Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Isäni kartta  (Luettu 9880 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #15 : 19.09.2006 12:54:31 »

Perustakaapa oma topicci seiskahuoneelle. Minuakin kiinnostaa se, onhan minulla siellä  aurinko, marsmerkuriuschiron ja ceres... Allekirjoitan sen, että elän tavallaan muiden kautta.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #16 : 19.09.2006 17:55:41 »

Lainaus
Tuntuu siltä että tarvitsee pyytää anteeksi että hehkutan isää niinkuin hän olisi ollut joku Jumala... Mutta kun hän oli minulle. Enkä tiedä uskooko kukaan oikeasti miten hieno ihminen hän oli. Minä hehkutin häntä jo hänen eläessään. Olin isälle pikkuprinsessa ja myös se poika, jota hän ei koskaan saanut. Isä opetti minut vaihtaan autoon renkaat, ampumaan, pelaamaan jääkiekkoa, juomaan viskiä sivistyneesti...

Minä voin kyllä uskoa hienon ihmisen olemassaolon mahdollisuuteen Cheesy

Et muuten ole ensimmäinen kaksosnainen/tyttö, jonka huomaan hehkuttavan paljon vaikuttanutta ja paljon merkinnyttä, ihmeellistä isähahmoaan. Se lienee joku kaksosnaisten juttu? Ja sitten jos suhde isään on kaksosnaiselle ollut hankala, se onkin paljon isompi trauma...esim tuolla kaksoset-äidilläni oli saturnus neliössä aurinkoon...(indikoiden vaikeata isäsuhdetta?)ja hänen isänsä oli luullut/väittänyt että hän ei ole hänen lapsensa vaan jonkun muun siittämä...  :Smiley Isä oli myös antanut vaikutelmaa, että hän saa sydänkohtauksen, jos ihmiset aiheuttavat hänelle negatiivisia tunteita. Hän siis oppi, että isä voi kuolla, jos häntä järkyttää...ja oppi olemaan miesten kanssa monella mutkalla ja kiemuralla, peläten, että miehet kuolevat, jos niille ei tee mieliksi :Smiley

jotain tästä perin hänen kauttaan kolmanteen sukupolveen, ja sitä tiedostamatonta kuviota piti yrittää muuttaa...mullakin oli sellainen luulo, että mies ei kestä ja hajoo helposti, sitä pitää suojella siltä itseltään ja se kuolee jos se joutuu kokemaan negatiivisia tunteita idiot2 Tälläinen malli on "tosi kiva" kun sitä ei vielä tiedosta.

mutta tuo olikin siis hankala versio kaksosnaisesta ja isästä. Eräs omaa sukupolveani oleva kaksosnaistuttu hehkutti aina siitä erikoisesta ja ihmeellisestä isästään...ja isä vaikuttikin erikoistyypiltä, josta tulisi ajatelleeksi, että olisipa siistiä omata tuollainen isä, joka tekee kaikkea ja on vaikka mitä.

en tiedä vaikuttiko oma nouseva kaksoset siihen, että koin kyllä itsekin olevani isän tyttö..kaikesta huolimatta :Smiley

Mutta isäsi kartasta...kun minua kiinnostaa tuo noususolmu ja sille tulevat yhtymät ja huonesijainti.

kun isälläsi se oli kakkoshuoneessa ja yhtymässä cerekseen...härän huone, maanviljelys, puutarhat, ceres, sadonkorjuun jumalatar, maa-äiti...niin kiintoisaa, että elämäntiellään hän toimitti puutarhurin tehtävää.

kalat noususolmulla muuten kai kannustaa juuri henkisyyteen, suurten kokonaisuuksien tajuamiseen, taiteisiin ja vähentämään valikoivuutta ja lisäämään hyväksymistä, suvaitsevaisuutta ja ymmärrystä.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2006 17:58:16 kirjoittanut sign? » tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #17 : 23.09.2006 01:44:05 »

Oikeastaan isä oli enemmän maisemasuunnittelija kuin puutarhuri, mutta kuitenkin... Kasvit olivat hänelle kaikki kaikessa.

Isä oli jotenkin ihanan yksinkertainen. Ei tyhmä vaan selkeä. Sellainen että ei höpöttänyt turhia, paitsi mitä joskus vitsaillessaan...

Joka kesä hän sanoi mulle monta kertaa monessa eri tilanteessa rauhallisen pehmeällä äänellään, hitaasti mutta voimakkaasti julistaen, opettaen "***** kultaseni, nyt on kesä". Hänellä oli tapana todeta ääneen asioita, joita juuri puhumaan oppinutkin voisi sanoa, mutta hänen suustaan kaikki kuulosti niin viisaalta ja uskottavalta. Silloin tosiaan oli kesä kun isä niin sanoi... smitten

Jos häneltä kysyi automatkalla jotain, saattoi mennä 15min niin että hän oli hiljaa ja vastasi sitten yhtäkkiä, niinkuin olisin juuri kysynyt!  Smiley

Se kiireetön olemus! Työkaverinsakin sanoi, että ainoa ihminen kenen kyydissä hän ei ole pelännyt Moskovan liikenteessä oli isä... Enkä minäkään ikinä pelännyt isän kyydissä, vaikka hän lähti talvisin viemään meitä kouluun aina raaputtamatta ikkunoita. Hän sanoi aina ajavansa tuntoaistin perusteella.  Smiley

Minä niin toivon että löytäisin itsestäni sen uskomattoman varmuuden ja luottamuksen, jota hän säteili. Hänellä oli kaikki aina hyvin, eikä missään tilanteessa ollut ikinä mitään hätää.  Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #18 : 23.09.2006 01:51:23 »

varmasti sen varmuuden pystyt löytämäänkin.

kuulostaapa monessa suhteessa päinvastaiselta kun mun isä...oli hänessäkin oma viehätyksensä mut tuli p-seen alla jatkuvasti, juttu lentää taukoamatta eikä mitään rauhaa...myöskin nousu  jousimies

mut pitääpä taas palata myöhemmin aiheeseen kun alkaa väsyttää...
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #19 : 26.09.2006 23:00:04 »

 smitten smitten
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: