Äänestys
Kysymys: Uskotko jumalaan, kuka ?  (Äänestys päättynyt: 02.02.2006 18:39:09)
Uskon Jumalaan ja hänen ainokaiseen poikaansa Jeesuksen joka kuoli meidän takiamme. - 16 (24.6%)
Uskon johonkin Jumalaan, mutta en kuulu mihinkään -ismiin . - 26 (40%)
Uskon hyvään ja pahaan. - 7 (10.8%)
Uskon henkimaailmaan ja kaikkeen yliluonnolliseen, mutta jumalaan en. - 9 (13.8%)
Olen itseni herra ja niin kaikki muutkin ovat. - 7 (10.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 51

Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Uskotko vai et ?  (Luettu 41558 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #15 : 03.01.2006 22:11:01 »

Ai nii vielä, pääs unohtuu HYVÄÄ UUTTA VUOTTA ! Kaikille of course  Wink  Smiley
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #16 : 04.01.2006 05:50:34 »

coolsmiley

            Eikös se kaiken " elämän " kieltäminen TÄSSÄKIN kierrossa
            ole kuin, eläisi jo valmiiksi " helvetissä ".

            Siittä vaan kärsimään, niin saa kruunun tai kaksi,
            euroja nyt ei kumminkaan !


           
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:23:47 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Timotheus
Vieras
« Vastaus #17 : 04.01.2006 09:56:32 »

Kertokaahan mulle miks enemmistö jengist ei usko Jumalaan ja Jeesukseen ?
Vaikka et pääse näkemään niin ei se tarkoita ettet voi uskoa ?  coolsmiley Se on niin helppoo uskoo mut samal se tekee siit uskomisest niin vitun vaikeeta .! En tiiä . . Tai sit niiku tost äänestyksest näkeeki et jengi uskoo jumalaan mutta ei oo sitä tiettyy uskontoo, miks näin ? Itse uskon Jumalaan ja Jeesukseen kristukseen ja ihmettelen miks ihmiset ei usko et se on olemas, ku mä oon 101% varma et se on olemassa . En tuomitse ketään, jos se nyt siltä vaikuttaa haluun vaa kuulla syitä  Smiley ?

Tää on mun selitys meidän elämiselle :

Elämä on peli! Jokainen syntyy tähän maailmaan "pelaamaan", ja vasta lopussa näämme ketkä tän pelin on voittanu ja ketkä ei . . Jumala on niin hyvä et se ei oo pakottanu meit mihinkään, se on antanu meille vapauden. Tehän saatte valita mitä puette päälle, meettekä töihin käytättekö douppii , juotteko yms. Me päätämme itse oman tiemme. Eikö niin? Jos annamme elämämme jeesukselle, niin kävelemme Jumalan tietä pitkin, minkä hän on meille suunitellut. Sitä kapeampaa tietä. Mutta ne jotka ei usko ja elää niin kuin itse elää niin he kävelevät sitä leveämpää tietä missä on paljon kulkijoita verrattuna siihen kapeampaa tiehen. Mutta loppujenlopuksi me jotka olemme "luopuneet" kaikesta sellaisesta mikä on syntiä ja ollan eletty jumalan tahdon mukaisesti (raamattu on meijän "lakikirja"  Wink ) ja olemme kävelleet sitä kapeaa tietä pitkin, voitamma sen, että voimme elää kuoltuamme ikuisuuden taivaassa. Ja ne jotka ovat kävelleet sitä leveämpää tietä pitkin kituvat kuoltuaan helvetissä.
Oikea elämä alkaa vasta silloin kun kuolet. Tää elämä on peli ja sinä itse pelaat sen niin miten haluat ja missä haluat olla kuoltuasi. !




Taidan olla matkalla leveää tietä pitkin kohti helvettiä  2funny
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #18 : 04.01.2006 10:18:04 »

Usko voi siirtää vuoria mutta jokin usko voi olla myöskin este tuon vuoren siirtämiseen ...
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #19 : 04.01.2006 10:36:46 »

Usko voi siirtää vuoria mutta jokin usko voi olla myöskin este tuon vuoren siirtämiseen ...

Olen samaa mieltä kanssasi Hopeatähti

Uskomuksia/mielipiteitä sekä vauvan vaippoja pitää tarkistaa ja vaihtaa ajoittain - ja aivan samasta syystä.  Wink

'Lakikirjojakin' on ollut ihmiskunnan historiassa monenlaisia: esim. Hammurabilla omansa, Raamattu (kuten juuri tästä luin) jne. Eiköhän tuo Hammurabin laki ole jo todettu kenties silloisissa olosuhteissa toimivaksi (Athalla tästä hyvä slogan) ja näitä tämän toisen historiankirjan tekstejäkin voisi olla itse kunkin hyvä punnita mielessään. Minä ainakin laitan surutta kanaa kermakastikkeessa, enkä ympärileikkauttaisi poikaani.  Grin
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #20 : 04.01.2006 10:56:11 »

Noita luonnonlakeja ei kannata unohtaa ... ne on pysyviä   2funny 2funny

Ai vaipat vaihtaa...  Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #21 : 04.01.2006 11:09:57 »

Jokainen saa minun puolestani uskoa mihin tahansa haluaa, sillä enhän minä ole pätevä sanomaan kellekään kuinka päin ihmisen pitäisi elon tiellä olla: pitkittäin, poikittain vai päällään seisten  Wink Annan ihmisille rauhan uskoa mihin haluavat, joskin olen mieluusti kertomassa omia näkemyksiäni heille. Oletan tätä samaa "uskomisen koskemuutta" itselleni myös muilta, enkä pidä siitä, että asioita tullaan tyrkyttämään minulle. "Menkää ja tehkää kaikki minun opetuslapsikseni!" Jotenkin tuntuu siltä, ettei Jeesus tätä sanoessaan tarkoittanut oppiensa tuputtamista kellekään, vaan pyysi niitä, joiden silmät ovat avautuneet universaaleille laille, auttamaan myös toisia saamaan silmänsä auki niille. Hellästi, kärsivällisesti, kiirehtimättä, jokaisen omaa kehitystahtia ja sielua kunnioittaen.

Erittäin ikävältä tuntui eräs kerta Helsingissä käydessäni, kun minut ja ystäväni pysäytti eräs mies, joka halusi laulaa meille Jumalasta. Vain siksi, että satuimme molemmat olemaan hyvin mustanpuhuvissa vaatteissa, olimmehan juuri tulossa Tuskasta ja halusimme laittaa festarien kunniaksi päälle parastamme. Noh, onneksi oli sen verran mukava mies, että tajusi kun selitin, että vaikka pukeudunkin joskus kokomustaan (ja voin näyttää silloin ulkopuolisen silmillä syntiseltä Saatanan kätyriltä) se ei silti tarkoita sitä, ettenkö uskoisi Jumalaan. Uskon ja Jumala/Alkulähde on minulle mitä normaalein asia, samoin seurassani olevalle ystävälleni. Ulkonäkö ei aina kerro kaikkea.

Niin, ja itse uskon Jumalaan/Alkulähteeseen, jonka osia me kaikki olemme, sekä universaaleihin peruslakeihin ja Rakkauden voimaan. Sitten kun aletaan näitäkin asioita katsoa suurennuslasilla törmätään jokaisen yksilön omaan näkemykseen siitä, millainen asia on  Wink
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #22 : 04.01.2006 13:45:22 »

Noita luonnonlakeja ei kannata unohtaa ... ne on pysyviä   2funny 2funny

Ai vaipat vaihtaa...  Grin


Niin - luonnonlait kun eivät ole luonnottomia, ja nekin saattavat muuttua tilanteen mukaan, esim. maan vetovoima on suurimmillaan maanantai-aamulla kun herätyskello soi  Wink


Lasten suusta:

Jeesus pukeutui vaippaan, ja sitten sille kävikin huonosti.

 Cheesy Cheesy Cheesy
« Viimeksi muokattu: 04.01.2006 13:47:39 kirjoittanut Elektra » tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #23 : 04.01.2006 15:54:19 »

[quote
Nii olen samaa mieltä , mut oli pakko tulla kerran kirjoittaa / purkaamaaan tänne, mitä ajatuksii mun päässäni on  Smiley Ja teille muillekkin oli aivan ihanaaa lukea teidän kommentteja ton mun kirjoituksen jälkeeen .  Wink
Lainaus

 coolsmiley  AHAA, siis tahallaan provosoit meitä tosiuskovaisia !

                    tickedoff

                 
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:24:16 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #24 : 04.01.2006 18:37:09 »

Uskon tietokoneisiin.

 smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #25 : 04.01.2006 20:33:48 »

Uskon tietokoneisiin.

 smitten

  coolsmiley  HALLELUJAA. Anna mun tämäkin kestää !

                     Tosiuskovainen. Sinänsä tietysti hyvä juttu.

                       Turha USKO pois jo rajattu ?    2funny


                         
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:24:43 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #26 : 04.01.2006 20:40:48 »

En meinaa vain sitä että ne on olemassa, vaan lähinnä niiden suomiin mahdollisuuksiin viittaan. Että teknologia ja verkot mahdollistavat virtuaalitodellisuuden jossa mahdollisesti kaikki on mahdollista tai jotain siihen suuntaan.

"Brilliant!", näin Ruuvi löysällä -ohjelmaa siteeraten.  :Smiley
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #27 : 04.01.2006 20:49:40 »

Tää on suunniteltu juttu. Katsoppa neliötä mikä muotoja näyttää. Mikä näyttää?
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #28 : 04.01.2006 20:54:51 »

Tää on suunniteltu juttu. Katsoppa neliötä mikä muotoja näyttää. Mikä näyttää?

 idiot2 Tunnustan, en ymmärrä, vai enkö hahmota,  uglystupid2


                       
« Viimeksi muokattu: 20.01.2006 00:25:18 kirjoittanut Kotkansilmä » tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
KristinA
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Elama on ihanaa<33


Profiili
« Vastaus #29 : 05.01.2006 13:44:55 »

Huh  häh ?  Pietro : en mä mitää tahallani provosoinu tosiuskovaisia  Smiley oikeesti .
tallennettu

Mennään sokkona yli kaiken, mutta usko ja unelmat taskussa näyttäen tietä niinkuin kompassi, joka ei ikinä petä, faktat tiedossa joka käänteessä ja silmät avoinna, vaikka sokkona vedetääkin Wink

RAKKAUS ON VASTAUS KAIKKEEN<3
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: