Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kertooko Kuu sinun äitisuhteestasi?  (Luettu 52281 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #75 : 30.07.2010 21:35:04 »

Minun Kuuni sijaitsee astrologisesti Kaksosissa.

Äitini…???
mitä Kuu-merkkini  hänestä kertoo?

Äitini on  aurinko rapu  ja  kuu  rapu -ihminen…

Vastamerkki aurinkooni.

Hyvin paljon sosiaalisempi, juhlia järjestävämpi,
minusta mieleltään:
ns. pinnallisempi ihminen kuin minä (  aurinko kauris,  askendentti  skorpioni )

.
Ei jaksa nipottaa eikä istua tietokoneella kuten minä. coolsmiley

Mikä saavutus elämänkiertokulussa... 2funny

Ei osaa edes käyttää Facebookkia, You tubea..mutta aina pyytää apua :
" miten maksetaan laskut koneella, mikä se naamakirja on<?, mistä sie saat kaikki ne kuvat koneelle?
Oppii ku neuvotaan ja haluaa oppia...

Häntä kiinnostaa livenä - tavatut ihmiset..

saa heidän kanssaan rupatella säästä,  
naapureista, lähipiirin juoruista, laitetaan yhdessä ruokaa ,
 istutaan iltaa ja rupatellaan ...

ja sitten tavatessamme kertoo kaikkien sukulaisten/ tuttujen elämänkohtalot
mistä sitten olen itsekin hyvin kiinnostunut, kaiken muun ohella    :Smiley.

( Tavatessa keskustellaan Seiska-lehden-juoruista, ei ainakaan tule riitaa)

ja kun minä sitten alan pohtimaan ns. syntyjä syviä…
minusta tuleekin:

” voi että se on vaikea ja raskas soutuinen ihminen ( Au Kauris asc Skorp), crazy2

eikö se vois olla semmonen tavallinen ja helppo niinku se ossaa…
( Kuu Kaksoset / 7h.)”’
Ittehän se tekkee elämästään vaikeamman ku se on.

...lässyn lässyn..."

Jos vaan eläisin näin ku kaikki on,
 hyväksysin kaiken niinku on,
nieleksisin paljon,
en ajattelis,
 en pohtis,
elämä oiskin paljon helpompi.
Olisin/ eläisin Kuuni kautta...

Mutta
tuskin minua tuon Astrologisen Suurristin kanssa olis elämään laitettu, jos ei silläkin ois tarkoituksensa... 2funny

Heh…äiti on äiti ja rakas.  smitten
..ja elämän tarkoitus on evoluutio. smitten smitten

Oppimistarkoitus/ kehityskysymys.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluutio

Smiley

Kysymys: Kertooko Kuu sinun äitisuhteestasi?

http://www.youtube.com/watch?v=ifobwYe74M4

ja mitä pitäisi oppia?

-Olla pinnallisempi/ älä ota niin vakavasti
-ole kiinnostunut monesta ns. pinnallisesta asiasta"
- pysy mukana elämän  sosiaalisen puolen  hetkittäisissä jutuisteluissa

Smiley

Eiköhän se  kuu-merkki- äidillekkin opetata niitä tarpeellisia asioita,

tuskin se hänen  ( Äidin)   kuu-merkikseen olisi tullut,
jos ei olisi vahvuus ja heikkous/ oppimis-kysymys? Cool
« Viimeksi muokattu: 30.07.2010 22:28:35 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #76 : 30.07.2010 23:22:08 »

Ihanasti tutkailet, Rovatar!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
rovatar
Astro-nauttija

Keltainen Kosminen Aurinko

Profiili
« Vastaus #77 : 30.07.2010 23:47:17 »

Loppupeleissähän taitanee kuitenkin olla niin, että itseään ja omaa elämäänsä pitää ensisijaisesti oppia ymmärtämään ja sitten kun sen hanskaa,

voi ehkä oppia muitakin ymmärtämään…äitiäänkin

vaan onko edes tarve muuhun kuin jokaisen itsensä oppimiseen
 ( auttaisi sekin jo paljon)…

miettii eräs,
 joka ei edes aina omaa pientä itseään ymmärrä, Shocked

mutta joskus kuitenkin ymmärtää itsensä osana suurta maailmankaikkeutta angel

ja joskus,

lähes tulkoon aina,

on kaikessa tässä

HUKASSA.

Shocked

2funny

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #78 : 31.07.2010 00:25:20 »

Itselläni tosiaan  kuu harka 4.huoneess. Äitini on ollut aina se näkyvä persoona ja vaikuttaja omassa elämässä. Isäni ollut koko elämäni ajan matkatöissä, jolloin hän ei ole ollut kotona kuin viikonloppuisin tai jopa harvemmin. Äitini on siis aika pitkälti kasvattanut minut. Kuu-härän ehkä liitän siihen, että meillä oli lapsuudessa uskomattoman kaunista kotona. Sellainen upea vanhanajan tunnelmallinen ilmapiiri, koska äitini rakastaa kaikkea kaunista. Erityisesti meiltä löytyi kauniita vanhoja esineitä ja astioita. Äitini kanssa olen myös käynyt paljon taisteluita, sillä olemme usein hyvin samanlaisia, vaikka karttamme ovatkin erittäin erilaiset. Ehkä meidän välillä näkyykin sellainen periksiantamattomuus riidoissa ja konflikteissa, mutta toisaalta taas aina taustalla on sellainen lämmin tunnelma, johon riidat eivät koskaan vaikuttaneet.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #79 : 31.07.2010 12:39:22 »

Kyllä äiti, kuten isäkin, siskot ja veljet ja suku, ovat hyvin voimakasta kasvuympäristöä (juurichakra) ja jos emme sitä ymmärrä, sen heikkouksia ja vahvuuksia, emme ymmärrä myöskään itseä.

Minulla oli varmaan helppoa  kuu kalat vesielementtityttärenä romanttisen ja positiivisen äitini kanssa (neitsyt Au, muuta en tiedä), kun en muista mitään ikävää hänestä, vain hänen tuskansa ja surunsa, huolensa ja kamppailunsa löytää elämän arjesta pientäkin hyvää, mistä tarttua. Toki oli yhteenottojakin kuten lapsella ja äidillä yleensä. Hän jaksoi aina kuunnella ja ymmärtää minua, puhui kauniisti elämän filosofioista, opasti minua niin ihmismielen luontoon kuin fyysiseenkin luontoon ja antoi itsestään kaiken mahdollisen. Olemme joskus siskoni kanssa puhuneet, että vaikka äitilla ei ollut mitään fyysistä juuri annettavaa, vanha kahvikuppi ja jokamiehen lakana mm. niin häneltä olemme perinneet valtavan henkisen ominaisuuden kohdata maailmaa.

Heikkoutena ehkä jonkinlainen laiskuus tarttua ympäristön epäkohtiin, sellaiset äiti torjui. Eristäytyi vanhempana, mitä itse en haluaisi. Aivan kuin olisi tuntenut epäonnistuneensa jossakin...

Joten AINA löytyy itsestä osa äitiä tavalla tai toisella, alkuaskeleet otamme hyvin syvässä symbioosissa häneen. Ja entäs ne geenit sitten!  Wink

Ja jälleensyntymisopin mukaan olemme itse valinneet vanhempamme. Pitäisikin enemmän miettiä miksi juuri he? Mitä lähdinkään opiskelemaan tässä elämässä? Mitä tukea mihin hakemaan? Onko jotakin unohtunut???!!! :Smiley
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti

Profiili WWW
« Vastaus #80 : 31.07.2010 13:38:06 »

Ookkonää tullu aatelleeks, jotta se  kuu heijastaa  aurinko:n valoa,
ja  aurinko yhistettään isään,
niin josko se oiskin niin,
jotta se oma  kuu heijastaisikin suhdetta isään eikä äitiin?
Ja se äitin  kuu merkki taasen näkyis vaikka  IC-akselilla?
Ja että se  kuu merkki voiskin tulla paremminkin yhen sukupolven yli,
mummolta.

Ihan omakohtasesti tätä pohdin, koskapa en löydä äitiäni omasta  kuu leijona:sta,
mutta se on taas yhtymässä isän Aurinkoon. Ja isä sieltä löytyy kyllä heti ehtimäti.
Ja tyttären  kuu oinas löytyy omana IC-merkkinäni.
Hänen kuunsa on taas sama  oinas kuin isänsä  jupiter ("taivaan isä?" isä aurinkoinen, kaikkivoipa?)
joka taas sattuu yhtymään äitini  kuu  oinas kanssa (tulivat erinomaisesti toimeen, sama ymmärrys)
joka yhtyy minun IC:n kanssa,
jolle osuu myös anoppini  aurinko oinas,
joka on siis tyttäreni mummo ja isänsä äiti.
Ja koska sielu ei ota vastaan, että tyttären lukuisat  aspect_squ kuu:lle olisivat pelkkää äiti-haastetta, koskapa hällä on paaaaaaaaaaaaaljon enemmän työstämistä isä-haasteessa.
tallennettu
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #81 : 31.07.2010 16:59:12 »

Oi ee, nämä on sitten mun lempiaiheita.  Vaikka olenkin vältellyt tätä kuu-keskustelua, kun en ole osannut analysoida suhdettani äitiini.  Ei olla huonoissa väleissä, ei riidoissa, mutta joku seinä meillä on nykyään välissä.  Olen kai vaan kuvitellut, etten ole saanut kotoa tarpeeksi eväitä.  Ei sen puoleen, en usko, että sisaret on saaneet yhtään enemmän.

Mutta tämä merkkien periytyminen on mun sydäntä lähellä.
Mun isällä  aurinko  oinas 5 astetta
siskolla  kuu  oinas 7 astetta
toisella siskolla  venus  oinas 16 astetta
mulla ei oinaassa mitään

isän  kuu  kaksoset 2 astetta ja deskendentin tuntumassa (kellonaikaa ei tarkasti tiedossa)
mun IC  kaksoset 6 astetta
siskolla  jupiter  kaksoset nolla astetta ja mars 8 astetta
toisella siskolla  vesta  kaksoset 21 astetta

Äidin  kuu  vesimies 7 astetta
siskon  kuunsolmu  vesimies 7 astetta
toisella siskolla vesimiehessa ei mitään
mulla  jupiter  vesimies 4 astetta

Sitten mun lasten isällä  kuu  leijona 29 astetta
pojalla  aurinko  leijona 26 astetta
tytöllä  askendentti  leijona 15 astetta
ja vauvana kuolleella pojalla  kuu  leijona 22 astetta
mulla leijonassa  kuunsolmu 21 astetta

Mun  kuu  vaaka 3 astetta ei näy poikien syntymäkartoilla
tytöllä IC  vaaka 14 astetta.

Eihän tällainen voi olla sattumaa?  Osais vaan tulkita, mitä nuo kaikki jutut tarkoittaa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #82 : 31.07.2010 18:06:53 »

Meimi, kun puhut 'eväistä' niin juuri ne haasteet, sitä mitä ei ole saanut, voivat olla aikamoisia eväitä elämässä taaplaamiseen. Ne mitkä itse on pitänyt jostakin kaivaa.

Nikki, puhut mielenkiintoisia. Eihän fyysisesti Kuu loista ilman Aurinkoa, se on totta, mutta ne energiathan ovat jotakin muuta. Eiväthän Planeetatkaan loista omaa valoaan. Harmi kuitenkin, kun ei ole tiedossa isän ja äidin syntymäaikoja ja eikö Kuu juuri siinä suhteessa olekin tarkka.

Joskus olen kuullut sellaistakin, että jos synt.kartalla Kuu ja Aurinko ovat lähellä toisiaan, ne vaikuttavat toisiinsa energioilla, jotka voivat olla isällä ja äidillä tosi haasteellisest, ikuisesti yhdessä taistellen. Kun taas jos Kuu ja Aurinko ovat kaukana toisistaan, ei isällä ja äidillä ole niinkään yhteistä.
Tiedä häntä....

Mutta Alice Baileyn kirjasta luin toissayönä hänen Kuu-tulkintaansa ja hän väittää, että Kuu-energia luo 'muotoaspektia ja erityisesti sitä fyysista muotoa.

Kun ulkona satelee, niin kirjoitanpa tähän suoraan hänen kirjastaan Tutkimus Valkoisest Magiasta, jossa hän käsittelee Kuuta:

"Kuun vaikutuksessa meille on osoitettu syntyvän menneisyys. Se kertoo rajoituksista ja haitoista, joiden alaisuudessa hänen on työskenneltävä ja siksi on katsottava, että se ilmentää aineen passiivista aspektia, tai sitä mikä "estää" ja mikä - jos sen on annettu vaikuttaa kohtuuttomasti - saa aikaan tehottomuutta. Ruumiisiin, jolla ihminen on varustettu on kätketty menneitten kokemuksien salaisuus, ja jokainen lunaarininen muoto, jonka kautta me joudumme saavuttamaan oikean ilmaisun, on itsessään koko menneisyyden tulos tai synteesi....Kuun vaikutus on etupäässä fyysinen. Täten se osoittaa sielun vankilan. Vaikeudet, jotka on voitettava, ovat täten 'taattuja'."

Miten tämän ymmärrätte?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ratkaisu
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #83 : 31.07.2010 18:19:44 »

Itse kyllä pidän erittäin merkittävänä nimenomaan auringon valoa kartalla, sillä se on kuitenkin se alkulähde kaikelle energialle kartalla. Eli kaikki muut kappaleet nimenomaan heijastavat sen valon omalla tavallaan riippuen sen paikasta taivaalla ja sen suhteesta muihin taivaankappaleisiin. Onhan tulkintakin aivan eri riippuen missä merkissä aurinko on. On esimerkiksi aika eri asia, jos  aurinko neitsyt kuu on  kalat, kuin, että  aurinko oinas kuu on  kalat. Näin siis itse ajattelen tämän asian, mutta lähinnä siltä pohjalta, miten nuo taivaankappaleet tuolla avaruudessa ovat ja toimivat.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #84 : 31.07.2010 18:25:23 »

Kiitos Ratkaisu!

Mutta jotakin hyvin perinpohjaista on jo Kuun fyysisessä vaikutuksessa, jossa ei Auringon valolla ole merkitystä, nimittäin sen vetovoima, jolla se vetää Maan vesiä puoleensa. Tämä ei tietenkään liity mitenkään astrologiseen synt.karttaan tai en ainakaan osaa nyt vetää sitä yhteen. Kuitenkin niin, että sen energioilla on Maahan nähden hyvin paljon puhutteleva puoli. Ehkäpä niinkin, että muut planeetat kuten Aurinkokin heijastavat juuri Kuun kautta omia energioitaan.

Mutta tämä on vain omia mietteitäni.  :Smiley
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #85 : 31.07.2010 18:43:13 »

Meimi, kun puhut 'eväistä' niin juuri ne haasteet, sitä mitä ei ole saanut, voivat olla aikamoisia eväitä elämässä taaplaamiseen. Ne mitkä itse on pitänyt jostakin kaivaa.

Kyllä tuo on ihan totta.  Kuitenkin sanalla 'äiti' on mun korvissa nykyään erikoinen kaiku.  Äidin ajatellaan perinteisesti olevan hössöttävä ja huolehtiva, vaikka lapset olisivatkin jo isoja.  Sen jälkeen kun lähdin kotoa 18 vuotiaana, en ole kokenut saavani mitään huomiota tai edes kiinnostusta, että miten mulla menee.  Välit ovat silti kohteliaat, eikä varsinaisia mielipide-eroja ole.  Mutta ei myöskään lämmintä äiti-tytär-syhdetta, jollainen se voisi parhaimmillaan olla.

Ehkä mulla nousee nämä tunteet pintaan nyt, kun omat lapset on lentämässä pesästä.  Tulee mieleen, miten itse lensin aikoinani, ja miten nyt lähtee omat lapset.    Mä en ainakaan voi olla huolehtimatta ja auttamatta omiani.  Katkeruus myrkyttää mielen, mutta kuitenkin...  no en varsinaisesti ole katkera.  Ääh, tämän takia en ole kirjoittanut tähän ketjuun.  En osaa selvitellä tunteitani äitiasiassa.
 Embarrassed
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #86 : 31.07.2010 19:03:01 »

Kyllä tuo on ihan totta.  Kuitenkin sanalla 'äiti' on mun korvissa nykyään erikoinen kaiku.  Äidin ajatellaan perinteisesti olevan hössöttävä ja huolehtiva, vaikka lapset olisivatkin jo isoja.  Sen jälkeen kun lähdin kotoa 18 vuotiaana, en ole kokenut saavani mitään huomiota tai edes kiinnostusta, että miten mulla menee.  Välit ovat silti kohteliaat, eikä varsinaisia mielipide-eroja ole.  Mutta ei myöskään lämmintä äiti-tytär-syhdetta, jollainen se voisi parhaimmillaan olla.

Ehkä mulla nousee nämä tunteet pintaan nyt, kun omat lapset on lentämässä pesästä.  Tulee mieleen, miten itse lensin aikoinani, ja miten nyt lähtee omat lapset.    Mä en ainakaan voi olla huolehtimatta ja auttamatta omiani.  Katkeruus myrkyttää mielen, mutta kuitenkin...  no en varsinaisesti ole katkera.  Ääh, tämän takia en ole kirjoittanut tähän ketjuun.  En osaa selvitellä tunteitani äitiasiassa.
 Embarrassed

Meimi, joten olet oppinut vaikean kautta, särkenyt perinteistä ketjua ainakin. Siinähän meillä on aina työmaata! Ehkä 'äiti'-teema on meille tyttärille jonkinlainen peili, josta katsomme mitä haluamme olla mitä ei. Miten mahtoi olla oman äitisi suhde omaan kotiinsa ja äitiin?
tallennettu

Chiron Skorpioni
Kuu Kalat       
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
meimi
Astroholisti

Astrotumpelo

Profiili
« Vastaus #87 : 31.07.2010 19:55:07 »

Miten mahtoi olla oman äitisi suhde omaan kotiinsa ja äitiin?

Jaa-a, sitä kun ei tiedä.  Eipä olla asiasta puhuttu.  Äidin isä kuoli kun äiti oli alle vuoden.  Mumma meni pian uusiin naimisiin ja sai uuden miehen kanssa viisi lasta.  Voi olla, että suhde omaan äitiin on ollut etäinen, ainakaan suhde isäpuoleen ei liene ollut kovin lämmin.  Tällainen aavistus mulla on.

Olin ihan pieni, alle kymmenen, kun äidinäiti oli meillä jostain syystä jonkin aikaa- ehkä viikon, ehkä kuukauden, en muista.  Tykkäsin tietenkin kovasti, onhan mumma aina mieluinen lapsille.  Muistan aistineeni, miten meillä tunnelma kiristyi vanhempien kesken.  Ehkä isä ei halunnut anoppiaan saman katon alle, mutta ei äidin ja mumman välilläkään paljoa lämpöä ollut.  Olin ymmälläni, eikä mulle selitetty asiaa.  Muistan, miten mua kiellettiin menemästä mumman huoneeseen, mummaa ei saanut häiritä.  Ihmettelin, kun mumma kuitenkin aina ilahtui, kun menin sinne.

tallennettu

MooOoona
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #88 : 06.08.2010 12:13:31 »

ei kerro
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti

Profiili WWW