olimme molemmat vakituisessa
suhteessa jonkun toisen kanssa ja olimme rakastajia toisillemme.

venus skorpioni :ssa tekee sen,
että hän rakastuu ns. "vaarallisiin naisiin",
tässä minun tapauksessa vaarallisia elementtejä on
tuo molempien parisuhteet,
sekä  minun askendentti skorpioni ja  aurinko kaksoset,
joka tekee minusta paitsi erittäin seksuaalisen ja flirtin,
niin tuon scorpionin vaikutus on myös se,
että "leikin tulella" tämän tästä
ja otan erittäin isoja riskejä elämässä
ja kuten hän itse sanookin, elän vaarallisesti kaikessa mahdollisessa.

Häntä kiehtoo tuo piirteeni. Smiley

Tosin siinä on vaikuttamassa myös toinen hänen hallitseva
piirteensä, joka haluaa olla pelastava prinssi,
liekö tuo hänen  askendentti harka ja  kuu vesimies asialla
ja minähän olen tällä syntymäkartallani niitä naisia,
jotka ovat aina hiukan "hankaluuksissa ja kiipeleissä"
kuin liian uteliaat ja seikkailunhaluiset kissan pennut. :Smiley
Olemme siis loistava pariskunta. smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #11 : 24.03.2007 21:22:30 »

Tunteeni suhteessa yhteen epeliin tekevät asioista tarpeeksi jännittävän, en jaksa vehdata monimutkaisia päällekkäsiä draamasuhteita.. varsinkin kun moneen kerralla ei tunne vetoa. Mutta minulla olikin neliö.

Venus Square Mars   

This aspect indicates that your feelings are very intense, particularly in relationships. It is difficult for you to like someone only a little bit. Either you like a person completely, or you are indifferent or unfriendly to them. And in all your relationships, your feelings are a mixture of love and hate, which can come out as intense anger toward those you love the most, if you have any differences of opinion. However, if you release your anger in an out- and-out fight, you quickly get over it and go back to really liking the other person.

The problem is that you cannot imagine love without hate and conflict, so you will try to bring those two extremes together in your love life. There is nothing especially wrong in that, except that it becomes difficult to have long and deep relationships. Either you or your partner will get tired of the emotional and physical bruises and will leave.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Theus
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 406


Immortal


Profiili
« Vastaus #12 : 24.03.2007 23:19:04 »

Harsch Harsch Harsch!!!  Cheesy Cheesy Cheesy

Mistä tuon Siriuksen saa omalle kartalle!?

Aivan mielettömän hirmuisen kiehtova kiiltotähti  Tongue

Se on kaikilla nykyään elävillä suunnilleen 13 Rapua. Kiintotähdet "liikkuvat" n. asteen 72 vuodessa. Se on tosiaan hemmetin kiinnostava.  Smiley

No ilmankos.... 2funny

Mulla on aurinko 19,33 rapua ja tadaa! noususolmu 13,19 astetta niin ikään rapua...  keskitaivas 13 astetta härkää...


« Viimeksi muokattu: 24.03.2007 23:21:02 kirjoittanut Theus » tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3621



Profiili
« Vastaus #13 : 26.03.2007 12:44:51 »

Minulla on mars/venus -yhtymä oinaan merkissä 8. huoneessa. Olen voimakkaasti tunnetasolla elävä ja jos rakkauselämäni voi jollakin tapaa huonosti, se heijastuu kaikkeen tekemiseeni ja olemiseeni. Oikean ihmisen kanssa saatan ollakin hyvin intohimoinen, mutta en harrasta lainkaan "pikasuhteita" eikä hyvin pitkäänkin kestävät selibaatit tuota minkäänlaisia ongelmia. Mieluummin valitsen sen, kuin suhteen tai hetken jostain mistä en sitten kumminkaan saa mitään itselleni. Toisin sanoen jos suhteesta puuttuu intensiivisyys, luottamus tai omistautuminen, ei minua siihen saa mukaan sitten lainkaan. Odotan toiselta samaa kuin itseltänikin. Tunteeni syttyvät kyllä nopeasti, mutta latistuvat myös jos tilanne ei ollutkaan sitä mitä ensin luuli. Toisaalta koen kehittyneeni asian kanssa iän myötä ja otan kyseiset asiat huomattavasti henkilökohtaisemmin ja vakavamin kuin ennen. Uskon vaistoavani ihmisestä että onko hänessä jotain mitä hänestä haluan heijastaa itseeni ja näin vältän ns. toivottomat tapaukset kohdallani.. Ellen se ole minä itse Wink

Olen ymmärtänyt että venus ja mars tukisivat toisiaan enempi kuin riitelisivät vaikutuksiensa kannalta. Siis olen ymmärtänyt että kumpikin planeetta vahvistaisi toisensa hyviä ominaisuuksia, tietysti voi olla repivääkin jos tunteet vievät tai ainakin minusta on joskus tuntunut ettei sydämeni kestä sitä kaikkea mitä kohdalle on sattunut. Tähän tosin vaikuttaa varmasti myös muiden planeettojen aspektit niin kuin kartan kokonaisuuteen yleensäkin. Minulla on mm. pluton tekemä oppositio 2. huoneesta.

Kartallani on muutama aika vaikealta tuntuva planeetta-härdelli ja näihin verrattuna tuo mars/venus -yhtymä oinaassa tuntuu pelkästään mukavalta ja elämään väriä tuovalta aspektilta.

Sama kuin känkkiksellä  Smiley Minäkään en harrasta pikasuhteita, mielummin olen selibaatissa pitkäänkin kuin annan vieraiden koskea itseeni  :Smiley Mutta en myöskään paheksu niitä jotka sitä harrastavat.
Muutenkin tekstisi tuntui tutulta  Smiley
tallennettu
ezikko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65


Non turbare circulos meos


Profiili
« Vastaus #14 : 22.10.2008 16:44:21 »

Omalla kartalla Venus on yhtymässä Marsin kanssa leijonassa ja täytyy kyllä sanoa, että sen vaikutuksen huomaa! Astro.com –sivuilta luin aika osuvan kuvauksen tästä aspektista. Laiskana en jaksa hakea tekstinpätkää käsiini, mutta jotakuinkin aspektista sanottua:
-   Flirttaileva
-   vaikka olisi jo sitoutunut suhteeseen, haluaa säilyttää vetovoimansa toisen sukupuolen silmissä
-   huikentelevainen
-   seksissä haluaa hallita / olla paras
-   elämäniloinen, suhtautuminen elämään (kaikkeen) intohimoisesti
-   luova
Ja kyllä, itse olen tarkka ulkonäöstäni ja viehätysvoimastani ja etenkin siitä, että  seksissä minä määrään tahdin. Elämä maistuu – ainakin vielä, vaikka pahempiakin aikoja on nähty.

Ennen kuin olin edes lukenut aspektista ja sen kuvauksesta, tiesin jo mitä se voisi tarkoittaa, koska kyseenomainen aspekti näkyy ja tuntuu voimakkaasti arkipäivässäni. Cheesy Joskus mietin, että en tippaakaan muistuta aurinkomerkkiäni, koska rakastan olla esillä ja näyttävä ja pukeutua kauniisti ja olla niin taiteilija. Tai sitten vain liitän aurinkomerkkini (ravun) äitiysvaatteisiin ja hellan ääreen sellaiseksi hissukaksi…

Joten Mars/Venus yhtymä kartalla = suuri libido? Seuraava onkin jo aiemmin tässä ketjussa todettu; että ehkä yhtymän passio johtuu siitä, missä merkissä yhtymä on. Entäs jos aspekti on kauriissa? Cheesy Alkoi kiinnostaa todella, koska henkilö, jonka tunnen vain näöltä ja kaverin kautta kiinnostaa suunnattomasti (vetovoimaa Cheesy ) on tällainen aspekti kartallaan.

Mmmr. Tuskinpa näen häntä enää ksokaan /sattumalta, mutta kiinnostaa silti ja tutkailen täällä hikihatussa hänen karttaansa  uglystupid2

Mutta kuten Theus totesi hauska ja mielenkiintoinen aihe. Itse pidän kiinnostavimpina planeettoina Saturnuksen lisäksi juuri Venusta ja Marsia ja niiden aspekteja.
tallennettu

PALJON PLANEETTAOHITUKSIA!
chiron kolmio jupiter ***
chiron kolmio asc *****
jupiter kolmio asc *****
mars sekstiili venus ****
mars sekstiili mars ****
venus oppositio uranus *
merkurius kolmio uranus *
neptunus kolmio jupiter ****
neptunus kolmio asc ******
uranus neliö jupiter **
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: