Paha Silmä. Siihen olen kuullut kaksi teoriaa, joista tieteellisempi sanoo, että Paha Silmä on sen uhriksi joutuneen oman kuvitelman tuote. Henkilö luulee, että joku toinen kiroaa häntä Pahalla Silmällä ja alkaa kuvitella itselleen oireita ja onnettomuuksia. Universaali laki tukee tätä, koska ihminen vetää puoleensa kaikkea sitä, johon kohdistaa energiansa. Jos alat ajatella, että "Joku luo minulle Pahalla Silmällä päänsärkyä!" niin kohta päätäsi särkee.
Henkisellä puolella Paha Silmä tarkoittaa (minun käsityksen mukaan) toisen henkilön sinuun kohdistamia pahoja ajatuksia: kateutta, vihaa, inhoa, pelkoa, halveksuntaa. Ajatukset ovat suuri voima ja jos joku ajattelee sinusta jatkuvasta pahaa, se heijastuu sinuun itseesikin. Saatat tuntea itsesi väsyneeksi, huonovointiseksi ja voimattomaksi. Pahimmassa tapauksessa sairastut.
Pahalta Silmältä suojautuminen tunnetaan ympäri maailmaa eri kulttuureissa. Esimerkiksi nykyinen hevihemmojen käyttämä pirunsarvikäsimerkki on alunperin noidan kirouksia ja Pahaa Silmään torjuva hyvä symboli
Pahoilta energioilta voi suojautua myös arkkienkeli Mikaelin avulla pyytämällä häneltä suojausta ja puhdistaa huonot energiat arkkienkeli Zadkielin avulla.