Esmiralda
|
|
« Vastaus #30 : 20.02.2008 12:40:00 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Nousu Skorpioni (Jousimies) Chiron Skorpioni Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu Kuu Kalat Pluto ja Saturnus Leijona Jupiter Jousimies Mars Neitsyt Neptunus Vaaka Uranus ja Ceres Kaksonen
Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu Kiinalainen Rotta Kelttiläinen Omenapuu
OLLAAN IHMISIKS
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #31 : 20.02.2008 15:13:32 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
|
« Vastaus #32 : 20.02.2008 15:15:56 » |
|
Ja pluto sijaitsee 3.huoneessa...Ennen näytti tuo kartta, että se on 2.huoneessa, mutta nyt sitten siirtynyt 3.huoneeseen. En tiedä, mikä vika tuolla karttapäivityksissä on..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
aur vaaka, kuu kauris, asc leijona
|
|
« Vastaus #33 : 20.02.2008 15:48:27 » |
|
Terppa taas. Sen verran tahvo olen tuon syntymäkartan asteiden sun muiden katsomisen kanssa, että voisiko joku ystävällinen sielu valottaa, kuinka tarkassa yhtymässä Plutoni ja Aurinkoni ovat: 0°18 ?? Siis, että voiko näiden planeettojen välisen yhtymän kertoa minulle vaikka minuuttien tai tuntien tarkkuudella? Olen käsittänyt, että mitä tarkempi yhtymä, sen voimakkaampi vaikutus. Onko näin?
|
|
|
tallennettu
|
"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
|
|
|
|
Q
|
|
« Vastaus #35 : 17.05.2008 15:03:49 » |
|
Plutonikko ei taida ainakaan olla täällä astro-yhteisössä mikään todellinen harvinaisuus, eikä se kyllä mikään yllätys olisikaan. Onhan tämä astrologiakin eräänlaista "psykologiaa" ja oman ynnä muiden mielen tutkimista ja penkomista ns. rajatieteen keinoin Mielenkiintoista oli lukea Lilliltä noita plutonikon määritelmiä. En aikaisemmin niitä ollut kauhean tarkasti mietiskellytkään, tai edes koko termin sisällöllistä puolta. Jotenkin vain epämääräisen ympäripyöreästi kuittasin asian sillä, että ihminen, jolla on tavalla tai toisella voimakas pluto ja ehkä myös Skorpioni painotus kartallaan, on plutoninen. Jotenkin etäisesti aavistelin, että siispä itsessänikin tiettyä plutonisuutta kenties on, enkä ilmeisen väärässä lie ollutkaan? Oma Plutoni sijaitsee 12. huoneessa, sukupolveni mukaisesti Vaa'an merkissä tosin. , , ja Skorpionissa. Pluton aspektit ovat seuraavat: Plutonisuus kartalla lienee varsinainen voimanlähde. Haaste olisikin sitten siinä, että oppisi sen voiman ja intensiteetin kanavoimaan yhtä rauhaisasti ja rakentavan rakastavasti kuin Gandhi, eikä sortuisi mihinkään alhaiseen manipulointiin ja sosiaalisiin valtapeleihin, tai vaan sellaisen yksinkertaisen ja kaikenkattavan tuohoavan ja repivän ilmapiirin ympärilleen levittämiseen Toi tiukka itsekontrolli ainakin tuntuu tutulta jutulta, tosin varmasti osittain tuon Saturnuksenkin vaikutusta ja myös aurinkomerkin ( ). Hankala yhtälö muuten, kun Kuu sijaitsee impulsiivisessa ja räjähdysalttiissa Oinaassa!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #36 : 18.05.2008 10:06:38 » |
|
Kontrollin menettämisen pelko on muuten hyvin yleinen pelko plutonikkojen keskuudessa - itsekin siitä aikoinani kärsin. Tämä johtunee siitä, että plutonikko itsekin tietää voimansa, mutta pelkää, ettei kykene hallitsemaan niitä. Itselläni merkittävä tapaus sattui parissakymenissä, kun ensirakkauden myötä huomasin olevani ERITTÄIN intohimoista tyyppiä. Intohimo tuntui ihanalta, mutta myös täysin hallitsemattomalta luonnonvoimalta, joten säikähdin pahan kerran tällaisen ilmiön itsessäni havaittuani. Oli muuten -transiitti meneillään tuolloin. Tuon jälkeen yritinkin hallita tuollaiset suuret tunteet, mutta ja -transiitit 12-13 vuotta myöhemmin mursivat puolustuksen. Siinä sitä oltiin taas primitiivisten ydinvoimien myllerryksessä. Tällä kertaa otin vain periaatteeksi, että en yritä hallita noita tunteita, ainoastaan tekoni. Tässä olikin tekemistä, sillä mojovan Pluto-transiitin aikana voi kokea suorastaan liskon aivoista kumpuavia primitiivireaktioita, jotka nekin säikäyttävät pahan kerran. Niissähän ei enää itseäänkään tunnista normaalin sivistyneeksi ihmiseksi. Plutoninen rakkaus voi olla suurta, mutta niin myös viha.. Joka tapauksessa viimeksi mainittujen transiittien jälkeen intohimo on ollut oleellinen osa luonnettani, enkä voisi elää enää ilman sitä. Sen kanssa on oppinut elämään, enkä enää pelkää, että sortuisin ylilyönteihin. Intohimo näkyy kyllä ihmissuhteissa, mutta erityisesti myös tekemisissä, vaikkapa tässä astrologian harrastuksessa! Sellainen henkilö, joka on sinut Plutonsa kanssa lausuukin usein: "Elämässä pitää olla intohimoa! Ilman sitä se ei tunnu miltään!"
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
mc82
|
|
« Vastaus #37 : 18.05.2008 19:02:57 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies Kuu 7 Leijona Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni Pluto 8 Vaaka Chiron 3 Härkä Vesta 1 Vesimies Vertex 7-PF 7 Neitsyt Noususolmu 6 Rapu AC Kauris (DC Rapu) MC Jousimies (IC Kaksonen
|
|
|
Tiigris
|
|
« Vastaus #38 : 18.05.2008 22:22:37 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Dimma
|
|
« Vastaus #39 : 31.05.2008 15:51:26 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #40 : 03.06.2008 11:43:06 » |
|
Plutonikon ominaisuuksia: Pluto on Skorpionin merkin hallitsija ja kun tämä planeetta aspektoi persoonallisimpia planeettojamme tai akseleitamme, se vaikuttaa voimakkaasti niin perusluonteeseen kuin ihmissuhteisiinkin tehden niistä skorpionimaisia. Vaikka Aurinko- tai Kuumerkki olisi kiltti ja sosiaalinen, Pluto yleensä pakottaa transiittiensa kautta kohtaamaan omia pimeitä puoliaan tai ottamaan omat voimavarat käyttöön. Yleensä plutonikolle itsensä hallitseminen on todella tärkeää. Niinpä voimakkaat ja hallitsemattomat tunteet voivat olla hänelle vaikeita käsitellä ja plutonikolla niitä taatusti riittää, vaikka kuinka yrittäisi pitää itsensä coolina. Muut ihmiset suhtautuvat harvoin plutonikkoon neutraalisti, vaan pikemminkin aika mustavalkoisesti. Pakottavat tilanteet - tavallisimmin valtataistelut, petokset, rahasotkut, lasten syntymät ja läheisen kuolema voivat saada sitten sen kontrollin pettämään ja plutonikon ottamaan voimansa käyttöön. Aika moni plutonikko ei ole edes tietoinen näistä voimista, ennen kuin käy lävitse syvällisen transformaation jonkun mullistavan tapahtuman jälkeen (yleensä nimenomaisesti Pluto-transiitin aikana). Vertauskuvallisesti sanottuna plutonikko käy ydinvoimalla ja hän on parhaimmillaan kriisissä tai konfliktissa, jossa hän pystyy hyödyntämään energiavaransa ja toimimaan viilipyttymäisen asiallisesti ja tehokkaasti, vaikka koko maailma tuntuisi romahtavan ympäriltä. Plutonikot ovat monesti kiinnostuneita kaikesta salaperäisestä - esim. kauhusta, rikoksista, salaisuuksien paljastelusta, kryptoista, luolista, sukelluksesta, arkeologiasta, psykologiasta ja rajatiedosta, mutta myös kaikesta seksiin liittyvästä. Etenkin miehillä energiavaroja puretaan vaikkapa taistelulajeihin tai jonkinnäköiseen vallankäyttöön. Taloushallinto jossain suuressa yrityksessä sopii plutonikolle hyvin. Tunnen erään plutonikon, joka on ollut eräässä ydintutkimuslaitoksessa töissä. Jaksan muistuttaa aina myös Mahatma Gandhin kartasta, jossa on hyvin voimakas Pluto. Hän osasi nämä energiat kanavoida erittäin vallankumouksellisella, mutta lempeällä tavalla. Intian vapautuminen oli pitkälti tämän yhden ainokaisen askeetin ansiota. Plutonikon vähemmän mairitteleviin puoliin voivat kuulua mm. mustasukkaisuus, kontrollinhalu (jos se kohdistuu muihin) ja tuhoava väkivaltaisuus. Lempeäkin plutonikko saattaa ajautua olosuhteisiin, joissa nämä ikävämmät piirteet tulevat ikään kuin pakotettuna esiin. Plutonikon on kuitenkin opittava kanavoimaan voimansa terveellä tavalla ja oppia käyttämään valtaa kaikkia hyödyttävällä tavalla. Tuhoavaa plutonikkoa kukaan ei halua muualle kuin vankilaan. Tunnistiko herrasväki lainkaan kuvauksesta itseään? : Kyllä, tuo olen minä. Ilman väkivaltaisuutta Minulle on moni sanonut että miten ihmeessä voit olla niin vahva, eli on tapahtunut sellaista missä muut itkee ja repii hiuksiaan ja heittäytyy epätoivoon, niin minä osallistun samana iltana juhliin ja kukaan ei aavista mitään, koska olen niin tyyni. Osaan myös tosiaankin organisoida kriisitilanteessa myös asiat kohdalleen. Tunnuslauseeni onkin sellaisessa tilanteessa että "älä huoli, minä järjestän kaiken". Ja vaikka sisälläni kuohuisi valtameriä niin en sitä esille helpolla tuo, vaikka tunneihminen olenkin. Ja olen aina ihmetellyt miten jotkut pitävät minua uhkaavana, vaikka olisin kuinka herttainen
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Starwind
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #41 : 03.06.2008 12:46:57 » |
|
|
|
|
tallennettu
|
Au jousimies, kuu vesimies, nousu skorppiooni, mc leijona Keltainen yliääni ihminen
|
|
|
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
aur vaaka, kuu kauris, asc leijona
|
|
« Vastaus #42 : 04.06.2008 10:18:03 » |
|
Pluto pelottelee, kunnes ei enää pelota
|
|
|
tallennettu
|
"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #43 : 06.06.2008 11:25:55 » |
|
Lilli kirjoitti tuossa itsekontrollista. Siinäkin olen mestari. Tunnen paljon ja olen itseasiassa todella tunteellinen mutta harva sitä tietää. Olen mestari hillitsemään tunteeni niin ettei ulos näy mitään. Luulen että osittain pelkään päästää ne valloilleen, koska ne ovat niin voimakkaita Luulen että suurin osa ihmisistä yllättyisi jos jonain päivänä ne ryöpsähtäisivät esiin : Eräs perheestäni sanoo minua usein kovaksi, vaikka sitä olen kaikista vähiten. En tiedä johtuuko se sitten siitä että pidän kaiken kasassa niin hyvin? Kova en ole, olen niin pehmo kuin olla voi. Ja itkupilli ihan, sitten kun olen turvallisesti kotona niin ettei kaikki näe
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #44 : 06.06.2008 13:15:12 » |
|
Ah, olenkos minä sitten sekä plutonikko että neptunikko kun kartalta löytyvät Sekä Mistä löytäisin lisää tietoa plutonikoista ja neptunikoista jos moiset elementit minuun osuvat? Englanninkielinen lähde sopii mainiosti. Vaikuttaisikohan tuo Pluto siihen, että minulle läheiset henkijumaloppaat ovat kaikki tuhoavia, plutomaisten ominaisuuksien kanssa varustettuja? Tekstejäni lukeneet tietänevät jo, että olen tuhoton Anubis-"friikki" ja tuo muumioinnin ja tuomaroinnin jumala on jumaloppaistani läheisin. Sitten löytyy toinen egyptiläinen jumalopas, Seth, joka on tuhon, myrskyn, kaaoksen ja hajottamisen jumala. Hän tuhoaa, jotta auringonjumala Ra voi taas luoda uudestaan ja joissakin lähteissä Seth matkustaa Ran kanssa taivaan halki taistellen joka yö Rata uhkaavaa pahaa jättiläiskäärmettä vastaan. Lisäksi minulle läheisiä ovat Shiva ja Kali, joista ensin mainittu on sekä luoja että tuhoaja yhtä aikaa ja kuuluisa kiivaasta tempperamentistaan. Shivan alaisuuteen kuuluvat myös demonimaailma energioineen. Kali puolestaan on Shivan vaimon Parvatin hurjin muoto, demoneita teurastava, itsekin demoninen nainen, joka juoksentelee ympäriinsä raivon vallassa repien vastaantulijat palasiksi Hyvin plutomaiselta ainakin kuulostaisi!
|
|
« Viimeksi muokattu: 06.06.2008 13:22:17 kirjoittanut AthaMaarit »
|
tallennettu
|
|
|
|
|