Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko ihminen 44-vuotiaana ihmiskunnan onnettomin ?  (Luettu 17021 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Elektra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 14.03.2008 10:58:05 »

Jahas - eli tässä on vielä reilu kuukausi aikaa tulla onnettomaksi   Cry
No ehkä ei... Wink

Tähän 44-ikävuoteeni sisältyy mm.
* muutto
* työpaikan tuuletus (ei vaihto)
* kuopuksen kouluun lähtö
* oman elämäni ja arvojeni pohtiminen - mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei

Tämä on ollut valtava myllerryksen vuosi, mutta ei onneton... pääsin selville masennukseni (ja sen myötä itsetuhoisuuteni) syvimmästä syystä ja uskon, ettei meidän enää tämänkoommin tarvitse olla tekemisessä keskenämme smitten

Ei ole ehkä ollut kovin helppo vuosi, mutta vaikeampiakin on ollut.
tallennettu
Atomi
Vieras
« Vastaus #16 : 14.03.2008 12:03:08 »

No onhan tuo ikä kieltämättä sitä aikaa, kun keski-iän kriisi alkaa olla tosissaan päällä ja kaikki ahdistaa. Silloin tavallaan on murrosiässä, kun pitäisi päättää miten aikoo loppuelämänsä viettää. Moni haluaa suuria muutoksia omaan elämäänsä tuossa vaiheessa ja muutoshan pelottaa aina. Mutta on keski-iässä kyllä hyvätkin puolensa. Silloin myös huomaa mitä on oppinut ja saavuttanut. Silloin etsii sisintä itseään ihan vakavissaan ja moni sen löytääkin. Silloin monet alkavat myös hoitaa tosissaan itseään ja huolehtimaan omista tarpeistaan. Kaiken kaikkiaan useimmille se on varsin arvokasta aikaa, vaikka tuntuukin joskus rankalta.    Smiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti

Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille

Profiili
« Vastaus #17 : 14.03.2008 18:37:38 »

Katsoin tuon ohjelman myös ja hämmästyin,että mistä ne olivat juuri tuollaisen iän onnettomalle vaiheelle keksineet?

Älkää vaan etukäteen pelästykö tuota ikää!
Ajattelen myös,että on yksilöllistä.

Hei "Chandra"

Samaa minäkin tuon iän suhteen mietin

Jokaisen elämä on omanlaatuisensa
- 40-kriisi alkaa neljänkympin molemmin puolin

smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sanna
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #18 : 14.03.2008 18:46:18 »

...
Taisi siinä jonkinlainen kriisi tulla kun huomasi että nyt se tyttö on kasvanut niin isoksi 18v ja muuttaa pois kotoa vuonna 2004. ...
No minä jäin yksin ja en oikein tiennyt että mitäs nyt, kun oli elänyt vain hänelle ja unohtanut itseni.....
Nyt olen löytänyt elämänkumppanin itselleni ja uusi ammatti häämöttää, kun valmistun Sisustus Artesaaniksi 12.12.2008 (toivottavasti)

Hei "Nebra"

Sinullakin tuntuu olevan elämä hallussa.

Avioiduit 07.02.2008
ja valmistut tänä vuonna uuteen ammattiin.
- elämäsi kuulostaa hyvältä

smitten Elämänilo

Noh.. kun saisi tuon aviomiehen vielä tänne suomeen ja kotiin vierelleni ja voisimme aloittaa yhteisen elämän, niin silloin voin sanoa että elämäni on hyvä.

Mutta onhan se näinkin hyvä, ja kaikki prosessit on käytävä ennenkuin
kaikki loksahtaa paikoilleen.

Onhan tässä muutaman kerran vuosien varrella tullut kysyttyä itseltään: "Missä on mun elämä"  Shocked
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 14.03.2008 19:20:52 »

Tietyllä tavalla se ikä voi olla vaikea, mutta itse henkilökohtaisesti olen nauttinut elämässäni eniten tähän saakka vuosista 40 jälkeen. Tottakai muutokset ovat isot, niin ruumiillisesti kuin henkisesti, mutta minusta se on ollut vapauttavaa monessa suhteessa ....
Se mikä on ollut hienointa on se, että "kypsymisen" vuoksi on jotenkin eri asioiden arvo muuttunut totaalisesti...

Hei "taiska"

40-vuoden molemmin puolin
tapahtuu paljon muutoksia
- tullaanko silloin "aikuisiksi"

smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #20 : 14.03.2008 19:25:34 »

Jahas - eli tässä on vielä reilu kuukausi aikaa ....

Tähän 44-ikävuoteeni sisältyy mm.
* muutto
* työpaikan tuuletus (ei vaihto)
* kuopuksen kouluun lähtö
* oman elämäni ja arvojeni pohtiminen - mikä on oikeasti tärkeää ja mikä ei

Hei "Elektra"

Rohkeasti vain eteenpäin
- vaikeuksien kautta voittoon

smitten Elämänilo

tallennettu

Elämänilo
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 14.03.2008 19:31:11 »

.... keski-iässä kyllä hyvätkin puolensa. Silloin myös huomaa mitä on oppinut ja saavuttanut. Silloin etsii sisintä itseään ihan vakavissaan ja moni sen löytääkin. Silloin monet alkavat myös hoitaa tosissaan itseään ja huolehtimaan omista tarpeistaan....

Hei "Atomi"

Ikääntymistä on turha pelätä etukäteen
- sehän kuuluu elämän kulkuun

Itse olen tyytyväinen tämän hetkiseen ikääni
- elämäni on ihanan rauhallista ja kiireetöntä

smitten Elämänilo

tallennettu

taiska
Astroholisti

Silmät ovat sielun peili :)!

Profiili
« Vastaus #22 : 14.03.2008 19:33:36 »

Tietyllä tavalla se ikä voi olla vaikea, mutta itse henkilökohtaisesti olen nauttinut elämässäni eniten tähän saakka vuosista 40 jälkeen. Tottakai muutokset ovat isot, niin ruumiillisesti kuin henkisesti, mutta minusta se on ollut vapauttavaa monessa suhteessa ....
Se mikä on ollut hienointa on se, että "kypsymisen" vuoksi on jotenkin eri asioiden arvo muuttunut totaalisesti...

Hei "taiska"

40-vuoden molemmin puolin
tapahtuu paljon muutoksia
- tullaanko silloin "aikuisiksi"

smitten Elämänilo

Näinkin voisi sanoa, mutta mielestäni se ei ole ihan sama asia  :Smiley. Aikuisia ollaan tavallaan oltu jo kauan vastuineen ja kaikkineen, mutta se on jotenkin sen elämän parempaa ymmärtämistä ja osaa paremmin panna tärkeysjärjestykseen ne elämän tärkeimmät asiat !

Paremmin ja paremmin ... oli pakko korjata  2funny  2funny
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 21:00:00 kirjoittanut taiska » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
mirka222
Vieras
« Vastaus #23 : 14.03.2008 20:12:39 »

Pitääpäs jotain kommentoida tähänkin Wink Minulla on hyvin läheiset suhteet äitiini sekä täteihini; kaikki ovat ylittäneet jo 50 vuoden paalun...Heistä huokuu juuri sellainen rauhallisuus ja kyky ottaa asiat sellaisenaan vastaan ja niinkuin taiska sanoi: "ja osaa paremmin panna tärkeysjärjestykseen ne elämän tärkeimmät asiat paremmin !"

Joskus olen toivonut, että olisinpa jo tuossa iässä, että olisin saavuttanut sen "rauhallisuuden" ja kyvyn ymmärtää, mitkä asiat ovat niitä tärkeimpiä asioita elämässä, etten turhaan haaskaisi energiaa jonnin joutaviin...Äitinikin monesti sanoo, että murehtimani asiat ovat ihan höpö höpö- juttuja, ettei kannattaisi vaivata päätäni niillä, että ei niillä ole merkitystä elämän kannalta..Tajuan sen kyllä, mutta en omaa vielä sitä kykyä päästä sellaiseen "tunnetilaan". Vanhemmilla on kyky katsella asioita laajemmasta vinkkelistä, jolloin pikku vastoinkäymisetkään eivät hetkauta elämässä..

tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #24 : 15.03.2008 00:20:04 »

coolsmiley

Luonnollisesti, koska takaa ei enää saa tukea.

eikä eteenpäin uskalla nojata, päästäkseen

kunnon lentoon, Kuin kotkat ikään!

2funny

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #25 : 15.03.2008 00:22:40 »

Mina kylla olin aika lennossa silloin...
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #26 : 15.03.2008 00:24:17 »

Enpäs nyt muista tuon meidän mäkiKOTKAMME Matin ikää,mutta nojautuu taas rohkeasti eteenpäin ja nousee jopa liitoon! Cheesy

Jotta räpiköidään vaan ja nojataan ja vihdoin lennetään! Cheesy
Viimeistään pääsiäisenä luudalla. Grin
tallennettu

Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #27 : 15.03.2008 00:27:00 »

Mina myos-viimeistaan luudalla  Grin
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #28 : 15.03.2008 00:36:00 »

:Smiley

Jossei Luuta toimi, niin ainahan sillä voi lakaista!

Grin

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #29 : 15.03.2008 00:37:55 »

Niin vissiin  Grin
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio